Vidste du at.....?

10-02-2018 08:56, af Cecilia Lindahl

Vidste du at en Hippolog betyder "hestekender", altså en der ved en masse om heste? Få styr på endnu flere begreber inden for hesteverdenen her

Copyright Ridehesten.com

 

Vidste du at....?
.....en hests hjerte vejer omkring 4 kg.? Til sammenligning vejer hjertet hos et menneske ca. 300 g.

 

Copyright Ridehesten.com


.....heste er flokdyr, der altid søger hinandens selskab. Derfor bør de altid have kammerater!

 

Copyright Ridehesten.com


....en hest kaldes en krybbebider, når den sætter tænderne på krybben eller noget andet  vandret og sluger luft ned i maven. Det kan give dårlig fordøjelse eller endda kook. Krybbebidning sker typisk, fordi hesten står og keder sig.

 

Læs også

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Ingen størrre stævner i Hillerød de næste tre år

13-08-2018 15:31, af Thomas Bach Jensen

I kølvandet på diskussionen om afviklingen af Agria DRF-mesterskabet i springning for ponyhold har Dansk Ride Forbund udmeldt, at Hillerød Sportsrideklub Ikke vil blive tildelt B- og A-stævner, mesterskaber og FEI-stævner de kommende tre år 

Dufour og Cassidy kommer ikke til VM

17-08-2018 19:31, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dansk Ride Forbund meddeler med stor beklagelse, at Danmarks stærkeste dressurkort, Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy, ikke kommer til at repræsentere Danmark ved World Equestrian Games i Tryon til september

Kasper har solgt sin DM-vinder