Dansk verdensmester i Youth Trail

03-07-2016 10:00, af Niels Clemmensen

Det danske Youth landshold er i konkurrence ved Youth World Cup, som netop nu afholdes i Australien -  danske Emilie Bendix Christensen fra Randers vandt i går verdensmesterskabet i Youth trail

Copyright Ridehesten.com
Emilie Bendix Christensen blev introduceret til western i en tidlig alder og kan nu kalde sig Verdensmester i disciplinen Trail

Youth Trail, som er en disciplin indenfor western, har netop fået ny verdensmester – og hun er dansk! Ved VM, som netop nu afholdes ”Down Under” i australske Tamworth, har Emilie Bendix Christensen og hesten TRIANDIBO INTRINSICHIC vundet. Emilie har, sin unge alder til trods, allerede deltaget ved flere store stævner inden for western-dicipinen med succes.

Danish Quarter Horse Association.dk kan man læse en præsentation af Emilie og de andre ryttere på Youth landsholdet:  

Mit navn er Emilie Bendix Christensen, og jeg er 15 år gammel. Jeg bor på Little Creek Ranch, lidt udenfor Randers. Jeg har gennem hele mit liv redet western ridning, hvor min tid sammen med min reiner JK Charlies Smartcut, har bragt mig mange gode minder. I de seneste år har jeg også fået større interesse for equitation disciplinerne. Mine yndlings discipliner er Rening, Trail, Horsmanship og Showmanship. Jeg deltog i år 2014 i youth world cup i Texas. Det var en stor oplevelse, at få den ære at være med på holdet. Det ville endnu en gang være en super oplevelse at være med til YWC I Australien. Jeg mener vi som hold, ville kunne få oplevelser, vi aldrig vil glemme, og et sammenhold der ville være helt uforglemmeligt.

Link til stævnet Youth World Cup 

 

Læs også

Fri for Fordomme: Se afsnittet fra westernsporten nu

10-07-2019 12:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

I det andet afsnit af Ridehestens nye YouTube-serie besøger vi westernsporten. Fri for Fordomme italesætter fordommene i den danske hesteverden gennem dialog i et forsøg på at blive klogere. I dag handler det om western! 

Dansk rytter med store chancer til Ungdoms VM

26-07-2018 14:17, af Kristine Ulsø Olsen

Den danske ungdoms rytter indenfor western ridning - Emilie Bendix Christensen på bare 17 år, har netop deltaget i Youth World Cup i Texas sammen med det danske landshold, mens VM er næste stop

To sider af samme rytter

01-06-2018 14:11, af Kristine Ulsø Olsen

Michaela Navrsted er passioneret rytter, og hun har valgt at satse på hele to, men meget forskellige discipliner: dressur og western– men alligevel er de to discipliner ikke så forskellige, som man måske skulle tro

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

To topplaceringer til Agnete Kirk i Wellington

23-01-2020 18:28, af Camilla Tiefensee Schrøder

Agnete Kirk Thinggaard red i dag sin første Grand Prix ved Global Dressage Festival i Wellington med Blue Hors Olymbrio og Blue Hors Zatchmo, og hun sluttede i top-4 på begge heste

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser