Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Copyright Ridehesten.com

Vi blev vist rundt af en af dem fra Blue Hors, som fortalte om hestene og staldene. Udstyret hang virkelig flot i store sadelrum. De pudsede deres udstyr hver gang, de havde redet! Jeg tænkte, at jeg også ville prøve det, så nu er jeg begyndt at pudse mit hovedtøj, når jeg har trænet.

Der var helt vildt flot, og de havde ca. 200 heste.  Nogle af hestene stod på halm og nogen stod på træpiller.

Jeg hilste blandt andet på Blue Hors Don Schufro. Han er en 25 år gammel hingst, som vandt holdbronze ved OL i 2008. De havde også et stort skab med alle de største præmier og pokaler, som hestene havde vundet.

Copyright Ridehesten.com

 

Inde i en af ridehallerne var Daniel Bachmann Andersen ved at ride en 5 års hest, som han lige havde redet 5 års championat på. Han fortalte mig, at han skulle ride 11 heste den dag! Han stod af hesten for, at vi kunne tage et billede sammen, og han fortalte, at han lige om lidt skulle flyve til VM i USA - jeg ønskede ham held og lykke!

Jeg blev meget imponeret over, at hvis man bliver så dygtig, så kan man få lov til at ride så fine heste.

Det var rigtig spændende at besøge Blue Hors, og at møde de flotte heste og dygtige ryttere. Det har betydet meget, at se Daniel ride og tale med ham, og det har gjort, at jeg nu vil arbejde endnu hårdere for at nå mine mål.

Kærlig hilsen

Joihanne

Læs også

Nu kan du købe billetter til Dressurfestivallen

20-09-2019 10:02, af Thomas Bach Jensen

Det er i år syvende år i træk, at Blue Hors Dressurfestival løber af stabelen i november måned. Her kan du nyde national og international topsport i de bedste, opvarmede faciliteter; blandt andet finalen i Bundgaard Byg Cup. Programmet byder også på en dressurclinic med Daniel Bachmann Andersen, Nathalie zu Sayn-Wittgenstein og Hans-Christian Matthiesen 

Tre unghingste gennem nåleøjet i Verden

17-09-2019 18:37, af Britt Carlsen
Avl|

Blue Hors har fremstillet unghingste til forbesigtigelse i Hannovernerforbundet i Tyskland, og tre super velgående og udtryksfulde unghingste er gået gennem nåleøjet

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

May Sherif føl født på Tasmanien

19-09-2019 13:04, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den verdenskendte elitehingst May Sherif DVE 250, som har været død i ca. 15 år, har fået et afkom på Tasmanien og to mere er på vej

Bruger din hest solbriller som Cassidy?

20-09-2019 14:13, af Annika Knudsen Lorentsen

Cathrine Dufour har i samarbejde med Trolle Company iført Atterupgaards Cassidy de smarte solbriller fra eQuick. Solbrillerne eYysor er den perfekte øjenbeskyttelse til den aktive hest, og det ser da også ud til at Cassidy er godt tilfreds med hestesolbrillerne

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Todt køresyg på Zangersheide

19-09-2019 10:21, af Britt Carlsen

Den ene lastbil fra Stutteri Ask kom til at holde i kø på motorvejen i mange timer, og det betyder, at Todt un Prince Ask ikke kommer til start i Sires of the World da han behandles for køresyge/transportsyge

OL-rytter suspenderet efter mishandling

19-09-2019 15:17, af Cecilia Lindahl

Den belgiske militaryrytter Joris Vanspringel er suspenderet efter mishandling af en pony under en militaryclinic tilbage i november 2018

Rekorder og 10. gang til DM for vallakken Lasse

19-09-2019 09:45, af Annika Knudsen Lorentsen

I den kommende weekend løber DM i military af stablen hos Sportsrideklubben, og i den forbindelse sætter to ekvipager rekord, da de også deltog ved DM i TREC i sidste uge. For Niels Goldschmidt og hesten Lasse er det desuden 10. gang de deltager ved DM i military

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend