Jeg har fundet min drømmehest

12-02-2018 07:14, af Sussi Hjort Hollensted

Sofia Valentina Hegstrup er meget glad for sin nye hest, Bicallux Verte. Sammen har de fået en god start i USA, hvor de i weekenden vandt to klasser

Copyright Ridehesten.com
Sofia Valentina Hegstrup og Bicallux Verte ved præmieoverrækkelsen, da de vandt klassen, FEI Junior Rider Individual CDIJ i Wellington

Det er en begejstret Sofia Valentina Hegstrup, der fortæller, hvordan hun har det med sin nye hest, Bicallux Verte e. Ticallux Verte/C-Indocto. For bare få måneder siden købte hun ham gennem Lars Ringkjær i Hjallerup Rideklub af Line Hellidi – og for bare en måned siden tog hun ham med for i stævnesæsonen at skulle bo i USA.
– Da jeg red på Bicallux Verte første gang, kunne jeg mærke, at vi passede sammen. Jeg vidste bare, at han ville gøre alt for mig, og han er også blevet min bedste ven, siger hun til Ridehesten.com.

Kunne ikke finde et match
Sofia Valentina Hegstrup mistede for nogle år siden hesten Santa, som hun i 2015 blev europamester i dressur for children på. Siden har hun ikke rigtig kunnet finde det rigtige match.
– Det har ikke været nogle gode år for mig med hestene. Jeg har været ude at kigge på mange heste, men jeg har ikke rigtig følt mig godt tilpas på ryggen af dem, forklarer hun. 

Sejr i Wellington
Men med Bicallux Verte har den snart 16-årige rytter nu fundet sit match, og de vandt da også to klasser til deres andet stævne i USA.
– Jeg havde lige fået ham, da vi skulle herover, og jeg var noget nervøs, da jeg jo ikke kendte ham. Både flyveturen og varmen her, var jeg meget spændt på, hvad han ville sige til. Samtidig har han jo aldrig været på sådan et stort stadion, som stævnepladsen i Wellington er, og stadigvæk har han klaret det hele så fint, siger Sofia Valentina Hegstrup. 

Alt er nyt
I weekenden vandt ekvipagen, FEI Junior Rider Individual CDIJ. Det gjorde de med 68.333%. Et pointtal, som Sofia var meget tilfreds med.
– Han gik et rigtig godt travprogram med kun 7- og 8-taller. Skridten er mit svageste punkt, så der trippede han lige lidt, så det skal jeg arbejde videre på. Alt er også nyt for mig herovre, men sejren her i weekenden har gjort, at jeg glæder mig meget til fremtidige stævner, så vi kan få en masse rutine sammen herovre, slutter hun. 

 

 

 

 

 

 

 

Læs også

Sejr til Sofia Valentina Hegstrup

10-02-2018 13:14, af Sussi Hjort Hollensted

Overlegen sejr til Sofia Valentina Hegstrup på Bicallux Verte til Adequan Global Dressage Festival 5 CDI i Wellington i Florida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tre Blue Hors-hingste midlertidigt ude avlen

20-05-2018 13:12, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Flere tilfælde af den sjældne, genetisk arvelige sygdom Warmblood Fragile Foal Syndrome i USA i dette forår har sat fokus på WFFS-genet hos avlshingste, og derfor har man på Blue Hors valgt at lade de aktive hingste teste. Desværre har det vist sig, at tre Blue Hors-hingste er bærere af WFFS-genet

Video fangede mistænkt midt i overgreb på hest

22-05-2018 10:23, af Camilla Tiefensee Schrøder

En svensk hesteejer, som holdt øje med sin højdrægtige hoppe med et videokamera i stalden, fik sig en stor forskrækkelse, da hun pludselig så en ubuden gæst i boksen

Andenplads til holdet i Nations Cup

20-05-2018 17:26, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cathrine Dufour sejrede suverænt som eneste rytter over 80 % i küren. Det svenske hold var ikke til at slå af førstepladsen, men landstræneren roser det danske hold for god kampgejst

Nations Cup-dressuren skydes i gang

19-05-2018 06:03, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dressurrytterne skal her til formiddag på banen i femstjernet Grand Prix, som er den første af de to Nations Cup-klasser ved det internationale stævne i Compiégne

Dansk rytter på træningsophold i Californien

19-05-2018 12:01, af Thomas Bach Jensen

Berider Marie Witt Poulsen er netop hjemvendt fra sit tredje træningsophold i Californien, hvor hun har besøgt og hjulpet amerikanske Dantia Benson med sine heste, heriblandt flere købt i Danmark

Opdatering vedr. herpesvirus 1 pr. 17. maj 2018

17-05-2018 14:00, af Thomas Bach Jensen

Der er stadig ikke kendskab til spredning af den ”aggressive” herpesvirus type 1, som har givet sygdom i enkelte besætninger på Fyn. Anbefalingen om at undgå samlet opstaldning kan derfor ophæves

550 heste på vej mod Nordjylland

17-05-2018 18:28, af Thomas Bach Jensen

Det imponerende ridestadion, Helgstrand Academy, lægger igen i år faciliteter til det internationale spring- og dressurstævne Equitour Aalborg sponsored by ECCO, hvor 550 heste i ugen efter pinse samles i kamp om en præmiesum på 2 millioner

Dressuropvisning med Severo og Fiontini

23-05-2018 17:27, af Britt Carlsen

Publikum kan se frem til en dressurmæssig stor oplevelse på søndag under Equitour Aalborg, for umiddelbart efter Helgstrand Dressage hingstefremvisning vil Severo Jurado López ride Grand Prix-øvelser på den tredobbelte UVM-vinder Fiontini

Hjælp min hests øje løber i vand

21-05-2018 15:51, af Cecilia Lindahl

Sommeren er typisk en årstid, hvor mange hesteejere oplever, at deres hest pludselig står med et øje, der løber i vand. Hvad kan årsagen være til dette? Og hvornår bør det undersøges af en dyrlæge?

Har du set følkollektionen på NIS 2018?

16-05-2018 21:19, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Den 26. maj 2018 afholdes Nordic International Sales under det internationale dressur- og springstævne Equitour Aalborg på Helgstrand Academy i Uggerhalne Rideklub, og fra i dag kan du se følkollektionen online