5 skarpe til Sabrina Hesselhede

14-10-2014 07:08, af Thomas Bach Jensen

Det er lige før finalerne i Dansk Rideforbunds Championater løber af stabelen ved JBK-stævnet i Odense. Vi har talt med berider Sabrina Hesselhede, som har to heste til start i championatsfinalerne

Copyright Ridehesten.com
Sabrina Hesselhede og Chadunno.

1. Hvilke heste skal du ride championatsfinale på?
Jeg har to 6-års med til Odense. Det er Chadunno e. Champion for Pleasure/ Aljano (opdr. Sara Svensson) og Douglas e. Johnson/ Lancet (opdr. E H. Hekkert).

2. Hvordan er det gået til kvalifikationen?
Chadunno har klaret sig rigtig fint og ligget i toppen i indledende runde og mellemrunden. Han er altid en guttermand at have med i byen. Douglas havde aldrig gået et stævne før den indledende runde, hvor han gik videre og udviklede sig rigtig fint inden mellemrunden, hvor han klarede sig rigtig godt hans manglende rutine taget i betragtning.

3. Hvordan forbereder du dig til finalen?
Jeg forbereder hestene og mig selv sammen men min chef og træner Vivi Vang-Lauridsen. Vi har lagt en fin plan, så de er top tunede til JBK.

4. Hvad er dine forventninger til finalen?
Det er en stor oplevelse for hestene, og jeg håber selvfølgelig på at få en med til finalen fredag.

5. Hvilke planer har du for hestene efter finalen, også på lang sigt?
Vi træner altid hestene frem mod Grand Prix, nogle bliver dog solgt hen ad vejen, så det skal vi selvfølgelig hjem og træne videre med. 

Læs mere om JBK Horse Shows HER.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Placering til Nanett ved CHIO-stævnet i Twente