Caroline Mogensen – nu med hest

29-05-2017 10:36, af Cecilie Lindahl

Sidst i hørte fra mig, havde jeg lige solgt min pony og ledte efter en ny hest.

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Hej alle sammen

Jeg havde nogle krav til den nye hest, som jeg gerne ville have opfyldt. Jeg har nu fundet min drømme hest. Det var min træner Louise, som fandt den. Vi kørte ret hurtigt over og prøvede hende. 
Det er en hoppe, der hedder Zala Mi efter Blue Hors Zack/ Solos Landtinus. Hun er 9 år, og 172 cm høj. Hun er uddannet og redet af Carina Nevermann, op til MB niveau. 
Det går rigtig godt med hende, og hun er vildt sød og nem at have med at gøre. Jeg er virkelig glad for hende, og har fået en rigtig god start på min hestetid.

Nyheden fortsætter efter annoncen


Jeg synes helt klart, det er noget helt andet at ride hest end pony, heldigvis har jeg redet hest før, så det er ikke helt nyt for mig, men det er stadig udfordrende, fordi man skal lige finde alle knapper. Der er også meget mere udfordring ved at ride hest. Det er ikke længere det sværest at lave en skridtovergang  – nu er det lige pludselig, changementet, galoptraverser osv. Kan godt mærke, at det er noget andet og en helt ny udfordring, men jeg synes, det er spændende at få ny udfordring, det skal ikke være nemt. 

En ting jeg har lært ved at få hest er, at de er lidt mere følsomme, de får nemt sygdomme, hvor med en pony skulle man groft sagt bare stige op og ride.

Jeg håber på næste år bliver året for mig Zala. Jeg regner med, at der her år skal gå med at lære hinanden at kende, og så er vi helt klar til at komme ud på stævnebanerne og give den gas. Jeg håber selvfølgelig på, at vi kommer til at klare os godt, fordi nu sluttede jeg jo på toppen med pony, så vil man også gerne komme op på nogenlunde samme niveau på hest.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Grand Prix-hest død på banen

30-11-2020 07:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det internationale stævne i Belgien i den forgangne uge faldt holstenervallakken Tyson død om på banen under torsdagens 140 cm-klasse

DRF ændrer deres licenstyper og priser

30-11-2020 12:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Dansk Ride Forbund har meddelt, at de har ændret således, at man kan betale licens fortløbende, og nu har de netop offentliggjort, at de også har valgt at ændre på deres licenstyper og priser fra det nye år 

Hingstekåringen i Herning er aflyst

02-12-2020 11:12, af Britt Carlsen

De senere år har mellem 60.000 og 70.000 gæster fra ind- og udland besøgt Dansk Varmblods Hingstekåring og messen Hest & Rytter i MCH Messecenter Herning i marts. Som en konsekvens af Covid-19 pandemien og usikkerheden omkring forsamlingsforbuddet har arrangørerne set sig nødsaget til at aflyse eventet i Herning

Toppræstation: Danmark 2'er i Nations Cup!

28-11-2020 13:55, af Annika Knudsen Lorentsen

Det var lige ved og næsten for de danske ryttere i dagens Nations Cup i Spanien, hvor de endte på en fornem andenplads lige bag det stærke tyske hold og foran flere andre stærke topnationer

Ridesporten afvikles i Versailles ved OL 2024

30-11-2020 10:29, af Annika Knudsen Lorentsen

Selvom vi lige skal forbi OL i Tokyo, så kan man godt begynde at glæde sig til OL i Paris 2024, og her bliver ridesportsbegivenhederne afholdt i Versailles

Over 84 % til Sophia og Adriano (video)

29-11-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen

Vinderen af den sidste ECCO Cup-finale 2020 blev Sophia Boje Obel Jørgensen med Adriano B. Hun sluttede virkelig finalestævnet af med manér, og landstræner Dennis Fisker fortæller, at han er overordnet godt tilfreds med rytternes præstationer, og at han ser frem til en ny stævnesæson i det nye år

Heste kan stresses ved individuel opstaldning