Vidste du at.....?

05-02-2018 09:41, af Cecilia Lindahl

Vidste du at begrebet "sadeltøj" dækker over det udstyr, man skal bruge, når man rider? Få styr på endnu flere begreber inden for hesteverdenen her

Copyright Ridehesten.com

Vidste du at.....?

.....en bagpartsvending og en halvpirouette faktisk er det samme? Øvelsen går ud på, at hesten skal vende halt omkring sig selv. Hestens forpart bevæges rundt om bagparten, men bagparten skal blive på næsten samme sted under hele øvelsen. I halvpirouetten skal hesten bare være mere samlet.

Copyright Ridehesten.com


....en Hippolog betyder "hestekender", altså en der ved en masse om heste. Ordet kommer fra græsk.

 

Copyright Ridehesten.com


....przewalskihesten er den sidste overlevende vilde hesterace. Man mener, den forsvandt i naturen i 1940´erne, men zoologiske haver i forskellige lande havde fået fat i nogle eksemplarer. I 1980´erne satte man nogle przewalskiheste fri i den franske og russiske natur. Hestene på billedet er fotograferet i Givskud Zoo.

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Vidste du at.....?

10-02-2018 08:56, af Cecilia Lindahl

Vidste du at en Hippolog betyder "hestekender", altså en der ved en masse om heste? Få styr på endnu flere begreber inden for hesteverdenen her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Sussi Hjort Hollensted

Webredaktør og nyhedsvagt

Sussi Hjort Hollensted

shh@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jeg har fundet min drømmehest

12-02-2018 07:14, af Sussi Hjort Hollensted

Sofia Valentina Hegstrup er meget glad for sin nye hest, Bicallux Verte. Sammen har de fået en god start i USA, hvor de i weekenden vandt to klasser

Konsekvenserne ved for lange baghove

16-02-2018 07:43, af Cecilia Lindahl

Det er ikke sjældent man hører ryttere beklage sig over nedsat præstationsevne hos hesten som følge af smerter i bagbensmuskulaturen. Ofte behandles smerterne af dyrlæge, kiropraktor eller anden uden langsigtet bedring, men måske ligger svaret gemt et mere jordnært sted - i baghovene

Duften af hest mindsker stress

25-11-2015 16:06, af Tonya Bille Nielsen

Kan heste hjælpe børn imod stress? Ja, siger en gruppe forskere ved Washington State University. En undersøgelse bekræfter nu, at stress hos børn bl.a. kan bekæmpes med heste 

Stor interesse for Helgstrand-heste i Wellington

12-02-2018 12:22, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det går rigtig godt med salget af heste i Helgstrand Dressage's afdeling i Wellington, og Andreas Helgstrand er derfor sikker på, at han vil gentage succesen i USA til næste vinter

Dressur i Hedensted

11-02-2018 16:52, af Maria Schacht

Nogle af de store drenge var ude og vise sig frem i dag i Hedensted, og mange tilskuere var også dukket op for at se med

Dom i sydkoreansk korruptionsskandale

15-02-2018 10:46, af Cecilia Lindahl

Der er nu faldet dom i den spektakulære sydkoreanske korruptionssag, der sidste år trak tråde til Aalborg

Lone Bang Larsen klar til Herning (VIDEO)

13-02-2018 12:16, af Cecilia Lindahl

Traditionen tro drager flere af landets dygtigste ryttere til Dansk Varmblods hingstekåring, der også i år danner rammen om et internationalt stævne. Det gælder også for Lone Bang Larsen, der netop har medvirket i TV2-serien "Vild med heste"

Kendt avler fylder 60 år