Inspirationsdag for unge militaryryttere

10-11-2016 14:14, af Thomas Bach Jensen

Rider du allerede military og vil gerne vide mere om sæsonen 2017? Eller er du ny i sporten og ønsker at komme godt fra start? Så er det måske noget for dig og dine forældre at deltage i Inspirationsdagen

Copyright Ridehesten.com

Rider du allerede military og vil gerne vide mere om sæsonen 2017? Eller er du ny i sporten og ønsker at komme godt fra start? Så er det måske noget for dig og dine forældre at deltage i Inspirationsdagen lørdag den 26. november i Idrættens Hus i Brøndby.

Inspirationsdagen er tilrettelagt af holdkaptajn for pony-, junior og ungryttere i military, Sally Schlichting, og dagens program er da også målrettet de unge militaryryttere.


Program:

  • Morgenbrød
  • Velkommen – Hvad har vi oplevet i 2016
  • Stævnekalenderen for 2017
  • Nye regler for Military 2017
  • Kvalifikationskrav for NM og EM
  • Hvordan bliver jeg en del af Brutto- eller Landsholdet?
  • Frokost

Vi deler os herefter i to grupper

For de ryttere, der har redet NM/EM i 2016 og forventer at ride NM/EM i 2017

  • Elitemøde - hvad er mine planer for 2017?
  • Hvilke muligheder er der for samlinger/fællestræninger

Øvrige deltagere – V/Mia Hastrup

  • Hvordan planlægger jeg min træning/træningsplan?
  • Hvordan skal jeg træne min hest/pony for at nå mit mål?
  • Planlægning af galoptræning

Alle

  • Vaccinations- og transportregler
  • Tilskudsmidler – ved jeg hvad jeg giver? Og hvorfor jeg giver det?
  • Rosenparade - farvel til ponytiden

 

Sted: Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20, 2605 Brøndby

Tid: 9:30 - 15:30

Tilmelding: På DRF Go! Vær opmærksom på, at der er 3 kurser du kan melde til, afhængig af hvor mange deltagere I kommer sammen. Har du mor eller far med, vælger du kurset med to eller tre deltagere.

Læs mere hos Dansk Ride Forbund.

Læs også

Danskere til internationale stævner - uge 28

07-07-2020 13:30, af Annika Knudsen Lorentsen

I denne uge er flere springryttere afsted til internationale stævner, mens der også er kørestævne med dansk deltagelse i Tyskland

Flere mesterskaber i military er nu genplaceret

30-06-2020 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

På grund af corona-pandemien blev en række mesterskaber aflyst, men nu er flere mesterskaber i military blevet genplaceret i stævnekalenderen

Lecia Remmevad: Fedt at komme afsted igen!

14-06-2020 10:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I denne uge startede ridestævnerne op i Danmark igen, og mange ryttere har udnyttet det og skyndt sig at melde til stævne. Det samme gælder militaryrytter Lecia Remmevad, som i denne weekend både rider spring- og dressurstævne med sin hest Fifi Dong Fly

DIF tilbyder gratis webinar til klubber i dag

11-06-2020 12:02, af Kristine Ulsø Olsen

Mangler jeres klub/elevskole inspiration til, hvordan I kommer godt fra start efter Corona-pausen? Den 11. juni fra kl. 17-18 inviterer DIF alle klubber og foreninger til gratis webinar med konkrete råd til, hvordan man bedst tilrettelægger sine idrætsaktiviteter efter corona-pausen. Webinaret giver desuden tips til, hvordan trænere og frivillige kan arbejde med idræts- og aktivitetsudvikling bredt set.

Få ny inspiration til hingstevalget

17-03-2018 14:07, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Er du i tvivl om, hvilken hingst der passer til din hoppe, så kan du få inspiration og spændende fagligt input ved Dansk Varmblods region 5's foredrag med Claus Hansen på Vilhelmsborg

Friske piger opfordrer til fitness i stalden (video)

19-05-2020 11:07, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytterne Josephine Teasdale Thomsen og Lykke Andersen har lavet en sjov træningsvideo, hvor andre hestefolk kan hente inspiration til effektiv og sjov træning i stalden

Blog: World Cup gav mig inspiration til eget Kürprogram

27-10-2018 13:53, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger, Johanne har været med bag kulissen ved det store World Cup stævne i Herning, og hun har fået inspiration med hjem til sin eget kürprogram

7 tips til programridning

16-08-2016 16:41, af Cecilia Lindahl

Mangler du inspiration til programridning på stævnedagen? Så får du her syv tips fra Juniorblogger Line Hass

Læsertips til hjemmetræning under corona

04-05-2020 11:11, af Marie Helene Rigård Rohleder

Ridehesten spurgte vores skønne følgere på Facebook og Instagram om, hvad I laver med jeres hest under coronakrisen. For aflyste stævner giver mere tid til hjemmetræning. Her er en række udvalgte forslag og inspiration til, hvordan du kan variere træningen med din hest derhjemme 

Mangel på inspiration til julegaverne?

09-12-2008 18:36, af Grethe Næsby
Står du og mangler gode idéer til julegaverne i år? Så tag lige og læs her!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kristin Andresen har vundet voldgiftssag

10-07-2020 14:29, af Thomas Bach Jensen

I en voldgiftssag har Kristin Andresen fået medhold i en tvist med det tyske hannoveraneravlsforbund

Hest aflivet efter fald fra trailer

08-07-2020 15:05, af Thomas Bach Jensen

I formiddag faldt en hest af en trailer under kørsel på landevejen på Lolland, hvor hesten havde sparket rampen af og derefter rev sig løs. Hesten måtte aflives efter fald fra traileren

Alexander Godsk er en ambitiøs ung mand

07-07-2020 07:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Den unge springrytter, Alexander Godsk, er bosat på sine forældres gård på Fyn, og her træner han flittigt for at holde sig selv og sine heste i form til at ride med på højt niveau, og trods sin unge alder, har han allerede flere gange vundet i de højeste seniorklasser

Med Ridehesten hos Nordentoft (video)

05-07-2020 14:48, af Thomas Bach Jensen

Du kan komme med magasinet Ridehesten på besøg hos Nordentoft Equestrian på Krastrup Herregaard i det nye julinummer af magasinet, der netop er på gaden nu

Lige ret for alle sportsgrene i Danmark, tak!

08-07-2020 12:30, af Britt Carlsen

Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand retter en skarp kritik mod de ulige retningslinjer i forhold til forsamlingsforbuddet, hvor der åbnes op for tilskuerantallet – kun til fodboldkampe

Ponyfar - Tour De Dufour