Hoppe forlader Hoffmann

20-09-2018 15:06, af Britt Carlsen

Simone Hoppe flyttede i foråret 2017 sin forretning til Søholt Gods hos Grethe og Hasse Hoffmann – et valg som både hun og familien på Søholt har været meget glade for, men nu prøver Simone kræfter med et job i Tyskland

Copyright Ridehesten.com
Simone Hoppe mellem Grethe og Hasse Hoffmann.

– Der er nogle chancer, man er nødt til at gribe. Derfor begynder jeg den første november et nyt liv i Tyskland som rytter på Klosterhof Medingen, fortæller Simone Hoppe. Hun glæder sig til den nye udfordring, og muligheden for at udvikle sin passion for dressur på et højt niveau. Omvendt, så kommer hun i høj grad til at savne sine elever og dagene på Søholt, som hun kalder ”hjem”.

– Jeg har den største respekt for Grethe og Hasse, de har videregivet deres viden, opdragelse og forståelse for heste, og uden dette havde jeg ikke gået den mulighed, som nu står foran mig.

Grethe og Hasse fortæller: – Vi kommer til at savne Simone meget, det har været det perfekte match at drive to forretninger med heste fra samme sted. Vi har suppleret hinanden vældig godt. Når det nu ikke kan være anderledes, er vi på udkik efter en, der ligesom Simone, kunne tænke sig et samarbejde med os.

Simone forventer at komme til Danmark hver 14. dag for at se til nogle af de heste, hun lader blive stående tilbage, og for at holde kurser og støtte sine elever, og så forventer hun helt klart også at lægge vejen forbi Søholt.

– Hasse og Grethe er, udover at være enormt dygtige ryttere og undervisere også kunstnere, som formår at bringe ridning og håndtering af heste op på et højere niveau. Jeg kommer til at savne at køre op ad den smukke Skovvej til Søholt gods hver morgen. Jeg har nydt hver en time hos Hoffmann, og er stolt over at være en del af deres historie.

– Jeg er nødt til at drage ud på dette nye eventyr, hvor jeg ved at familien Wahler, Klosterhof Medingen, kan videreudvikle det grundlag Hasse og Grethe har givet mig. Søholt vil altid være grundlaget for min ridning og dette er ikke et farvel til Hasse og Grethe, for jeg har deres lærdom med mig hver dag fremover, slutter Simone.

Hasse Hoffmann er forfatter til den populære best seller - Dressur med hjerte og forstand - der kan købes i Ridehesten web shop

Læs også

Efterskoleelever fik læring for livet

28-09-2018 11:11, af Pressemeddelelse

Du kan, hvad du vil –  sådan lød budskabet fra den berømte og anerkendte dressurberider Hasse Hoffmann, som i denne uge holdt clinic for eleverne på Aalestrup Naturefterskoles hestelinje 

Lærerig clinic med Hasse Hoffmann

16-09-2018 16:03, af Camilla Tiefensee Schrøder

En livlig og engageret Hasse Hoffmann afholdte clinic foran fyldte tilskuerpladser hos Rytters Ridesport i Romlund her i weekenden

Hasse Hoffmann deler ud af sin store viden

07-09-2018 13:16, af Thomas Bach Jensen

I næste weekend afholder Rytters Ridesport i Romlund clinic med den store danske dressurmester Hasse Hoffmann

Stipendie til Søholt-rytter

19-07-2009 17:59, af Britt Carlsen
Jeg skal helt sikkert tilbage til Hasse Hoffmann på Søholt i Danmark for at fortsætte min uddannelse, sagde Sofie Lexner, da den svenske rytter blev spurgt om, hvad hendes plan var med de 200.000 skr. hun modtog i dag fra Ulla Håkanson

Hoppe og Hoffmann flytter sammen

18-05-2017 15:45, af Britt Carlsen

Simone Hoppe flytter sin uddannelses og salgsstald ind i nye rammer på Søholt Gods

Ekskursionstur til Søholt AFLYST

24-05-2011 09:51, af Maja Golles
Hippologisk Selskab Vilhelmsborg meddeler at ekskusionsturen til Grethe & Hasse Hoffmann på Søholt d. 25. maj desværre er aflyst

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det er min historie

20-10-2018 10:05, af Britt Carlsen

- Jeg kan drømme stort, men det her har overgået mine drømme, fortæller Cathrine Dufour bl.a. i en stemningsfuld film om hendes rejse fra ponyårene til international toprytter

Farvel til et helt særligt makkerskab

20-10-2018 21:38, af Britt Carlsen

Det var så bevægende, publikum tog afsked med Anna Kasprzaks Donnperignon  - og da de dansede sammen i en kegle af lys gled tankerne til de mange højdepunkter som Anna og Pepe har oplevet sammen bl.a. ved to Olympiske Lege

Tyggeadfærd er ikke tegn på underkastelse

17-10-2018 14:47, af Merete Haahr

Er det tegn på samarbejde eller stress, når hesten slikker og tygger? Mange hesteejere oplever, at deres hest slikker eller tygger i situationer, hvor den ikke spiser. Et nyt studie peger på, at hesten udviser denne adfærd efter en stressfuld situation

Kasper har hesten til OL 2024!

13-10-2018 17:57, af Britt Carlsen

Kvaliteten blandt de 4-årige heste er tårnhøj i Dansk Ride Forbunds springchampionat powered by PAVO – og i Katrinelund Satisfaction har Kasper H. Hansen en hest, der kan bringe ham til OL, mener landstræneren

Hesselhøj Donkey Boy genvandt sin mestertitel (video)

14-10-2018 17:19, af Thomas Bach Jensen

Der var spænding til allersidst i finalen for 6-årige dressurheste ved Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste powered by Pavo på Blue Hors i dag, hvor DV-hingsten Hesselhøj Donkey Boy løb med sejren for tredje gang

Hvordan forklarer vi ridesporten?

11-10-2018 20:35, af Britt Carlsen
Blog|

TV og dagblade har i disse dage stort fokus på svindelsagen, hvor 64-årige Britta Nielsen fra Hvidovre er mistænkt for at svindle for 111 millioner kr., og da nogle af pengene tilsyneladende er brugt på heste og springsport, er mediernes fokus nu rettet mod ridesporten

Revolution sejrede med fire 10-taller (video)

14-10-2018 14:22, af Thomas Bach Jensen

Det blev til at brag af en 5-års finale ved Dansk Ride Forbunds Championatfinaler for Ungheste powered by Pavo, hvor verdensmesteren Revolution og hans rytter Andreas Helgstrand vandt med fire 10-taller

15 føl solgt på den første World Cup Følauktion

19-10-2018 19:30, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Dansk Varmblods World Cup Følauktion har netop haft sin debut, hvilket resulterede i 15 solgte føl ved World Cup-stævnet i MCH Messecenter Herning, hvor flere føl gik til udlandet

Springbank II VH er nu også dansk mester (video)

14-10-2018 11:52, af Thomas Bach Jensen

Ved Dansk Ride Forbunds Championatfinaler for Ungheste powered by Pavo er publikum og dommere søndag blevet forkælet med en 4-års klasse med særdeles højt niveau. Hør her, hvorfor Severo Jurado Lopez mener, at Springbank II VH er en vinderhest

Dufour og Daniel helt i særklasse (video)

19-10-2018 13:30, af Britt Carlsen

Der er så stort potentiale i Cathrine Dufour og Daniel Bachmann Andersens unge Grand Prix-heste, og de satte konkurrenterne til vægs ved World Cup Herning foran et begejstret publikum