Hvad kendetegner et føl i god kondition?

20-04-2015 08:58, af Thomas Bach Jensen

Dansk Varmblods region 5 afholder kursus i træning af føl til følskue og til følauktion

Copyright Ridehesten.com
Elverhøjs Riccolto.

Lørdag den 2. maj kl. 10 afholder Dansk Varmblods region 5 kursus hos Stald Heiline, Kjeldbækvej 22, 8300 Odder. Kurset beskæftiger sig med "Hvordan træner jeg mit føl til udstilling, og hvad kendetegner et godt auktionsføl og eliteføl?".

Til at give svar på disse spørgsmål kommer medlem af DVs avlsledelse, Claus Hansen, samt Frode Jensen og Jørn Jensen fra auktionsudvalget. Som led i kurset har deltagerne lejlighed til at bedømme og oprangere føl. Efterfølgende kommenteres deltagernes opstilling.

Tilmelding kan ske frem til tirsdag den 28. april. Se nærmere information HER

Læs også artiklen "Snart er det følskuetid" i magasinet Ridehesten 06/2014.

Læs også

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

Dansk Varmblod KRAFFT Eliteskue - det er nu!

24-08-2019 10:34, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Årets helt store avlerfest, Dansk Varmblod KRAFFT Eliteskue, er netop slået i gang. De bedste føl og hopper dyster om årets vindertitler - og så er det i aften, at et af de bedste føl kan blive dit

DV-topmedaljeaspirant til Kina

23-08-2019 14:24, af Thomas Bach Jensen

En af de unge dressurhopper, der har aflagt en særdeles god rideprøve ved sadelkåringen i år og udtaget som medaljeaspirant ved Dansk Varmblods KRAFFT Eliteskue, Nordstrands Dior, er solgt til en kinesisk rytter

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du også taget fejl af metode B7?

11-09-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er mange forskellige metoder at ride efter når man er til start i en springklasse, og en af dem er metode B7. Metoden har eksisteret i mange år, men er fornyligt blev ændret og det er der en del der ikke er klar over

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Avlshingst i stald hos prinsessen

11-09-2019 14:28, af Britt Carlsen

Den populære avlshingst Blue Hors Fifty Cent, som i 2017 blev fremstillet til kåring i Dansk Varmblod af prinsesse Nathalie, blev efterfølgende opstaldet på Blue Hors, og nu skal hingstens sportslige karriere fortsætte netop hos OL-rytter Nathalie zu Sayn-Wittgenstein på Berleburg

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

Selma Dresler: Det har været en god weekend!

08-09-2019 13:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Den netop nykårede Danmarksmester for kategori 3 ponyer var et stort smil da hun blev fejret foran publikum og venner, og hendes far, Thomas Dresler, var meget rørt

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend