Dansk verdensmester i Youth Trail

03-07-2016 10:00, af Niels Clemmensen

Det danske Youth landshold er i konkurrence ved Youth World Cup, som netop nu afholdes i Australien -  danske Emilie Bendix Christensen fra Randers vandt i går verdensmesterskabet i Youth trail

Copyright Ridehesten.com
Emilie Bendix Christensen blev introduceret til western i en tidlig alder og kan nu kalde sig Verdensmester i disciplinen Trail

Youth Trail, som er en disciplin indenfor western, har netop fået ny verdensmester – og hun er dansk! Ved VM, som netop nu afholdes ”Down Under” i australske Tamworth, har Emilie Bendix Christensen og hesten TRIANDIBO INTRINSICHIC vundet. Emilie har, sin unge alder til trods, allerede deltaget ved flere store stævner inden for western-dicipinen med succes.

Danish Quarter Horse Association.dk kan man læse en præsentation af Emilie og de andre ryttere på Youth landsholdet:  

Mit navn er Emilie Bendix Christensen, og jeg er 15 år gammel. Jeg bor på Little Creek Ranch, lidt udenfor Randers. Jeg har gennem hele mit liv redet western ridning, hvor min tid sammen med min reiner JK Charlies Smartcut, har bragt mig mange gode minder. I de seneste år har jeg også fået større interesse for equitation disciplinerne. Mine yndlings discipliner er Rening, Trail, Horsmanship og Showmanship. Jeg deltog i år 2014 i youth world cup i Texas. Det var en stor oplevelse, at få den ære at være med på holdet. Det ville endnu en gang være en super oplevelse at være med til YWC I Australien. Jeg mener vi som hold, ville kunne få oplevelser, vi aldrig vil glemme, og et sammenhold der ville være helt uforglemmeligt.

Link til stævnet Youth World Cup 

 

Læs også

Fri for Fordomme: Se afsnittet fra westernsporten nu

10-07-2019 12:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

I det andet afsnit af Ridehestens nye YouTube-serie besøger vi westernsporten. Fri for Fordomme italesætter fordommene i den danske hesteverden gennem dialog i et forsøg på at blive klogere. I dag handler det om western! 

Dansk rytter med store chancer til Ungdoms VM

26-07-2018 14:17, af Kristine Ulsø Olsen

Den danske ungdoms rytter indenfor western ridning - Emilie Bendix Christensen på bare 17 år, har netop deltaget i Youth World Cup i Texas sammen med det danske landshold, mens VM er næste stop

To sider af samme rytter

01-06-2018 14:11, af Kristine Ulsø Olsen

Michaela Navrsted er passioneret rytter, og hun har valgt at satse på hele to, men meget forskellige discipliner: dressur og western– men alligevel er de to discipliner ikke så forskellige, som man måske skulle tro

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Bronze til Cathrine (video)

22-08-2019 22:50, af Britt Carlsen

Det blev en helt magisk og forunderlig aften ved EM i Rotterdam, hvor vi blev vidne til dressur på højeste niveau. Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy vandt bronze efter de to tyske ryttere Isabell Werth og Dorothee Schneider

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Aflivning af hest skabte stor debat ved grænsen

22-08-2019 14:34, af Camilla Tiefensee Schrøder

I Tyskland er det ulovligt at aflive en rask hest – men det må man gerne i Danmark. En sønderjysk hesteejer stak fingrene i en hvepserede, da hun besluttede at aflive sin hest mod sin tyske partsrytters vilje

Danmark i holdfinalen i springning (video)

22-08-2019 14:50, af Britt Carlsen

Springrytterne red sig i dag ind i holdfinalen ved EM i Rotterdam. Et resultat, som blev grundlagt af to ridt til blot 5 fejl af EM debutanterne Søren Møller Rohde og Kim Kristensen. Det var ellers en dag, hvor flere topryttere fejlede og stillingen i mesterskabet ændrede sig