Fra styrt til sejr

25-11-2017 20:50, af Sussi Hjort Hollensted
Pony|

I går styrede Freja Fredslund og kunne ikke mærke sit ben. I dag var hun i sadlen igen og vandt klassen 

Copyright Ridehesten.com
Freja Fredslund på Romeo´s Galla

Det var en særlig glad Freja Fredslund, der i dag vandt klassen,  Sølvtur 2. kvalifikationsklasse på sin kategori 2 pony Romeo´s Galla til AB RIDEUDSTYR Christmas Show WARM UP for ponyer. I går lavede hun nemlig et voldsomt styrt med sin anden pony, Romeo´s Hirse.
- Min pony fik ikke sat forbenet ordentligt ned efter sidste spring, og jeg husker, at jeg tænkte: “Åh nej, jeg vil ikke allerede hjem”. Den slog en koldbøtte hen over mit ben, så da jeg lå på jorden, kunne jeg ikke mærke mit ben - og så blev jeg virkelig bange. 

Det varede en evighed
Frejas mor, Annette Fredslund stod på tilskuerpladserne og holdt vejret.
- Freja har været ude at køre i ambulance et par gange efter rideulykker og er meget hårdfør, så når hun er bange, så bliver jeg meget bekymret. Hun lå på jorden i over 10 minutter, fortæller hun.
- Det virkede som en evighed, før jeg kunne mærke benet igen, og det er da også forstuvet, men heldigvis er der ikke sket andet, smiler Freja Fredslund. 

Særlig sejr
I dag vandt Freja Fredslunds så klassen, på sin anden pony, Romeo´s Galla. En sejr hun er særlig glad for.
- Min sejr i dag betyder meget for mig. Det viser mig, at jeg stadig er i stand til at tænke klart. Jeg var ikke bange, da jeg skulle ride i dag og var da heller ikke i tvivl om, at jeg skulle ride. Når der ikke er noget brækket, kan man jo godt ride videre, siger hun.

Satser hele butikken
Romeo´s Hirse er ikke kommet ti skade efter styrtet, og i morgen skal den og Freja igen starte. Et ridt, som Freja Fredslund er helt klar til.
- I morgen satser vi hele butikken og går efter sejren. Jeg husker dog lige at få støttet op på tøjlen, hvis noget lignende sker igen, siger hun. 

Romeo´s Hirse og Romeo´s Galla er avlet af familien Fredslund og sidste år var Freja Fredslund sine  den mest vindende rytter til årets Christmas Show WARM UP med  sine ponyer.

 

Læs også

Dobbelt guld til Freja Fredslund i dagens finaler

26-11-2017 19:30, af Sussi Hort Hollensted

I dag blev finale-vinderne fundet i bronze, sølv og guld-tur til AB RIDEUDSTYR Christmas Show WARM UP pony i Vilhelmsborg. Her vandt Freja Fredslund dobbelt guld

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tre heste døde af Ahorn-forgiftning

22-05-2020 11:05, af Britt Carlsen

– Det er rigtig ærgerligt! Carsten Valentin fra Dyrehavegaard, har mistet tre heste som følge af Ahorn-forgiftning, og normalt er det i efteråret, man skal være opmærksom på det, men nu har det vist sig af forårsspirer også er giftige

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Unghingsten Blue Hors Dalian lever ikke mere

20-05-2020 12:54, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Hingsten Blue Hors Dalian, som tidligere på året opnåede godkendelse til afprøvning ved Dansk Varmblods Hingstekåring, er desværre død i en meget ung alder, bare 3 år gammel

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Thomas Dolleris i kunstigt koma efter hjerneblødning

20-05-2020 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Thomas Dolleris Larsen blev den 17. maj ramt af en hjerneblødning, som er skyld i, at han nu er indlagt på Skejby Sygehus, hvor han ligger i kunstigt koma

Jeg vil gerne være ridedreng igen!

22-05-2020 13:05, af Britt Carlsen

Andreas Helgstrand er i den privilligerede situation, at han nu rider tre verdensmestre, en sølv- og en bronzevinder, og han nyder det i fulde drag. Det har givet fornyet inspiration til igen at opsøge sportslige mål

Avler har mistet tre heste til græssyge