LIVE: Longines FEI EM Rotterdam

10:39 Guld til Tobias Thorning Jørgensen i kür!!

Min hingst kom gennem nåleøjet

01-03-2017 07:33, af Tine Luther

Dressurrytter Louise Dall har fået udtaget sin hingst, Kjærholm’s Fendi, til Herning – og glæder sig til at opleve hingstekåringen fra en ny vinkel

Copyright Ridehesten.com
Kjærholm’s Fendi.

Louise Dall har været med til Hingstekåringen i Herning som tilskuer, siden hun var helt lille. Hun fortæller:

– Det er for mig et stort og spektakulært arrangement, som hvert år er lige spændende og beundringsværdigt. I år er det dog noget helt særlig for mig at skulle afsted, fordi min egen hingst, Kjærholm’s Fendi, bliver fremstillet. Jeg købte ham kort tid før forbesigtigelsen på Vilhelmsborg, hvor han klarede sig igennem nåleøjet og blev udtaget til Herning.

– Jeg er meget spændt på, hvordan det hele spænder af, og så bliver det da selvfølgelig også lidt sjovt at opleve hingstekåringen fra en anden vinkel end vanligt. Udover hingstene glæder jeg mig især til at se unghestechampionatet, de internationale dressurklasser, de spændende workshops og foredrag på Hest & Rytter – og selvfølgelig gallashowet.

Kjærholm’s Fendi, der er avlet af Danish Derby Horse Shows ApS, er efter Franklin/Diamond.

Læs også

Minna Pedersen bliver 80 år

18-05-2019 18:29, af Thomas Bach Jensen

Mangeårig hesteavler i Dansk Varmblod og mangeårig frivillig hjælper ved Dansk Varmblods Hingstekåring, Minna Pedersen, fylder 80 år på søndag den 19. maj

Dufour: Jeg er meget følerytter

16-03-2019 12:29, af Cecilia Lindahl

Cathrine Dufour gav torsdag aften under Dansk Varmblods Hingstekåring et indblik i, hvordan hun træner sine heste. For hvordan får hun dem til at gå i så flot en holdning og med så meget energi og overskud? 

Peter og Esben havde en hestefest i Herning

13-03-2019 18:59, af Mathilde Brejner

Peter Falktoft og Esben Bjerre Hansen besøgte Dansk Varmblods Hingstekåring. Her fik de bekræftet deres fordomme om vestjysk vejr, blev klogere på ridesport og fik testet hesteløbebånd 

Har du sikret dig dig plads ved 40-års festen?

01-01-2019 10:37, af Thomas Bach Jensen

Dansk Varmblods Hingstekåring er hvert år den største hestebegivenhed i Danmark, og i år fejrer arrangementet 40-års jubilæum i MCH Messecenter Herning. Du kan stadig nå at købe billetter til den 6. - 10. marts 2019

Forårsauktion: Don Remiro

23-02-2019 11:47, af Thomas Bach Jensen

En af de lovende dressurheste, du kan finde på Dansk Varmblods Forårsauktion den 9. marts 2019 i MCH Messecenter Herning, er en halvbror til den internationale dressurhoppe Rebelle

Vi har forberedt os siden november

08-03-2017 15:27, af Britt Carlsen

Der er stor aktivitet i hingstestalden ved Herning Horse Show, hvor championatshestene og hingstene er ved at blive forberedt til første bedømmelse. Ib Kirk fra Katrinelund har 16 heste og hingste med til Herning

Auktionsfokus: Hesselhøj Gentleman

28-02-2018 15:50, af Thomas Bach Jensen

Har du set de ca. 30 spændende heste, der kommer under hammeren på Dansk Varmblods Forårsauktion under hingstekåringen i MCH Messecenter Herning lørdag den 10. marts?

Guldsamling glimtede i Herning

08-03-2017 19:15, af Britt Carlsen

Dansk Varmblod benyttede lejligheden til at honorere en helt fantastisk avlerpræstation under Herning Horse Show, hvor hele fem heste, der deltager i arrangementet er efter samme mor, og det udløste en guldmedalje

Spændt avler på tv

11-03-2017 10:00, af Britt Carlsen

Interessen for Dansk Varmblods hingstekåringe i Herning er enorm, publikum møder frem i stort tal og tv er på plads, se et indslag med opdrætter Ove Møller Nørgaard her

På auktion i Herning: Hesselhøj Dúné

05-03-2017 17:42, af Thomas Bach Jensen

Dansk Varmblods Forårsauktion løber af stabelen den 11. marts under hingstekåringen og Herning Horse Show og byder på en flottere kollektion end nogen sinde tidligere. Vi præsenterer her en af auktionens heste

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Bronze til Cathrine (video)

22-08-2019 22:50, af Britt Carlsen

Det blev en helt magisk og forunderlig aften ved EM i Rotterdam, hvor vi blev vidne til dressur på højeste niveau. Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy vandt bronze efter de to tyske ryttere Isabell Werth og Dorothee Schneider

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Aflivning af hest skabte stor debat ved grænsen

22-08-2019 14:34, af Camilla Tiefensee Schrøder

I Tyskland er det ulovligt at aflive en rask hest – men det må man gerne i Danmark. En sønderjysk hesteejer stak fingrene i en hvepserede, da hun besluttede at aflive sin hest mod sin tyske partsrytters vilje

Danmark i holdfinalen i springning (video)

22-08-2019 14:50, af Britt Carlsen

Springrytterne red sig i dag ind i holdfinalen ved EM i Rotterdam. Et resultat, som blev grundlagt af to ridt til blot 5 fejl af EM debutanterne Søren Møller Rohde og Kim Kristensen. Det var ellers en dag, hvor flere topryttere fejlede og stillingen i mesterskabet ændrede sig