Martin Neergaard vil nye veje

20-09-2017 15:15, af Kristine Ulsø Olsen

Martin Dinesen Neergaard har haft en fantastisk tid hos Absolute Horses gennem halvandets års samarbejde, men tiden er nu kommet til at søge nye udfordringer

Copyright Ridehesten.com
Martin Dinesen Neergaard,

Tilbage i maj 2016 meddelte Martin Dinesen Neergaard, at han havde indgået et samarbejde med Andreas og Christian Schou, som står bag succesfulde Absolute Horses. Den tid er nu slut, da Martin har valgt at fokusere på at finde nye udfordringer og blive en bedre rytter. 

- Jeg har været og er stadig super glad for det samarbejde, jeg har haft med Andreas og Christian, men for mig er tiden kommet til at fokusere mere på sporten, fortæller Martin til Ridehesten.com 

Gennem tiden hos Absolute har Martin haft en del elever, som han har hjulpet med stor succes både i ind - og udland, senest ved Baltic Cup på Flyinge i den forgangne weekend. 
- Meget af min tid har gået med unge elever, og jeg er nået dertil, hvor jeg gerne vil søge mod udlandet for at gøre noget ved min egen ridning. Jeg vil gerne udvikle mig selv og arbejde mig op til at blive endnu bedre i sporten, ligesom mange andre har gjort, og i den forbindelse føler jeg, at tiden er inde til at søge udover landegrænsen.

Martins tid hos Absolute Horses har været særdeles succesfuldt, hvor det er blevet til et utal at stævner, heriblandt med deltagelser i World Cup stævner, Grand-Prix sejre og senest deltagelse ved U25-klasserne i Göteborg med den blot 8-årige Eurvette. 

Både Martin og Absolute Horses udtrykker stor tilfredshed med deres samarbejde på Facebook, hvor begge parter takker hinanden for en spændende og lærerig tid sammen. 

- Jeg har endnu ikke fundet noget sted at rejse hen endnu, men det stresser jeg ikke over, for jeg vil være sikker på, at finde det bedst mulige slutter Martin, som i nat tager turen til UVM på Zangerheide for at se, hvad fremtiden kan byde på der.

 

Læs også

Fødselsdagssejr til Martin Neergaard

24-01-2020 16:07, af Annika Knudsen Lorentsen

Den utroligt velspringende 7-årige Swedish Dynamite sikrede danske Martin en sejr i unghesteklassen ved det internationale stævne på Vilhelmsborg, og så er det endda Martins fødseldag i dag

Flot ridning i championatet for 6-års

10-10-2019 16:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Ligesom i de andre årgange, var det et flot niveau der blev vist af de unge 6-års heste ved første kvalifikation i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat i springning. Sejren gik til den velridende Martin Neergaard og Swedish Dynamite med klassens højeste karakter på 8.6

Sejr til Martin og Clear The Way i søndags

14-05-2019 10:23, af Annika Knudsen Lorentsen

I søndags havde Martin Dinesen Neergaard en meget succesfuld dag ved det internationale stævne i Opglabbeek i Belgien

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Unghingsten Blue Hors Dalian lever ikke mere

20-05-2020 12:54, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Hingsten Blue Hors Dalian, som tidligere på året opnåede godkendelse til afprøvning ved Dansk Varmblods Hingstekåring, er desværre død i en meget ung alder, bare 3 år gammel

Thomas Dolleris i kunstigt koma efter hjerneblødning

20-05-2020 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Thomas Dolleris Larsen blev den 17. maj ramt af en hjerneblødning, som er skyld i, at han nu er indlagt på Skejby Sygehus, hvor han ligger i kunstigt koma

Karoline Kjær med opråb til regeringen! (video)

18-05-2020 09:07, af Annika Knudsen Lorentsen

14-årige Karoline Sloth Kjær er, ligesom store dele af ridesporten, ked af, at det fortsat ikke er muligt at afholde, og dermed deltage, i ridestævner - og derfor har hun lavet en video, hvor hun kommer med sit opråb til regeringen

Tre heste døde af Ahorn-forgiftning

22-05-2020 11:05, af Britt Carlsen

– Det er rigtig ærgerligt! Carsten Valentin fra Dyrehavegaard, har mistet tre heste som følge af Ahorn-forgiftning, og normalt er det i efteråret, man skal være opmærksom på det, men nu har det vist sig af forårsspirer også er giftige

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Jeg vil gerne være ridedreng igen!

22-05-2020 13:05, af Britt Carlsen

Andreas Helgstrand er i den privilligerede situation, at han nu rider tre verdensmestre, en sølv- og en bronzevinder, og han nyder det i fulde drag. Det har givet fornyet inspiration til igen at opsøge sportslige mål

Fiontini skal have tvillinger

24-05-2020 10:26, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den tredobbelte verdensmester Fiontini har fået skyllet embryoner ud, og nu er to rugehopper scannet drægtige med hjerteslag, og dermed skal Fiontini have tvillinger hvis alt går vel

Heslegård's Rismon tilbage på danske hænder

21-05-2020 16:02, af Kristine Ulsø Olsen

Grand Prix-hesten Heslegård's Rismon der i 2018 blev solgt til russiske Ekaterina Podlytkina er nu danskejet igen. Hingsten skal fremover være læremester for U25-rytteren Sandra Aagaard Hyrm

Dufour og Laudrup styrketræner på aktivitetsdag

20-05-2020 10:42, af Annika Knudsen Lorentsen

I morgen går det løs ved Dansk Ride Forbund og Trolle Companys aktivitetsdag, hvor vi skal være #aktivesammenhverforsig. Cathrine Dufour og Rasmine Laudrup har planlagt styrketræning og glæder sig til at følge med på Instagram når hele ridesporten er aktive iført flotte T-shirts, som er blevet solgt med henblik på at samle penge ind til landets klubber

Har du den perfekte PL-hest til Camilla?

19-05-2020 07:13, af Annika Knudsen Lorentsen

Pararytter Camilla Christensen, som har deltaget ved et utal af store mesterskaber, leder med lys og lygte efter den perfekte hest som hun kan ride frem mod en forhåbentlig udtagelse til PL i Tokyo næste år og måske VM på hjemmebane i 2022