Dansk talent i Dubai(video)

09-05-2017 17:25, af Cecilia Lindahl

Mød den danske springrytter Christina Sehested, der til daglig bor i Dubai

Copyright Ridehesten.com

Hej Allesammen!

Som nogle af jer måske ved, hedder jeg Christina Sehested. Dette er mit allerførste indlæg på denne blog! Jeg er bosat i Forenede Arabiske Emirater(UAE) og er springrytter. Jeg er 14 år gammel, og har redet siden jeg var omkring 10 år – på pony til at starte med.

Jeg rider hver dag efter skole og konkurrere hver eneste weekend, hvor sæsonen løber fra oktober til midt april.

Jeg træner sammen med et team på fire ryttere. Vi bliver trænet af to landsholdsryttere i UAE og landsholdets træner. Igennem sæsonen  kan vi ikke springe så meget, så jeg springer en bane en gang om ugen, og laver en masse grundridning resten af ugen, inklusiv en fridag til min hest – selvfølgelig!

I øjeblikket ejer jeg en 10-årig KWPN hoppe, Celine e. Sydney/Colino, og vi har lige afsluttet min første sæson som Juniorrytter. Sidste sæson var min første sæson, hvor jeg konkurrerede i de nationale og internationale konkurrencer.   Celine og jeg modtog prisen for mest vindende children-rytter i Emiraterne. Det var et rigtig godt år for os begge, så vi besluttede at det var til en ny udfordring, og vi er derfor rykket op i juniorklasserne.

Jeg er den yngste rytter i juniorklasserne, og mange gange også den eneste pige. De andre ryttere er i gennemsnit omkring Rytternes alder er i gennemsnit omkring 16-17 år, og det har været lidt af en udfordring at ride mod ryttere, der er yderst konkurrencedygtige, målrettet og fast besluttet på at vinde.  De fleste ryttere, som jeg konkurrerer imod, er lokale, så jeg plejer at være lidt af en outsider og nogle gange den eneste europæiske rytter.

Højden tog et stykke tid at vænne sig til, da jeg som children-rytter sidste år sprang omkring 110 cm, nu springer mellem 125-130 cm som juniorrytter.
Jeg føler mig virkelig privilegeret, at jeg har sådan en hest, der kan hjælpe mig og rykke mig op i klasserne som hun gjorde i år!

Da jeg først fik så på det med højden, så begyndte vi at blive placeret. Celine og jeg har vundet flere nationale og internationale konkurrencer, og er blevet placeret i de fleste – og det er virkelig en fantastisk følelse, når den danske nationalmelodi bliver spillet.

UAE er et meget anderledes miljø i forhold til Europa. Det er et islamisk land, så der er visse regler, som man rytter skal følge som et tegn på respekt: så som at dække skuldrene. Aftenklasserne stoppes på et bestemt tidspunkt i 20-30 minutters pause, fordi nogle rytter skal bede. Der er også en årlig konkurrence, kaldet FBMA(Fatima Bint Mubarak) Showjumping Cup. Dette show er sponsoreret af hendes Highness Sheikha Fatima Bint Mubarak. I denne konkurrence får kun kvinder lov til at deltage. Det er et meget velorganiseret 2* stævne, hvor jeg blev placeret som nr. 3. og 5 sidste år og  som nr. 2. i år.

Denne sommer vil jeg tage til Europa og lede efter en anden hest, som jeg kan købe til at konkurrere på i næste sæson –  jeg er helt vildt spændt! Jeg håber, at få jer alle til at følge min rejse!

Læs også

Distancerytter slog sin hest med vandflaske

18-03-2019 10:03, af Mathilde Brejner

Distancerytteren Ali Mohammed Ali Al Hosani slog sin hest gentagne gange i hovedet med en fyldt vandflaske under Sheik Mohammed Cup i Dubai. Nu suspenderer FEI ham i seks måneder

Flere placeringer til Tina Lund

24-02-2019 12:39, af Cecilia Lindahl

Den danske springrytter Tina Lund har haft en travl weekend i Abu Dhabi, UAE, hvor hun har været på banen med flere forskellige heste

Tina Lund 3’er i Dubai

20-01-2019 13:42, af Charlotte Kondrup

Under det CSI5* stævne i Dubai har Tina Lund fået et par flotte placeringer med hjem

Christina Sehested sejrede i Sharjah

13-02-2017 15:55, af Cecilia Lindahl

Ved weekendens stævne i Sharjah International Show Jumping Championships i Emiraterne, var det danske Christina Sehested, der løb af med sejren i CSIJ-A

Blog: Succesfuld juniorrytter i Dubai

21-02-2018 06:34, af Christina Sehested

Den danske juniorrytter Christina Sehested bor til daglig i Dubai, hvor hun med to talentfulde heste indtager springbanen og forsvarer dannebrog

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Daniel, Cathrine og Agnete på podiet

10-06-2019 16:55, af Britt Carlsen

Det blev en helt forrygende afslutning på fire fantastiske stævnedage ved Eqiutour DM - publikum var i høj grad med til at skabe en fænomenal stemning i kürfinalen og rytterne kvitterede ved at vise høj klasse

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

Daniel og Zack i styrtregn

08-06-2019 15:35, af Britt Carlsen

Jeg tror aldrig, jeg har været så våd som nu, men heller ikke været så glad. Han er så sej, sagde Daniel Bachmann Andersen efter sit ridt i DM-klassens Special med Blue Hors Zack i styrtregn (video)

5-års UVM-kandidater til Vilhelmsborg

09-06-2019 12:51, af Thomas Bach Jensen

Ved UVM-udtagelsen under Equitour i  Uggerhalne har 5-års hestene nu gået to dage i træk, og dommerne har udnævnt otte heste, der går med videre til den endelige udtagelse på Vilhelmsborg

Daniel har valgt Zack til finalen

09-06-2019 11:40, af Britt Carlsen

I dag holder DM-hestene en velfortjent hviledag ved Equitour inden kürfinalen for de 15 bedste mandag eftermiddag. Der er tre ryttere, som er trukket fra feltet i medaljekampen, men der er stor konkurrence mellem syv ekvipager om de efterfølgende placeringer

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

6-års UVM-kandidater til Vilhelmsborg

09-06-2019 15:33, af Thomas Bach Jensen

Ved UVM-udtagelsen under Equitour i  Uggerhalne har 6-års hestene nu gået to dage i træk, og dommerne har udnævnt otte heste, der går med videre til den endelige udtagelse på Vilhelmsborg

Daniel og Zack dansede for fyldte tribuner

10-06-2019 15:55, af Britt Carlsen

Det danske mesterskab i dressur er i fuld gang, og Daniel Bachmann Andersen dansede gennem kürprogrammet vurderet til 85,25% (video)

Hun er den første, jeg selv har valgt

11-06-2019 09:04, af Thomas Bach Jensen

I feltet af 6-års heste, der i søndags gik videre til den sidste UVM-udtagelse for Danmark, er den tidligere UVM-finalist Straight Horse Ascenzione, der nu rides af Helen Langehanenberg, som er meget begejstret for DV-hoppen, hun selv har valgt

Lovende UVM-bruttohold