LIVE: Longines FEI EM Rotterdam

15:31 Søren Møller Rohde fik 9 fejl

Danmark i holdfinalen - nu kan alt ske!

11-08-2016 21:20, af Britt Carlsen
OL|

De gjorde det! Dressurrytterne red sig ind i holdfinalen, som afgøres i morgen i Grand Prix Special. Med kun godt 2,5 procentpoints til bronzen kan alt ske. - Nu har vi fået banket rusten af, sagde Anna K med et grin efter et ridt til knap 74% - så vi er klar!

Det blev så uhyre spændende i dag i Grand Prix klassen, som skulle afgøre hvilke seks nationer, som skal mødes i holdfinalen i morgen fredag i Grand Prix Special. Det blev netop den kamp, som var forventet med tyskerne helt suveræne i toppen og Englands Charlotte Dujardin og Valegro, der med dagens højeste score på 85% har bragt England på sølvkurs. USA har indtaget en forløbig bronzeplads.

Anna og Pepe - spænding til sidste skridt
- Jeg havde godt nok hørt en masse tal, da jeg gjorde mig klar nede i stalden, fortæller Anna Kasprzak, men hun koncenterede sig om at ride op til sit bedste, uden tanke på, hvad der krævedes af hende for at sikre en plads i holdfinalen. 
Og lad det være sagt med det samme, Donnperignon så strålende ud inde på banen. - Jeg red lidt på håndbremsen mod den første piaffe, men hvor han tidligere har slået fra, så følte Anna, at han i dag var mere positiv og hjalp hende. - Den anden men især den sidste piaffe var god, fortæller hun og fortsætter: - jeg er super tilfreds med mit galopprogram, hvor jeg følte jeg fik et godt flow og lavede fine changementsserier. Hun er meget tilfeds med sin 17-årige hest, som bare bliver ved med at gå med energi og lyst og overskud på banen. 

Og hvad så med finalen? Ja fra tredje til sjettepladsen er der ikke mange procentpoints som skiller USA, Holland, Sverige og Danmark, mens guld og sølvmedaljerne formodentlig er fordelt mellem Tyskland og England, til tyskernes fordel.
Fra Danmarks nuværede 6. plads er der godt 2,5 procentpoints til bronzepladsen, og Specialeprogrammet ligger godt for alle de danske heste. - Nu har vi alle fået "banket rusten af", så vi er klar til finalen, fastslår Anna Kasprzak. 

Se resultatern HER: 

Læs også

BESTSELLER klæder OL- og PL-holdet på

24-07-2019 18:07, af Britt Carlsen

For fjerde gang i træk leverer BESTSELLER tøjet til de danske atleter, der drager til de Olympiske og Paralympiske Lege i Tokyo 2020

Hello Sanctos igen tilbage på konkurrencebanen

06-02-2017 12:11, af Cecilia Lindahl

Scott Brash og tophesten Helleo Sanctos var storfavoritter til OL i Rio, men hesten blev skadet lige op til OL, og Hello Sanctos var ude resten af 2016

Nick Skelton fortæller om vejen til guld (video)

27-10-2016 11:20, af Britt Carlsen

Da 58-årige Nick Skelton fra England vandt OL guld i Rio gik hans historie verden rundt: Han har ikke været uden modgang i sin fantastiske karriere, og det fortæller han på video til Horse & Hound

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Anders Dahl i flot udlæg (video)

19-08-2019 10:01, af Britt Carlsen

Anders Dahl var først ude for Danmark ved EM i Rotterdam, og han sikrede en flot dansk start på holdkonkurrencen