Fuld gang i stævnesæsonen

16-07-2019 06:38, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg kan du læse om hvorfor jeg rider flere stævner om måneden end jeg gjorde da jeg red pony og så fortæller jeg også lidt mere om min hest Panda

Copyright Ridehesten.com

Stævnesæsonen for Panda og jeg er i fuld gang. Det er en lidt mærkelig følelse at ride så mange stævner hele tiden, jeg er jo vant til at ride ca 1 landsstævne om måneden på Topper. Men på Panda rider jeg jo mindst 2 C - Stævner om måneden, og nogle gange flere. Men det er ligeså meget fordi at Panda stadig er ung og ikke har været ude og se så mange ting, så hun skal ud og have en masse erfaring på stævnebanerne. En af de ting som jeg satte virkelig højt da jeg skulle ud og finde hest, var at jeg fandt en hest med det rigtige temperament, fordi de to ponyer som jeg har haft og redet landsstævner på har været nogle typer som enten kiggede eller blev meget nervøse. Jeg har i hvert fald haft svært ved at kunne få det som man har trænet på derhjemme med ind på banen. Derfor vægtede jeg sindet på hesten rigtig højt, så har jeg måske skåret lidt ned på lidt gangarter, jeg havde virkelig bare brug for at kunne komme ud og få nogle stabile ture. Jeg må sige at det sind som jeg ledte efter det har Panda, hun er en type som er opmærksom når hun kommer ind på banen, men i stedet for at bakke af og kigge, vokser hun bare under mig og det er en fantastisk følelse når du bare kan mærke at din hest er med dig hele vejen.

Copyright Ridehesten.com

Når vi kigger fremad med Panda bliver vi nede i nogle LA-klasser indtil vi kommer forbi DM hold, derefter begynder vi på changement arbejdet igen. Så ser vi når, vi når november hvordan det ser ud, fordi der ligger der et sjællandsmesterskab. Men ellers skal vi her over efteråret og vinteren blive stærke i MB så vi forhåbentlig kan være klar til nogle landsstævner i det nye år. Men jeg har det  på den måde, at nu hvor jeg har så mange junior år, fordi jeg først lige er fyldt 15, så har jeg ikke travlt, og vil hellere vente til det sidder i skabet, end at tage ud og ride noget som jeg vil kunne være bedre til med lidt mere træning. 

Copyright Ridehesten.com

Mandag d. 15 tager jeg afsted på Seierskilde sommerskole, som er min træners træningslejr. Det glæder jeg mig super meget til, da jeg ikke har været med de sidste 2 år, så jeg glæder mig super meget til at være med igen. Det jeg synes er godt ved en træningslejr er hvordan man kan blande seriøs træning, foredrag fra dygtige fagfolk udefra, med ridelejrs hygge som man måske husker fra da man var lille. Tænker i hvert fald, at i mit næste blogindlæg vil jeg fortælle lidt om hvordan min træners sommerskole foregår. 

Læs også

Mit første landsstævne med Panda

01-10-2019 17:39, af Amira Aasted Jespersen

Først i sidste måned var jeg afsted til mit første landsstævne med Panda og her deltog vi i DM for klubhold, det var et stævne jeg havde glædet mig meget til

På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Et velfungerende samarbejde (video)

24-07-2019 07:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Amira Aasted Jespersen har i mange år trænet hos den dygtige dressurrytter og underviser Lisbet Seierskilde, og det er et samarbejde de begge er glade for

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Britta har fået 47 millioner til at forsvinde

14-10-2019 10:16, af Cecilia Lindahl

Det har kun været muligt at kortlægge, hvad Britta Nielsen har brugt 70 millioner kroner på, de resterende 47 millioner kroner er sporløst forsvundet

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand

15-10-2019 12:14, af Annika Knudsen Lorentsen

For en måneds tid siden var Ridehesten på besøg hos den talentfulde juniorrytter Alexander Yde Helgstrand, for at høre lidt om hans liv og hans fremtidsplaner

Agnete og JoJo tager den sidste dans i Boxen

16-10-2019 10:40, af Thomas Bach Jensen

Når Agnete Kirk Thinggaard og JoJo på lørdag rider på banen i Boxen ved World Cup i Herning, er det ikke blot sidste Grand Prix på hjemmebane i denne sæson, men også sidste Grand Prix for de to. Agnete glæder sig til stævnet, som samtidig bliver et vemodigt farvel til hendes tophest

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

Hun spiste sin egen hest

12-10-2019 20:10, af Cecilia Lindahl

En norsk pige har delt et Facebook-opslag, hvori hun fortæller, at hun har spist sin egen hest. Nu modtager hun dødstrusler

For Søren, sådan skulle det gøres! (video)

12-10-2019 22:01, af Annika Knudsen Lorentsen

Intet mindre end både 1. og 2. pladsen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 6-års heste i springning blev vundet af Søren Møller Rohde fra Stutteri Ask

Alle gode gange fire til Jan og Donkey Boy (video)

13-10-2019 19:26, af Thomas Bach Jensen

7-års dressurfinalen ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var et spændende opgør mellem to hingste helt i verdensklasse. Jan Møller Christensen og Hesselhøj Donkey Boy snuppede sejren for fjerde år i træk

Michaels-Beerbaums DV-hingst Concetto er død