Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

 

Jeg vil gerne fortælle lidt om min konfirmation, for det var en helt fantastisk dag, som der gik alt for stærkt.

Ja jeg fik at heldigvis lov til at sove, men det var ikke hele min familie, der fik lov til det for min mor, far, papfar, mormor, morfar, storebror og nogle venner skulle pynt det lokale som vi havde lejet, men de kunne først komme til kl 03.00 om morgen.
Men jeg fik jo som sagt lov til at sove, og det gjorde jeg også indtil kl 05.00, hvor jeg ikke kunne sove mere, så jeg stod op og spiste lidt morgenmad, imens jeg så en film. Det var en rigtig god måde at starte dagen på, for jeg havde sagt til mig selv, at jeg ikke ville stresse den dag.

 

 

Min mor var hjemme kl 06:30 ca. og jeg skulle være til frisøren kl 07.15.
Da min mor kom hjem ordnede jeg min negle færdig og ellers sad mor og jeg bare ude i køkkenet og slappede af og hyggesnakkede om en masse ting, det var super hyggeligt.
Da det blev tid, kørte mor mig til frisøren og satte mig af, imens kørte hun hjem og gjorde sig klar. Mig og min veninde Barbara skulle have sat hår samtidigt, det var bare super hyggeligt, og da mit hår var færdigt, kom min mor og hentede mig, og vi kørte hjem.

Da jeg kom hjem var min storebror der, det var lidt mærkeligt at se ham i så fint tøj, for jeg er jo bare vant til at se ham i arbejdstøj. Jeg kom i min kjole, og min storebror og jeg fik taget nogle billeder. Så blev det tid til, at vi skulle i kirken. Jeg skulle konfirmeres kl 10.00. og vi var ved kirken kl 9:20, da jeg lige skulle dele nogle roser ud til min klasse.

Nå, kirken gik rigtig fint, og jeg fik sagt ja og blev dermed konfirmeret. Mange fra min familie var med i kirken, så jeg fik taget en masse billeder ved kirken. Da vi havde taget næsten billeder i 20 min. fik jeg den første overraskelse - min to bedste veninder, som også er søstre kom til kirken, jeg blev så glad, fordi vi er som 3 søstre os tre, så det betyder meget, at de var der.

Nå, hvad skulle jeg så køres i. Jeg havde virkelig ingen ide om, hvad jeg skulle køres i, men min mor sagde jeg skulle gå med hende, og der var der altså en KÆMPE stor limousine.
Jeg blev virkelig glad. Mine 4 fætre, 3 veninder og jeg satte os ind i den, og det hele var bare perfekt, der var champagne, og så kunne vi selv vælge musik, så det kunne ikke være bedre, når man sætter 8 teenagere ind i en limousine.

 

 

Min fest skulle holdes i Korsør, så min mor havde valgt et sted i Korsør, hvor jeg skulle have taget billeder, og så perfektionistisk som min mor er, havde min morbror, tante og storebror selvfølgelig kørt efter os, og da vi var nået frem til der, hvor vi skulle tage billeder, var min morbror udstyret med en liste med alle de forskellige billeder der skulle tages.
Da vi så var færdig med listen, var vi åbenbart i så god tid for min morbrors kommentar var bare “ja og nu er der så 45 min til frøken mor siger vi må komme” så vi tog nogle flere billeder, og vi kørte også ned i Korsør havn og tog nogle flere. Da vi så endelig nåede ud til festen stod alle mine gæster ude på vejen klar til at tage imod mig. Og da vi kom indenfor stod det, der var den gave jeg havde ønsket mig, et nyt kæmpestort stævneskab, jeg er så mega glad for det er helt vildt. Min fest gik også rigtig godt ,vi fik en masse god mad,  hørt en masse gode sange, og hørt en masse sjove, men også rørende taler, inklusiv min egen, der blev grædt, grinet, og ikke mindst danset en masse. Jeg er så glad for min fest, den var helt fantastisk, og  jeg ville ikke have ønsket mig den anderledes.       

Mange hilsner

Amira

Info

Om Amira Aasted

Jeg hedder Amira Aasted Jespersen. Jeg bliver 14 år her den 4. Juni, så det er meget snart.
Jeg bor i Skælskør nær Slagelse på Sjælland sammen med min mor og hendes kæreste. Min far og mor er skilt, men det mærker man ikke så meget, da de har det godt sammen, og jeg har som regel også både min mor og far med til de store stævner.

