Søren så tæt på og alligevel....

06-09-2014 18:11, af Britt Carlsen

WEG - Søren Pedersen og Andreas Schou sluttede deres første VM-deltagelse som hhv. nr. 17 og 19 og mere end opfyldte målsætningen om en dansker i finalen - så på springsiden har VM været en succes der kan bruges fremadrettet mod EM til næste år

- Den virkede lidt træt i dag, desværre, sagde Søren Pedersen om Tailormade Esperanza de Rebel e. Rebel Z efter de to finalerunder, hvor parret fik 12 fejl i første og 5 fejl i anden runde. - Fejlen i anden runde var nok min egen, for jeg skulle måske have redet med et galopspring mindre ind i trekombinationen. Forud for VM var mållet at komme i finalen, og det fik vi opfyldt, men det er da også klart, at jeg er lidt skuffet, for jeg havde håbet på en top ti placering, siger Søren efter han inden hviledagen lå på en individuel 3. plads. - Nu ser vi fremad, hesten skal hjem, og så skal jeg videre med nye heste til stævne i Paderborn og derefter på en lille turne i Italien.

På spørgsmålet om hvilke af de fire finale heste, som han vurdere bliver vanskeligst for konkurrenterne at ride var svaret: - Måske Patrice Delaveau's Orient Express HDC, og så bliver det måske heller ikke så let for de øvrige ryttere at ride Casall Ask såfremt han bliver lidt træt i morgen. Som jeg ser det er Jeroen Dubbledam og Rolf-Göran som er mine favoritter, men alle fire ryttere er topryttere, så alt kan ske.

Da Andreas Schou red over målstregen med Lenardo der Kleine med et nedslag på sidste forhindring og en placering i finalen som nr. 19 kunne hans smil have oplyst stadion. Og Andreas bekræfter da også, at han er meget glad for sin og hestens indsats ved VM. - Det er fantastisk fedt, og Lenardo er bare vokset med opgaven hele vejen. Det er så fedt igen at have en ny mesterskabshest. Jeg får den sidste bom, fordi oxeren var meget bred, optisk svær og stod væk fra udgangen, så vi havde talt meget om, at hestene ikke måtte gå istå og, at oxeren var meget bred, og så sidder man også og tænker: mål; fortæller Andreas  Schou. 

- Jeg tror at de andre ryttere skal være vågne for at ride Jeroen Dubbeldam og Patrice Delaveau's heste, det er lidt svært at vurdere Patrice's hest, for han har måske redet lidt nervøst her, men det kan også være en vanskelig hest, vurdere Andreas. 
Foruden ham selv, så var der hele to heste i finalen, som kommer fra hans og Christian Schous stald: - At have solgt både Bøgegårdenens Apollonia og Vienna Olympic til udenlandske ryttere og at de begge går her i finalen, det er da meget specielt, ligesom Pessoas hest Status er efter vores hingst Satisfaction. Andreas mener klart, at resultatet her fra VM kan bruges positivt frem mod EM til næste år. - Vi skal beholde de gode heste vi har nu i truppen, og så skulle vi gerne have gjort truppen lidt bredere over vinteren og foråret, mener han.

 

Læs også

Farvel til landsholdet - min hest er vigtigere

04-11-2014 17:02, af Britt Carlsen

Den syv-dobelte OL-deltager i military Andrew Nicholson har sagt farvel til det normalt så succesfulde New Zealandske landsholdet efter uoverensstemmelse med en dyrlæge ved WEG i Normandiet, skriver avisen New Zealand Herald

Sneen vælter ned over Spruce Meadows

10-09-2014 08:10, af Britt Carlsen

Knapt er WEG i Normandiet overstået førend verdens bedste springryttere samles i Spruce Meadows for at kæme om æren og pengepræmierne, men sneen vælter helt usædvanligt ned over stævnepladsen

Yes we Caen – or Caen’t?

08-09-2014 10:13, af Britt Carlsen
Blog|

WEG - To uger med fantastisk sport, entusiastisk publikum, rekordstort antal deltagere og publikum er nu til ende - WEG i Normandiet og værtsbyen Caen er overstået – og her sidder jeg og venter på en shuttel til Paris

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag