Belgisk pige inspireret af Danielle Goldsteins fjer

19-09-2020 18:33, af Annika Knudsen Lorentsen

– Du skal turde være den du er, siger den 10-årige belgiske pige Febe Abeels, som ligesom den internationale toprytter Danielle Goldstein pryder sit hård med farverige fjer, fordi hun ønsker at vise, at hun tør være sig selv

Copyright Ridehesten.com
Febe Abeels med røde fjer. Foto: Tops International Arena

– Jeg har altid elsket at se toprytterne ride, så min familie og jeg tog til Prague Play Offs i 2018 og det var her jeg så Dani for første gang, og jeg elskede hendes fjer, fortæller den 10-årige belgiske pige Febe Abeels, da Ridehesten spørger indtil hvorfor hun har valgt at pryde sit hår med fjer, præcis som den internationale toprytter Danielle Goldstein. 

– Jeg startede med at ride da jeg var 6 år på en rideskole, og her faldt jeg af fem gange på en dag. Men efter kort tid var der ikke nok udfordringer på rideskoleholdet og jeg fik min egen hest hjemme. Jeg fik senere en springpony, og efter noget tid fandt vi hinanden, fortsætter den unge springrytter. 

En dag fik Febe en utrænet hingst, som hun selv tilred. I dag er hingsten 5 år og sammen har de vundet flere præmier. Igen i 2019 fik Febe muligheden for at se Danielle Goldstein, denne gang ved Global Future Champions i Valkenswaard.

– Vi så Daniella ride igen i Valkenswaard og så sagde en af dem jeg ser op til "det kunne da være noget for dig Febe", og så begyndte min mor og jeg at lede efter fjer og vi sendte beskeder til Danielle og fik mange tips fra hende, forklarer Febe og fortsætter:

– Sidste lørdag, takket være Ellis fra Tops International, fik jeg så muligheden for at møde mit store idol i virkeligheden. Nerverne for igennem min krop, men jeg nød så meget at møde Danielle, og nu er jeg helt sikker. Man skal være den man har lyst til at være.

Se Danille og Febe sammen i Danielle Goldsteins Instagram-opslag nedenfor.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

10-tallerne stod i kø – da Dufour red sejren hjem

17-10-2020 21:24, af Britt Carlsen

I et stjernespækket felt anført af verdensranglistens nr. 1, Isabell Werth fra Tyskland, dansede danske Cathrine Dufour og Bohemian fra konkurrenterne med deres tredje internationale Grand Prix i træk til over 83%

Dufour: Det er benhårdt arbejde der gør forskellen

19-10-2020 11:26, af Annika Knudsen Lorentsen

(video) I anledning af weekendens World Cup-stævne på Vilhelmsborg, hvor Cathrine Dufour sejrede to gange i sadlen på den 10-årige vallak Bohemian, har DR Sporten bragt et indslag med den hårdtarbejdende rytter

Dufour topplaceret i international debut (video)

17-10-2020 15:07, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour debuterede 8-årige Vamos Amigos internationalt ved World Cup stævnet på Vilhelmsborg, og de kom ind på andenpladsen. Cathrine var ovenud tilfreds med sin uerfarne hest, der har potentiale til det helt store

Fire formidable hopper (Opdateret!)

18-10-2020 10:10, af Hannah Duelund Liltoft

Hvor tit er det egentlig man ser mormor gå i sporten, sammen med sit afkom? Det er ikke tit - men det skete sidste weekend, og endda med den yngste i USA

Onassis - En ny begyndelse (Video)

17-10-2020 13:30, af Hannah Duelund Liltoft

Weekenden byder på et brag af spænding, når de internationale ryttere kæmper på Vilhelmsborg om point til World Cup. Avlshingsten Onassis, som vi her skal kigge på, deltog blandt andet, i 2018 til World Cup, i Herning

Forsker: Giv hesten foder om natten

15-10-2020 13:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Heste må maksimalt gå fire timer i streg uden at have mad at tygge på, fortæller den tyske forsker og dyrlæge Miriam Baumgartner. Derfor skal hesteejeren huske at give heste på boks foder om natten

Tak til min super danske hoppe (video)

17-10-2020 11:23, af Britt Carlsen

Helen Langehanenberg, tysk landsholdsrytter faldt totalt for Straight Horse Ascenzione, da hun så hende første gang, og den begejstring er ikke falmet, tværtimod. I dag sejrede de i Prix st. George ved World Cup på Vilhelmsborg

Lone Bang over 80% i dramatisk afslutning (video)

18-10-2020 15:08, af Britt Carlsen

Dommerne måtte samles efter Lone Bang Larsens ridt for at beslutte, hvordan hendes afslutning skulle bedømmes - Bakkely's Onandt eksploderede da publikum begyndte at klappe i begejstring over et flot ridt

Viva Vilhelmsborg og Cathrine Dufour som red sejren hjem(video)

18-10-2020 17:19, af Britt Carlsen

Hun gjorde det igen, Cathrine Dufour - dansede til sejr på hjemmebanen med Bohemian i FEI World Cup kür. Og hun henviste de to tyske mestre Isabell Werth og Jessica von Bredow-Werndl til de næste pladser, mens Carina Cassøe Krüth leverede en pragt præstation til fjerdepladsen

Andreas Helgstrand i sadlen på Fuhur (video)

17-10-2020 16:02, af Britt Carlsen

Grand Prix-klssen ved World Cup stævnet åbenbarede et nyt par: Andreas Helgstrand og Fuhur, Anna Kasprzaks tophest, og efter halvanden uges træning blev det til en femteplads til det nye par