I Januar 2016 fik jeg en dressurpony mere, nemlig ham jeg har nu, Top Tilas kaldet Topper. Han var hingst, da jeg fik ham, men vi fik han kastreret i December 2016, da han blev temmelig hingstet, og jeg kunne ikke styre ham.
Han er 11 år nu.

Så gik det ellers stærk, jeg red ham til B-pony og startede mit første landsstævne i April måned 2016, hvor vi blev nr. 2 med 72% i PRT, og med de % blev han A-pony i et huk, og vi måtte måde ride ECCO Cup og starte Danmarksmesterskabet.
Det var så vildt.

Vi har siden haft international debut, og vundet Nordisk Mesterskab 2017 både for hold og individuelt.

Læs også

Blog: Til DM som Tandpatruljen

24-09-2018 20:54, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har haft nogle travle dage, der blandt andet har budt på hold DM med udklædning som Tandpatruljen. Cathrine Dufour var også en smut forbi og give holdet lidt tips og tricks

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Søren Wind til Blue Hors

18-09-2018 10:24, af Britt Carlsen

Berider Søren Wind skifter arbejdsgiver, da han flytter fra Helgstrand Dressage til Blue Hors

Hoppe forlader Hoffmann

20-09-2018 15:06, af Britt Carlsen

Simone Hoppe flyttede i foråret 2017 sin forretning til Søholt Gods hos Grethe og Hasse Hoffmann – et valg som både hun og familien på Søholt har været meget glade for, men nu prøver Simone kræfter med et job i Tyskland

DM i dressur og paradressur til Equitour Aalborg

20-09-2018 08:49, af Thomas Bach Jensen

DM i dressur og paradressur skal de kommende tre år afvikles i de topprofessionelle og internationale stævnerammer hos Equitour Aalborg

Stinna Tange red forkert – og vandt guld!

18-09-2018 21:19, af Camilla Tiefensee Schrøder

Der blev ringet med klokken undervejs i Stinna Tange Kaastrups program, og pludselig så det rigtig sort ud for den danske paradressurstjerne. Men to procentpoint fratrukket hendes endelige score var ikke nok til at fravriste hende VM-guldmedaljen

SEGES om ahornforgiftning

21-09-2018 13:25, af Thomas Bach Jensen

I de senere år har der været flere tilfælde af Atypisk Myopati (Ahornforgifning) også kaldet EAM hos heste i Europa. Der er tale om en alvorlig forgiftning, som oftets forekommer om efteråret efter lange og tørre somre

Vilhelmsborg reddet for fremtiden

21-09-2018 18:31, af Britt Carlsen

Efter flere års tilløb har Aarhus Kommune og ledelsen på Vilhelmsborg nu endelig underskrevet brugeraftalen, så  Det nationale Hestesportscenter er sikret for fremtiden

De skal til championatsfinalen i dressur på Blue Hors

18-09-2018 08:17, af Thomas Bach Jensen

I uge 41 danner Blue Hors i Randbøl for anden gang rammen om Dansk Ride Forbunds championatsfinaler i dressur og springning powered by Pavo. Her kan du se de unge dressurheste, der har kvalificeret sig

Midt under WEG er en tidligere verdensmester død

21-09-2018 10:48, af Thomas Bach Jensen

For 12 år siden vandt belgiske Jos Lansink og holstenerhingsten Cumano verdensmesterskabet i springning i Aachen. I går under springningen ved WEG 2018 i tryon åndede Cumano ud i en alder af 25 år

Succesfuld Følauktion Nord i Ikast

23-09-2018 00:11, af Thomas Bach Jensen
Avl|

75.000 kr. kostede det dyreste føl ved Følauktion Nord i Ikast i aften, og denne Hesselhøj Donkey Boy-søn forbliver i Danmark. I hallen var der fantastisk stemning blandt de 380 spisende gæster, og gennemsnitsprisen for de solgte føl blev knap 30.000 kr.

DV-hest til hollandsk hingsteprøve

18-09-2018 18:09, af Thomas Bach Jensen

Ved gårsdagens præsentation af hingste under sadel i hollandske Ermelo blev den danskavlede hingst Svalegårds Design inviteret til KWPN's 50-dages test for hingste