Fra styrt til sejr

25-11-2017 20:50, af Sussi Hjort Hollensted
Pony|

I går styrede Freja Fredslund og kunne ikke mærke sit ben. I dag var hun i sadlen igen og vandt klassen 

Copyright Ridehesten.com
Freja Fredslund på Romeo´s Galla

Det var en særlig glad Freja Fredslund, der i dag vandt klassen,  Sølvtur 2. kvalifikationsklasse på sin kategori 2 pony Romeo´s Galla til AB RIDEUDSTYR Christmas Show WARM UP for ponyer. I går lavede hun nemlig et voldsomt styrt med sin anden pony, Romeo´s Hirse.
- Min pony fik ikke sat forbenet ordentligt ned efter sidste spring, og jeg husker, at jeg tænkte: “Åh nej, jeg vil ikke allerede hjem”. Den slog en koldbøtte hen over mit ben, så da jeg lå på jorden, kunne jeg ikke mærke mit ben - og så blev jeg virkelig bange. 

Det varede en evighed
Frejas mor, Annette Fredslund stod på tilskuerpladserne og holdt vejret.
- Freja har været ude at køre i ambulance et par gange efter rideulykker og er meget hårdfør, så når hun er bange, så bliver jeg meget bekymret. Hun lå på jorden i over 10 minutter, fortæller hun.
- Det virkede som en evighed, før jeg kunne mærke benet igen, og det er da også forstuvet, men heldigvis er der ikke sket andet, smiler Freja Fredslund. 

Særlig sejr
I dag vandt Freja Fredslunds så klassen, på sin anden pony, Romeo´s Galla. En sejr hun er særlig glad for.
- Min sejr i dag betyder meget for mig. Det viser mig, at jeg stadig er i stand til at tænke klart. Jeg var ikke bange, da jeg skulle ride i dag og var da heller ikke i tvivl om, at jeg skulle ride. Når der ikke er noget brækket, kan man jo godt ride videre, siger hun.

Satser hele butikken
Romeo´s Hirse er ikke kommet ti skade efter styrtet, og i morgen skal den og Freja igen starte. Et ridt, som Freja Fredslund er helt klar til.
- I morgen satser vi hele butikken og går efter sejren. Jeg husker dog lige at få støttet op på tøjlen, hvis noget lignende sker igen, siger hun. 

Romeo´s Hirse og Romeo´s Galla er avlet af familien Fredslund og sidste år var Freja Fredslund sine  den mest vindende rytter til årets Christmas Show WARM UP med  sine ponyer.

 

Læs også

Dobbelt guld til Freja Fredslund i dagens finaler

26-11-2017 19:30, af Sussi Hort Hollensted

I dag blev finale-vinderne fundet i bronze, sølv og guld-tur til AB RIDEUDSTYR Christmas Show WARM UP pony i Vilhelmsborg. Her vandt Freja Fredslund dobbelt guld

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Casper Cassøe i gallastyrt på fjordhest (video)

09-11-2019 22:53, af Thomas Bach Jensen

I en vanvittigt underholdende springstafet på haflingere og fjordheste måtte tidligere S-springrytter Casper Cassøe smage på ridehusbunden i Blue Hors' opvisningshal. Det stod hurtigt klart, at Dansk Varmblods og Vilhelmsborgs direktør slap uskadt

Blue Hors Don Olymbrio skifter rytter

10-11-2019 22:17, af Thomas Bach Jensen

Daniel Bachmann Andersen har bragt Blue Hors Don Olymbrio til et meget højt niveau, og tiden er nu kommet for den populære avlshingst til at skifte rytter, mens Daniel fokuserer på sine andre tophest

Hannoveranerforbundet: Auktionarius suspenderes

05-11-2019 11:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Bernd Hickert, som var auktionarius ved den nylige auktion i Hannoveraner Verband er blev suspenderet af bestyrelsen

EM-hesten Fuhur til Anna Kasprzak

12-11-2019 08:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Fuhur, som med russiske Elena Sidneva i sadlen deltog ved EM i år, er blevet solgt til danske Anna Kasprzak, måske som et led i målet om at blive udtaget til OL i Tokyo næste år

Ponyfar til World Cup – Shopping, sjov og sølle 88%

05-11-2019 09:35, af Thomas Pelle Veng

Til daglig er stalden vi står i, sammen med 13 andre heste, nok til at forvirre og til tider presse Ponyfar. Så da den lille familie for 18 dage siden troppede op til World Cup i Jyske Bank Boxen i Herning, og jeg hørte, at der var 700 heste og 60 stande med hestehalløj, var det lige før, Ponyfar hellere ville en tur i IKEA

Alexander Helgstrand vandt sin PSG-debut

08-11-2019 16:40, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med et flot ridt til 73.903 % på Grevens Sa'Va' vandt Alexander Yde Helgstrand i dag sin første Prix St. George ved Blue Hors Dressurfestival. Signe Kirk vandt første runde af Blue Hors Care Cup

Her er startfeltet til Saab Top 10

06-11-2019 12:14, af Camilla Tiefensee Schrøder

Både Cathrine Dufour og Daniel Bachmann Andersen er med i det stjernespækkede felt af topryttere, der deltager i Saab Top 10 ved Stockholm Horse Show i slutningen af måneden

Døjer din hest med sur stråle?

10-11-2019 11:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Efterårets mudderfolde kan ofte give anledning til sur stråle hvis ikke man sørger for at hesten har mulighed for rent og tørt underlag, og sur stråle kan give mange komplikationer

Tårnhøjt, dansk niveau i Grand Prix Special (video)

10-11-2019 12:27, af Britt Carlsen

Når holdmedaljerne skal uddeles ved OL i Tokyo til næste år sker det i Grand Prix Special, derfor var dagens Special ved Blue Hors Dressurfestival ventet med spænding, og danskerne skuffede ikke - Daniel Bachmann kom tæt på 80%

Dommergymnastik og Anne Marie øverst på skamlen