Ny dressurhest til Bo Høstrup

18-03-2019 16:01, af Kristine Ulsø Olsen

Det er den nu 10- årige hannoveraner WL Hofprinz der er kommet i stald hos Bo Høstrup, som fremover skal uddanne  den sorte vallak 

Copyright Ridehesten.com

Det er den nu 10- årige hannoveraner vallak WL Hofprinz e. Hofrat/De Noir, ejet af Thomas og Anne Larsen / Smørum som også står bag fodermærket SARACEN HORSE FEEDS, der er kommet i stald hos Bo Høstrup.

- Det er virkelig en hest, som vækker min appetit på, at komme tilbage til de store stævner igen, udtaler Bo Høstrup til Ridehesten.com og fortsætter - Der er absolut ingen tvivl om, at den hest besidder nogle ekstra gear, også mentalt.  Det er jo det, som vi erfarne ryttere går og drømmer om, at få under sadlen.

Hofprinz har allerede i en ung alder bevist sit værd. Som 4 –års vandt han kvalifikationsrunden i tyske Verden med 8,6 og var dermed sikret en plads i 4–års championatet. I Verden gik Hofprinz videre i finalen med bla. højeste karakter 9 for type og blev i afsluttende runde nummer 2 med en score på 8,6, heriblandt flere 9- taller. Efterfølgende blev han nomineret til Bundeschampionatet i Warendorf, hvor han bla. fik højeste galopscore på 9,5. Hofprinz har ligeledes fået prisen som året ridehest i det danske Hannoveranerforbund og har efterfølgende yderligere kvalificeret sig til Warendorf.

De seneste år, har Hofprinz desværre været igennem en turbulent tid, som bla. har resulteret i en del genoptræning hos Sandie hos Healthy Horse i Skibby som har udrettet mirakler fortæller ejer Anne Larsen.

- Her hjemme har det fra starten været en hel klar plan, at putte ham ind i mit system og give ham en fast base i daglige trygge rammer og jeg må indrømme, at det har givet pote, fortæller Bo. Langsomt i takt med, at han dels forstår mit system, og dels får lov til at udleve hans egne rutiner, åbner han stille og roligt op et lille stykke ad gangen, og vi træner nu på Prix Skt. George niveau.

- Hesten er lynende intelligent, og det kræver, at man tænker hurtigt og kreativt. Det er jo det, som gør det interessant for en nørd som mig og med den erfaring jeg har med i bagagen fra nogle af det bedste trænere. Vi kigger lidt på piaffen fra jorden, og tendensen er rigtig god, men jeg holder lidt igen, da han jo ikke har konkurreret rigtigt siden hans unge dage, og derfor har jeg valgt, at vi starter langsomt op med MB klasser inden længe.

- Vi skal nok nå det hele, og det må, og kan ikke gå stærkere lige nu.
Jeg glæder mig virkelig til at komme tilbage, og jeg er lykkelig for den ubetingede tillid og ro som ejerne giver mig til at uddanne ham, slutter Bo Høstrup.

Læs også

Katrine Kraglund tæt på sejr

11-08-2013 17:16, af Thomas Bach Jensen

Danske Katrine Kraglund var meget tæt på sejr i finalen for 4-årige hopper og vallakker i Verden i dag, hvor hun red den danskavlede hest Hofprinz

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Så enkelt fjerner du hestebremseæg

24-06-2019 15:37, af Merete Haahr

Hvorfor er det så svært at fjerne hestebremseæg, når nu hestene bare kan slikke dem af? Det spørgsmål undrede Emelie Tapper, som til dagligt arbejder som hovsmed. Hun har nu fundet sin egen opskrift på, hvordan man kommer plagen til livs

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Med 7-års hestene er UVM-holdet fuldendt

25-06-2019 14:33, af Thomas Bach Jensen

Det bliver for Danmark et spændende UVM i dressur i Ermelo til august, hvor tolv talentfulde DV-heste skal forsvare de danske farver. Her i eftermiddag har dommerne sat et 7-års hold, der bl.a. omfatter en tidligere UVM-medaljevinder

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

5- og 6-års holdene til UVM i dressur er sat

25-06-2019 12:55, af Thomas Bach Jensen

I sommervarmen på Vilhelmsborgs gårdsplads har dommere og publikum nydt den høje kvalitet i 5-års og 6-års holdene, og dommerne har nu sat navne på de hold, der skal repræsentere Danmark i Ermelo til august

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League