Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Copyright Ridehesten.com

Vi blev vist rundt af en af dem fra Blue Hors, som fortalte om hestene og staldene. Udstyret hang virkelig flot i store sadelrum. De pudsede deres udstyr hver gang, de havde redet! Jeg tænkte, at jeg også ville prøve det, så nu er jeg begyndt at pudse mit hovedtøj, når jeg har trænet.

Der var helt vildt flot, og de havde ca. 200 heste.  Nogle af hestene stod på halm og nogen stod på træpiller.

Jeg hilste blandt andet på Blue Hors Don Schufro. Han er en 25 år gammel hingst, som vandt holdbronze ved OL i 2008. De havde også et stort skab med alle de største præmier og pokaler, som hestene havde vundet.

Copyright Ridehesten.com

 

Inde i en af ridehallerne var Daniel Bachmann Andersen ved at ride en 5 års hest, som han lige havde redet 5 års championat på. Han fortalte mig, at han skulle ride 11 heste den dag! Han stod af hesten for, at vi kunne tage et billede sammen, og han fortalte, at han lige om lidt skulle flyve til VM i USA - jeg ønskede ham held og lykke!

Jeg blev meget imponeret over, at hvis man bliver så dygtig, så kan man få lov til at ride så fine heste.

Det var rigtig spændende at besøge Blue Hors, og at møde de flotte heste og dygtige ryttere. Det har betydet meget, at se Daniel ride og tale med ham, og det har gjort, at jeg nu vil arbejde endnu hårdere for at nå mine mål.

Kærlig hilsen

Joihanne

Læs også

Ny avlskonsulent til Blue Hors

17-06-2019 10:30, af Britt Carlsen

Blue Hors’ avlsafdeling vil fra 1. september blive styrket med nye kræfter, når Jesper Bisgaard Nielsen tiltræder en stilling som avlskonsulent

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

Daniel og Zack i styrtregn

08-06-2019 15:35, af Britt Carlsen

Jeg tror aldrig, jeg har været så våd som nu, men heller ikke været så glad. Han er så sej, sagde Daniel Bachmann Andersen efter sit ridt i DM-klassens Special med Blue Hors Zack i styrtregn (video)

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland til august. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Hun er den første, jeg selv har valgt

11-06-2019 09:04, af Thomas Bach Jensen

I feltet af 6-års heste, der i søndags gik videre til den sidste UVM-udtagelse for Danmark, er den tidligere UVM-finalist Straight Horse Ascenzione, der nu rides af Helen Langehanenberg, som er meget begejstret for DV-hoppen, hun selv har valgt

(Video) TV2 fik hest i studiet

16-06-2019 21:11, af Camilla Tiefensee Schrøder

Vicky Mathiesen og hendes hest Dejó er kendt for deres foto-udflugter til steder, hvor man normalt ikke ser en hest. I dag skridtede de en tur ind i TV2 Sportens lokaler i Odense

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Topspringryttere til DM hos Absolute Horses

12-06-2019 07:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Hvor det for dressurrytternes vedkommende er overstået, må de danske springryttere vente til august før årets danmarksmester kan kåres. Det sker ved det store stævne hos Absolute Horses, som byder på lidt af hvert

Tillykke til Ib Kirk med de 60 år

11-06-2019 10:35, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag fylder Ib Kirk fra hingstestationen Katrinelund 60 år og os fra Ridehesten ønsker ham stort tillykke med den runde fødseldag

Guld til Danmark i Hagen!

14-06-2019 08:46, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det danske ponydressurhold vandt i går aftes guld ved Future Champions Youth Nations Cup i Hagen. Junior- og ungrytterne kom begge på bronzepladsen

Ny avlskonsulent til Blue Hors

17-06-2019 10:30, af Britt Carlsen

Blue Hors’ avlsafdeling vil fra 1. september blive styrket med nye kræfter, når Jesper Bisgaard Nielsen tiltræder en stilling som avlskonsulent