En guide til livet som PONYFAR

05-12-2019 12:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Ridehestens blogger PONYFAR er netop udkommet med en bog, som henvender sig til alle ponyfædre og hvem der eller kunne synes det er sjovt at læse om livet som Ponyfar, du kan købe bogen her på Ridehesten.com

Copyright Ridehesten.com

Den nye bog En guide til live som PONYFAR er skrevet af en vaskeægte ponyfar, nemlig Ridehestens blogger Thomas Pelle Veng

Bogen er en humoristisk og letlæselige guide til, hvordan man som mand begår sig bedst i hesteverdenen. En verden som eller er domineret af kvinder. 

I bogen kommer Thomas med gode råd, som forfatteren selv manglede, da hans datter begyndte at ride i sin tid. Det var dengang hvor han igen og igen stillede dumme spørgsmål. Og dengang hvor kendskabet var begrænset til heste i zoologisk have og på cowboyfilm, og som I nok kan forestille jer har indlæringskurven været stejl. 

Du kan bestille bogen i Ridehestens webshop lige her. Måske en julegave idé til en Ponyfar du kender, eller måske har du selv lyst til at læse den sjove bog, hvor Thomas deler ud af sin erfaring som Ponyfar.

Læs også

Ponyfar - fup eller fakta

20-01-2020 10:15, af Thomas Pelle Veng

Siden min datter begyndte at gå til ridning, har jeg lært rigtigt meget. Min kone og datter har kunnet svare på de fleste af mine mange, mange, mange spørgsmål, men ikke dem alle. I de tilfælde, hvor de ikke har kendt svarene, har jeg fundet dem på internettet

Ponyfar - Tømmermænd og galop uden BH

06-01-2020 11:57, af Thomas Pelle Veng

Der lå jeg så. Klokken var 10, og kalenderen skrev 1. januar 2020. Jeg havde ondt i manken og ånde som en hest. Ærligt talt så virkede det ikke som om, at dagen kunne blive meget værre. Hvor tog jeg dog fejl

Ponyfar – Undskyld er din pony dum eller bare døv?

28-12-2019 11:05, af Thomas Pelle Veng

Forleden dag blev jeg spurgt af en ponymor, om jeg egentligt vidste, hvor mange knogler der er i et hesteskelet. ”Øøøh nej, det ved jeg ikke”, svarede jeg. Hvad er det for et spørgsmål? Man kan da ikke forvente, at Ponyfar nu også skal til at går rundt med den slags paratviden. Jeg har svært nok ved at finde ud af min egen anatomi

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kvinde dømt i sagen om dansk hestehandlers død

27-01-2020 18:35, af Thomas Bach Jensen

En 44-årig norsk kvinde er i Danmark i dag dømt til 3½-års fængsel for dødsvold mod en dansk hestehandler

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Helgstrand slår sig ned i USA

25-01-2020 15:00, af Cecilia Lindahl

Helgstrand Dressage rykker ind på den attraktive Windsome Farms i det store hestemekka i Wellington

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

En legende er død

25-01-2020 09:58, af Cecilia Lindahl

En af verdens bedste springheste, den 28-årige Kannan døde i går af et hjertestop

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

Heste bliver 17 år