Cathrine Dufour har sikret sig et Sezuanføl

24-08-2014 13:17, af Thomas Bach Jensen

I en salgsannonce på Ridehesten.com fandt dressurrytter Cathrine Dufour sit drømmeføl – et hingsteføl efter verdensmesteren Sezuan

Den internationale dressurrytter Cathrine Dufour, der blev dobbelt europamester i dressur for ungryttere i 2012 og 2013, har længe kigget efter en ny hest til stalden - en ridehest.

- Da jeg sad og kiggede på Ridehesten.com, faldt jeg over et bedårende hingsteføl efter Sezuan. Næste morgen ringede jeg på annoncen og kørte dagen efter over og så ham. Jeg var solgt med det samme, og måtte bare have denne lille fyr i stalden fortæller Cathrine Dufour.

Det drejer sig om hingsteføllet Sauternes e. Sezuan/ Londonderry/ Rubinstein I opdrættet af Stutteri Hedegaard v/ Lena og Ulrik Kristensen. Føllet er trukket på familiens gamle hoppestamme, der har givet utallige succesfulde heste bl.a. Nanna S. Merralds JJ Defender e. Depardieu, der er trukket på føllets mormor. Samme hoppestamme har længere tilbage givet tophesten Mistral Højris.

- Det er mit eget lille (langsigtede) projekt, men med de blodlinjer kan det da ikke gå helt galt, håber jeg. Det er super spændende, og jeg glæder mig til at få ham hjem engang sidst på året, fortæller Cathrine Dufour. 

Cathrines føl Sauternes er nært beslægtet med eliteauktionsføllet kat. nr. 402 Dancing Dream e. Dancier / Blue Hors Romanov. 

Videoer

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du også taget fejl af metode B7?

11-09-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er mange forskellige metoder at ride efter når man er til start i en springklasse, og en af dem er metode B7. Metoden har eksisteret i mange år, men er fornyligt blev ændret og det er der en del der ikke er klar over

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Avlshingst i stald hos prinsessen

11-09-2019 14:28, af Britt Carlsen

Den populære avlshingst Blue Hors Fifty Cent, som i 2017 blev fremstillet til kåring i Dansk Varmblod af prinsesse Nathalie, blev efterfølgende opstaldet på Blue Hors, og nu skal hingstens sportslige karriere fortsætte netop hos OL-rytter Nathalie zu Sayn-Wittgenstein på Berleburg

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

Selma Dresler: Det har været en god weekend!

08-09-2019 13:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Den netop nykårede Danmarksmester for kategori 3 ponyer var et stort smil da hun blev fejret foran publikum og venner, og hendes far, Thomas Dresler, var meget rørt

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend