Fuld gang i stævnesæsonen

16-07-2019 06:38, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg kan du læse om hvorfor jeg rider flere stævner om måneden end jeg gjorde da jeg red pony og så fortæller jeg også lidt mere om min hest Panda

Copyright Ridehesten.com

Stævnesæsonen for Panda og jeg er i fuld gang. Det er en lidt mærkelig følelse at ride så mange stævner hele tiden, jeg er jo vant til at ride ca 1 landsstævne om måneden på Topper. Men på Panda rider jeg jo mindst 2 C - Stævner om måneden, og nogle gange flere. Men det er ligeså meget fordi at Panda stadig er ung og ikke har været ude og se så mange ting, så hun skal ud og have en masse erfaring på stævnebanerne. En af de ting som jeg satte virkelig højt da jeg skulle ud og finde hest, var at jeg fandt en hest med det rigtige temperament, fordi de to ponyer som jeg har haft og redet landsstævner på har været nogle typer som enten kiggede eller blev meget nervøse. Jeg har i hvert fald haft svært ved at kunne få det som man har trænet på derhjemme med ind på banen. Derfor vægtede jeg sindet på hesten rigtig højt, så har jeg måske skåret lidt ned på lidt gangarter, jeg havde virkelig bare brug for at kunne komme ud og få nogle stabile ture. Jeg må sige at det sind som jeg ledte efter det har Panda, hun er en type som er opmærksom når hun kommer ind på banen, men i stedet for at bakke af og kigge, vokser hun bare under mig og det er en fantastisk følelse når du bare kan mærke at din hest er med dig hele vejen.

Copyright Ridehesten.com

Når vi kigger fremad med Panda bliver vi nede i nogle LA-klasser indtil vi kommer forbi DM hold, derefter begynder vi på changement arbejdet igen. Så ser vi når, vi når november hvordan det ser ud, fordi der ligger der et sjællandsmesterskab. Men ellers skal vi her over efteråret og vinteren blive stærke i MB så vi forhåbentlig kan være klar til nogle landsstævner i det nye år. Men jeg har det  på den måde, at nu hvor jeg har så mange junior år, fordi jeg først lige er fyldt 15, så har jeg ikke travlt, og vil hellere vente til det sidder i skabet, end at tage ud og ride noget som jeg vil kunne være bedre til med lidt mere træning. 

Copyright Ridehesten.com

Mandag d. 15 tager jeg afsted på Seierskilde sommerskole, som er min træners træningslejr. Det glæder jeg mig super meget til, da jeg ikke har været med de sidste 2 år, så jeg glæder mig super meget til at være med igen. Det jeg synes er godt ved en træningslejr er hvordan man kan blande seriøs træning, foredrag fra dygtige fagfolk udefra, med ridelejrs hygge som man måske husker fra da man var lille. Tænker i hvert fald, at i mit næste blogindlæg vil jeg fortælle lidt om hvordan min træners sommerskole foregår. 

Læs også

En travl hverdag

14-02-2020 15:41, af Amira Aasted Jespersen

Jeg tror alle rytter kender følelsen af at det godt kunne være flere timer på et døgn. Min hverdag køre ihvertfald på højtryk for tiden

Praktik hos Stall Tannenhof i Tyskland

19-11-2019 14:01, af Amira Aasted Jespersen

I sidste uge tog jeg skridtet videre og var i praktik i Tyskland. Det var en helt fantastisk oplevelse, jeg fik en masse med hjem i rygsækken. Selvfølgelig skulle Panda ikke snydes for en tur mere på opleveren, så hun var da også med

Mit første landsstævne med Panda

01-10-2019 17:39, af Amira Aasted Jespersen

Først i sidste måned var jeg afsted til mit første landsstævne med Panda og her deltog vi i DM for klubhold, det var et stævne jeg havde glædet mig meget til

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Thomas Larsen er i svag bedring

26-05-2020 14:50, af Britt Carlsen

Berider Thomas Dolleris Larsen, der den 17. maj blev ramt af en hjerneblødning, har nu gennemgået endnu en operation, og efter et tilbagefald går det igen fremad

Tredje gang er lykkens gang for moderløse Corleo

29-05-2020 12:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Et moderløst føl, en minitature til tante, tre ammehopper og masser af lange vågne timer. Dyrlæge Heidi Nielsen og føllets ejer Trine Larsen har sammen med dygtige hjælpere kæmpet med at finde en ammehoppe til moderløse Corleo

 

Helgstrand sælger heste i nyt prissegment

28-05-2020 15:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

Helgstrand Dressage lancerer et hold af salgsklare dressurheste til nye priser. Det er heste, der ikke til fulde rammer Helgstrands primære målgruppe af kunder, men som har kapaciteten til at blive rigtige gode konkurrenceheste. Se udvalget her 

Daniel Bachmann Andersen - Ponyfar & Danmarksmester

30-05-2020 14:00, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar" og enkelte af dem, er selv ponyforældre i dag. I denne nyhed møder Ponyfar Daniel Bachmann Andersen

Kunstmuseum hænger udstoppet hest i loftet

28-05-2020 13:29, af Marie Helene Rigård Rohleder

Med udstillingen Dyr i kunsten viser det københavnske kunstmuseum ARKEN blandt andet en udstoppet hest, isbjørne med fjer og hunde i mennesketøj. Udstillingen rummer værker fra 34 internationale kunstnere, der med humor, vid og bid går i kødet på vores forhold til dyrene

Lyager: Jeg har fået mere blod på tanden

02-06-2020 14:28, af Kristine Ulsø Olsen

Som bare 17-årig blev Anne-Mette Lyager selvstændig med egen salgsstald. Det var et stort projekt at være så ung og samtidig være gårdejer, men her 3,5 år efter går det mere end godt for den unge dressurrytter

Se dyrlægens foredrag om seneskader og bandager gratis

27-05-2020 09:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

Dyrlæge Peter Hjuler fra hestehospitalet Horsedoc holdt foredrag om de fire mest almindelige seneskader og brug af bandager til hingstekåring i Herning. Nu kan du se eller gense hele foredraget i Ridehestens video her 

Haps - af med kørekortet!

30-05-2020 11:09, af Britt Carlsen

Hvis man ikke lige er opmærksom, når man køre bil, så kan det blitze. Så hjælper det ikke at have dommertække - hos dressurdommerne, for det er en anden dommer, der siger: af med kørekortet!