Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Copyright Ridehesten.com

Juni har været en særdeles travl måned. Jeg har haft fødselsdag, hvor jeg er blevet 14 år, men der har samtidig også været tid til et enkelt stævne i Ringsted.

Stævnestart i Ringsted
Meningen var jeg skulle ride LA1 og LA2, men min mor og jeg syntes det var begyndt at gå den rigtige vej, så det blev i stedet en LA2 og LA4.
Hos min træner, red jeg torsdag, inden stævnet lørdag, LA4 for første gang, og det gik virkelig godt - og med godkendelse fra min træner.

Jeg havde en virkelig god tur i LA2, og jeg kunne virkelig mærke, hvordan han har rykket sig på det sidste. Min LA4 gik ikke som forventet - vi vandt den nemlig, og dermed fik Piano sin første roset med hjem, og så endda i hans første LA4.
Mit næste stævne på Piano bliver til D4 horseshow på Odsherreds Rideklub, og det glæder jeg mig super meget til. Vi skal dog køre frem og tilbage hver dag i stedet for at stå opstaldet.

Copyright Ridehesten.com


DM på Hovgaard med Topper
Topper og jeg træner lige nu målrettet frem mod DM på Hovgaard. Vi har haft en irriterende pause, men nogle gange er det bare som om en pause er godt - for den pony har aldrig gået bedre. Han har fået så meget mere bæring, og han er meget mere afslappet. Min træner synes aldrig han har gået så godt som han gør nu - heller ikke engang, som da han gik Nordisk Mesterskab. Så det er bare mega fedt. Nu tæller jeg bare ned til DM på Hovgaard.

Copyright Ridehesten.com

 

Så er det ferietid
Det er snart ferie, og det står på den årlige tur til Lalandia. Vi tager afsted en torsdag, hvor jeg selvfølgelig rider inden, og så kommer vi hjem igen søndag, hvor jeg selvfølgelig også tager en ridetur - så det bliver til to dages ferie til hestene.
Her i sommerferien er jeg også inviteret til en ridelejr, hvor jeg skal holde et foredrag om min hverdag, mine stævne og ikke mindst om, hvordan det var at blive Nordisk Mester i 2017. Jeg glæder mig super meget til dig - jeg elsker at inspirere folk og give dem tro på, at hvis man bare kæmper nok for tingene, så skal det nok komme en dag, men det kræver blod, sved og tåre.
Meget sommerferie bliver der ikke til mig, men jeg tror også bedst jeg kan lide det på den måde, jeg kan ikke lide bare at ligge og lave ingenting, eller ikke vide, hvad jeg skal lave.

Sommerhilsner 

Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Blog: Til DM som Tandpatruljen

24-09-2018 20:54, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har haft nogle travle dage, der blandt andet har budt på hold DM med udklædning som Tandpatruljen. Cathrine Dufour var også en smut forbi og give holdet lidt tips og tricks

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Blog: Toppers comeback!

07-08-2018 21:28, af Amira Aasted

Så kom dagen, hvor Topper igen indtog stævnebanerne. Det var en længe ventet dag for både Topper, men i den grad også Amira, der har savnet alt det der. Læs alt om den store dag

Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Søren Wind til Blue Hors

18-09-2018 10:24, af Britt Carlsen

Berider Søren Wind skifter arbejdsgiver, da han flytter fra Helgstrand Dressage til Blue Hors

Hoppe forlader Hoffmann

20-09-2018 15:06, af Britt Carlsen

Simone Hoppe flyttede i foråret 2017 sin forretning til Søholt Gods hos Grethe og Hasse Hoffmann – et valg som både hun og familien på Søholt har været meget glade for, men nu prøver Simone kræfter med et job i Tyskland

DM i dressur og paradressur til Equitour Aalborg

20-09-2018 08:49, af Thomas Bach Jensen

DM i dressur og paradressur skal de kommende tre år afvikles i de topprofessionelle og internationale stævnerammer hos Equitour Aalborg

Stinna Tange red forkert – og vandt guld!

18-09-2018 21:19, af Camilla Tiefensee Schrøder

Der blev ringet med klokken undervejs i Stinna Tange Kaastrups program, og pludselig så det rigtig sort ud for den danske paradressurstjerne. Men to procentpoint fratrukket hendes endelige score var ikke nok til at fravriste hende VM-guldmedaljen

SEGES om ahornforgiftning

21-09-2018 13:25, af Thomas Bach Jensen

I de senere år har der været flere tilfælde af Atypisk Myopati (Ahornforgifning) også kaldet EAM hos heste i Europa. Der er tale om en alvorlig forgiftning, som oftets forekommer om efteråret efter lange og tørre somre

Vilhelmsborg reddet for fremtiden

21-09-2018 18:31, af Britt Carlsen

Efter flere års tilløb har Aarhus Kommune og ledelsen på Vilhelmsborg nu endelig underskrevet brugeraftalen, så  Det nationale Hestesportscenter er sikret for fremtiden

De skal til championatsfinalen i dressur på Blue Hors

18-09-2018 08:17, af Thomas Bach Jensen

I uge 41 danner Blue Hors i Randbøl for anden gang rammen om Dansk Ride Forbunds championatsfinaler i dressur og springning powered by Pavo. Her kan du se de unge dressurheste, der har kvalificeret sig

Midt under WEG er en tidligere verdensmester død

21-09-2018 10:48, af Thomas Bach Jensen

For 12 år siden vandt belgiske Jos Lansink og holstenerhingsten Cumano verdensmesterskabet i springning i Aachen. I går under springningen ved WEG 2018 i tryon åndede Cumano ud i en alder af 25 år

Succesfuld Følauktion Nord i Ikast

23-09-2018 00:11, af Thomas Bach Jensen
Avl|

75.000 kr. kostede det dyreste føl ved Følauktion Nord i Ikast i aften, og denne Hesselhøj Donkey Boy-søn forbliver i Danmark. I hallen var der fantastisk stemning blandt de 380 spisende gæster, og gennemsnitsprisen for de solgte føl blev knap 30.000 kr.

DV-hest til hollandsk hingsteprøve

18-09-2018 18:09, af Thomas Bach Jensen

Ved gårsdagens præsentation af hingste under sadel i hollandske Ermelo blev den danskavlede hingst Svalegårds Design inviteret til KWPN's 50-dages test for hingste