Vidste du at.....?

10-02-2018 08:56, af Cecilia Lindahl

Vidste du at en Hippolog betyder "hestekender", altså en der ved en masse om heste? Få styr på endnu flere begreber inden for hesteverdenen her

Copyright Ridehesten.com

 

Vidste du at....?
.....en hests hjerte vejer omkring 4 kg.? Til sammenligning vejer hjertet hos et menneske ca. 300 g.

 

Copyright Ridehesten.com


.....heste er flokdyr, der altid søger hinandens selskab. Derfor bør de altid have kammerater!

 

Copyright Ridehesten.com


....en hest kaldes en krybbebider, når den sætter tænderne på krybben eller noget andet  vandret og sluger luft ned i maven. Det kan give dårlig fordøjelse eller endda kook. Krybbebidning sker typisk, fordi hesten står og keder sig.

 

Læs også

Vidste du at.....?

05-02-2018 09:41, af Cecilia Lindahl

Vidste du at begrebet "sadeltøj" dækker over det udstyr, man skal bruge, når man rider? Få styr på endnu flere begreber inden for hesteverdenen her

10 tips til dig, der er ny til stævnerne

30-12-2017 09:16, af Cecilia Lindahl

Ridehesten Junior giver dig her 10 tips til dig, der ny til det med stævner. Vidste du fx at et lykketing kan hjælpe på nervøsiteten?

Magasinet Ridehesten som digitalt magasin

21-02-2017 16:14, af Sophie Dahl Hedegaard

Om lidt udkommer marts nummeret af Magasinet Ridehesten i fysisk format. Men vidste du at man også kan læse Magasinet Ridehesten på f.eks. sin tablet, iPhone eller computer?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Sussi Hjort Hollensted

Webredaktør og nyhedsvagt

Sussi Hjort Hollensted

shh@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jeg har fundet min drømmehest

12-02-2018 07:14, af Sussi Hjort Hollensted

Sofia Valentina Hegstrup er meget glad for sin nye hest, Bicallux Verte. Sammen har de fået en god start i USA, hvor de i weekenden vandt to klasser

Konsekvenserne ved for lange baghove

16-02-2018 07:43, af Cecilia Lindahl

Det er ikke sjældent man hører ryttere beklage sig over nedsat præstationsevne hos hesten som følge af smerter i bagbensmuskulaturen. Ofte behandles smerterne af dyrlæge, kiropraktor eller anden uden langsigtet bedring, men måske ligger svaret gemt et mere jordnært sted - i baghovene

Duften af hest mindsker stress

25-11-2015 16:06, af Tonya Bille Nielsen

Kan heste hjælpe børn imod stress? Ja, siger en gruppe forskere ved Washington State University. En undersøgelse bekræfter nu, at stress hos børn bl.a. kan bekæmpes med heste 

Stor interesse for Helgstrand-heste i Wellington

12-02-2018 12:22, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det går rigtig godt med salget af heste i Helgstrand Dressage's afdeling i Wellington, og Andreas Helgstrand er derfor sikker på, at han vil gentage succesen i USA til næste vinter

Dressur i Hedensted

11-02-2018 16:52, af Maria Schacht

Nogle af de store drenge var ude og vise sig frem i dag i Hedensted, og mange tilskuere var også dukket op for at se med

Dom i sydkoreansk korruptionsskandale

15-02-2018 10:46, af Cecilia Lindahl

Der er nu faldet dom i den spektakulære sydkoreanske korruptionssag, der sidste år trak tråde til Aalborg

Lone Bang Larsen klar til Herning (VIDEO)

13-02-2018 12:16, af Cecilia Lindahl

Traditionen tro drager flere af landets dygtigste ryttere til Dansk Varmblods hingstekåring, der også i år danner rammen om et internationalt stævne. Det gælder også for Lone Bang Larsen, der netop har medvirket i TV2-serien "Vild med heste"

Kendt avler fylder 60 år