Dansk verdensmester i Youth Trail

03-07-2016 10:00, af Niels Clemmensen

Det danske Youth landshold er i konkurrence ved Youth World Cup, som netop nu afholdes i Australien -  danske Emilie Bendix Christensen fra Randers vandt i går verdensmesterskabet i Youth trail

Copyright Ridehesten.com
Emilie Bendix Christensen blev introduceret til western i en tidlig alder og kan nu kalde sig Verdensmester i disciplinen Trail

Youth Trail, som er en disciplin indenfor western, har netop fået ny verdensmester – og hun er dansk! Ved VM, som netop nu afholdes ”Down Under” i australske Tamworth, har Emilie Bendix Christensen og hesten TRIANDIBO INTRINSICHIC vundet. Emilie har, sin unge alder til trods, allerede deltaget ved flere store stævner inden for western-dicipinen med succes.

Danish Quarter Horse Association.dk kan man læse en præsentation af Emilie og de andre ryttere på Youth landsholdet:  

Mit navn er Emilie Bendix Christensen, og jeg er 15 år gammel. Jeg bor på Little Creek Ranch, lidt udenfor Randers. Jeg har gennem hele mit liv redet western ridning, hvor min tid sammen med min reiner JK Charlies Smartcut, har bragt mig mange gode minder. I de seneste år har jeg også fået større interesse for equitation disciplinerne. Mine yndlings discipliner er Rening, Trail, Horsmanship og Showmanship. Jeg deltog i år 2014 i youth world cup i Texas. Det var en stor oplevelse, at få den ære at være med på holdet. Det ville endnu en gang være en super oplevelse at være med til YWC I Australien. Jeg mener vi som hold, ville kunne få oplevelser, vi aldrig vil glemme, og et sammenhold der ville være helt uforglemmeligt.

Link til stævnet Youth World Cup 

 

Læs også

Fri for Fordomme: Se afsnittet fra westernsporten nu

10-07-2019 12:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

I det andet afsnit af Ridehestens nye YouTube-serie besøger vi westernsporten. Fri for Fordomme italesætter fordommene i den danske hesteverden gennem dialog i et forsøg på at blive klogere. I dag handler det om western! 

Dansk rytter med store chancer til Ungdoms VM

26-07-2018 14:17, af Kristine Ulsø Olsen

Den danske ungdoms rytter indenfor western ridning - Emilie Bendix Christensen på bare 17 år, har netop deltaget i Youth World Cup i Texas sammen med det danske landshold, mens VM er næste stop

To sider af samme rytter

01-06-2018 14:11, af Kristine Ulsø Olsen

Michaela Navrsted er passioneret rytter, og hun har valgt at satse på hele to, men meget forskellige discipliner: dressur og western– men alligevel er de to discipliner ikke så forskellige, som man måske skulle tro

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Møgelvang Ferrari til Nordentoft Equestrian

12-08-2020 11:02, af Annika Knudsen Lorentsen

Nordtoft Equestrian har investeret i den talentulde 7-årige vallak, som de håber at kunne uddanne til den internationale dressurscene, en uddannelse der sker i samarbejde med Severo Jurado Lopez

Fra styrt til sejr i DM i distance

09-08-2020 08:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi har netop snakket med Anne Wejlemand Nielsen, som i går aftes red sejren hjem ved DM i distance hos Sportsrideklubben, med et ridt der tog lige over 10 timer. Det var en dramatisk dag for Anne, som heldigvis endte med stor lettelse og glæde

Juniorrytterne klar til EM i Ungarn

10-08-2020 09:40, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag starter EM for juniorrytterne i Ungarn med holdkonkurrencen. De danske ryttere er klar til at forsvare det danske flag, fortæller Frederikke Gram Jacobsen, som er en af rytterne på det danske juniorhold

EM i Ungarn: Tre danskere klar til Kür

13-08-2020 14:14, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag red de dygtige danske juniorryttere deres individuelle program, og selvom det ikke blev til danske medaljer, lykkedes det Danmark at kvalificere det maksimale antal ryttere til morgendagens Kür. En præstation, som landstræner Dennis Fisker er meget stolt af

DRF: Opdaterede anbefalinger vedr. stævneafvikling

12-08-2020 08:58, af Annika Knudsen Lorentsen

Mange havde set frem til at forsamlingsforbuddet blev hævet fra 100 til 200, men det er desværre ikke tilfældet, og samtidig er der sket en række ændringer i forhold til måden forbuddet skal tolkes på

Søren Pedersen har brækket benet

08-08-2020 19:22, af Britt Carlsen

I denne weekend er Imke og Søren Nørgaard Pedersen vært for et stort stævne på deres smukke rideanlæg nær Wildeshausen i Tyskland. Søren kom i dag ud for et uheld på opvarmningen, og nu er han på krykker

Camilla Fliedner Ernst suveræn ved Falsterbo!

12-08-2020 13:31, af Annika Knudsen Lorentsen

En glad og tilfreds Camilla Fliedner Ernst har i dag vundet 5-års finalen ved det prestigefyldte stævne, Falsterbo Horse Show, og ikke nok med det, så sikrede hun sig også andenpladsen i 6-års finalen. Linnea Erricson-Carey har ligeledes redet flere placeringer hjem, blandt andet en andenplads i 4-års finalen

Ponyfar - På jagt med Severo Jurado Lopez

13-08-2020 08:02, af Thomas Pelle Veng

I min evige jagt på historien om den sjældne, men stolte og muligvis udrydningstruede race, har jeg valgt at vende kikkerten mod syd. Findes denne smukke race overhovedet uden for Danmarks grænser? Og hvis det er tilfældet, hvordan adskiller den sig så fra sin halvskallede og topmavede artsfælle her i Danmark?

Holdsølv til juniorytterne i Ungarn

11-08-2020 14:15, af Britt Carlsen

De danske juniorryttere red holdsølvet hjem ved EM i Ungarn i dag, hvor deres nærmeste konkurrenter Tyskland tog en sikker guldmedalje, mens Danmark og Holland kæmpede om sølvmedaljen

Berider Finn Greve er gået bort

07-08-2020 07:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

En af Danmarks mest anerkendte dressurtrænere Finn Greve er gået bort