5 skarpe til Sabrina Hesselhede

14-10-2014 07:08, af Thomas Bach Jensen

Det er lige før finalerne i Dansk Rideforbunds Championater løber af stabelen ved JBK-stævnet i Odense. Vi har talt med berider Sabrina Hesselhede, som har to heste til start i championatsfinalerne

Copyright Ridehesten.com
Sabrina Hesselhede og Chadunno.

1. Hvilke heste skal du ride championatsfinale på?
Jeg har to 6-års med til Odense. Det er Chadunno e. Champion for Pleasure/ Aljano (opdr. Sara Svensson) og Douglas e. Johnson/ Lancet (opdr. E H. Hekkert).

2. Hvordan er det gået til kvalifikationen?
Chadunno har klaret sig rigtig fint og ligget i toppen i indledende runde og mellemrunden. Han er altid en guttermand at have med i byen. Douglas havde aldrig gået et stævne før den indledende runde, hvor han gik videre og udviklede sig rigtig fint inden mellemrunden, hvor han klarede sig rigtig godt hans manglende rutine taget i betragtning.

3. Hvordan forbereder du dig til finalen?
Jeg forbereder hestene og mig selv sammen men min chef og træner Vivi Vang-Lauridsen. Vi har lagt en fin plan, så de er top tunede til JBK.

4. Hvad er dine forventninger til finalen?
Det er en stor oplevelse for hestene, og jeg håber selvfølgelig på at få en med til finalen fredag.

5. Hvilke planer har du for hestene efter finalen, også på lang sigt?
Vi træner altid hestene frem mod Grand Prix, nogle bliver dog solgt hen ad vejen, så det skal vi selvfølgelig hjem og træne videre med. 

Læs mere om JBK Horse Shows HER.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du også taget fejl af metode B7?

11-09-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er mange forskellige metoder at ride efter når man er til start i en springklasse, og en af dem er metode B7. Metoden har eksisteret i mange år, men er fornyligt blev ændret og det er der en del der ikke er klar over

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Avlshingst i stald hos prinsessen

11-09-2019 14:28, af Britt Carlsen

Den populære avlshingst Blue Hors Fifty Cent, som i 2017 blev fremstillet til kåring i Dansk Varmblod af prinsesse Nathalie, blev efterfølgende opstaldet på Blue Hors, og nu skal hingstens sportslige karriere fortsætte netop hos OL-rytter Nathalie zu Sayn-Wittgenstein på Berleburg

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

Selma Dresler: Det har været en god weekend!

08-09-2019 13:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Den netop nykårede Danmarksmester for kategori 3 ponyer var et stort smil da hun blev fejret foran publikum og venner, og hendes far, Thomas Dresler, var meget rørt

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend