Fuld gang i stævnesæsonen

16-07-2019 06:38, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg kan du læse om hvorfor jeg rider flere stævner om måneden end jeg gjorde da jeg red pony og så fortæller jeg også lidt mere om min hest Panda

Copyright Ridehesten.com

Stævnesæsonen for Panda og jeg er i fuld gang. Det er en lidt mærkelig følelse at ride så mange stævner hele tiden, jeg er jo vant til at ride ca 1 landsstævne om måneden på Topper. Men på Panda rider jeg jo mindst 2 C - Stævner om måneden, og nogle gange flere. Men det er ligeså meget fordi at Panda stadig er ung og ikke har været ude og se så mange ting, så hun skal ud og have en masse erfaring på stævnebanerne. En af de ting som jeg satte virkelig højt da jeg skulle ud og finde hest, var at jeg fandt en hest med det rigtige temperament, fordi de to ponyer som jeg har haft og redet landsstævner på har været nogle typer som enten kiggede eller blev meget nervøse. Jeg har i hvert fald haft svært ved at kunne få det som man har trænet på derhjemme med ind på banen. Derfor vægtede jeg sindet på hesten rigtig højt, så har jeg måske skåret lidt ned på lidt gangarter, jeg havde virkelig bare brug for at kunne komme ud og få nogle stabile ture. Jeg må sige at det sind som jeg ledte efter det har Panda, hun er en type som er opmærksom når hun kommer ind på banen, men i stedet for at bakke af og kigge, vokser hun bare under mig og det er en fantastisk følelse når du bare kan mærke at din hest er med dig hele vejen.

Copyright Ridehesten.com

Når vi kigger fremad med Panda bliver vi nede i nogle LA-klasser indtil vi kommer forbi DM hold, derefter begynder vi på changement arbejdet igen. Så ser vi når, vi når november hvordan det ser ud, fordi der ligger der et sjællandsmesterskab. Men ellers skal vi her over efteråret og vinteren blive stærke i MB så vi forhåbentlig kan være klar til nogle landsstævner i det nye år. Men jeg har det  på den måde, at nu hvor jeg har så mange junior år, fordi jeg først lige er fyldt 15, så har jeg ikke travlt, og vil hellere vente til det sidder i skabet, end at tage ud og ride noget som jeg vil kunne være bedre til med lidt mere træning. 

Copyright Ridehesten.com

Mandag d. 15 tager jeg afsted på Seierskilde sommerskole, som er min træners træningslejr. Det glæder jeg mig super meget til, da jeg ikke har været med de sidste 2 år, så jeg glæder mig super meget til at være med igen. Det jeg synes er godt ved en træningslejr er hvordan man kan blande seriøs træning, foredrag fra dygtige fagfolk udefra, med ridelejrs hygge som man måske husker fra da man var lille. Tænker i hvert fald, at i mit næste blogindlæg vil jeg fortælle lidt om hvordan min træners sommerskole foregår. 

Læs også

På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag