Tokyo du Soleil solgt til ung japansk rytter

28-11-2019 07:18, af Annika Knudsen Lorentsen

Luca Marzianis tophest Tokyo du Soleil, som har deltaget ved EM to gange og ved VM en gang, er blevet solgt til den 21-årige japanske rytter Mike Kawai

Copyright Ridehesten.com
Luca og Tokyo du Soleil ved EM i sommers. Foto: Ridehesten.com/Britt Carlsen

Den 12-årige hingst Tokyo du Soleil e. Montender/Papillon Rouge har med den italienske rytter Luca Marziani været meget succesfuld i international topsport de seneste år. 

Sammen har parret deltaget ved VM i Tryon, USA sidste år, mens de både i år og i 2017 deltog ved EM. I år i Rotterdam blev det til individuel 18. plads. Parret har også deltaget ved Nations Cup-finalen i Barcelona både i 2018 og 2019, hvor de begge gange er blevet nummer fire med deres hold. 

– For mig og min karriere har Tokyo betydet alt, jeg har haft ham siden han var 4 år og vi er gået hele vejen sammen. Gennem Tokyo er mine bardomsdrømme gået i opfyldelse og han har opnået alle mål jeg har sat, sådan fortæller Luca Marziani til World of Showjumping, hvor han desuden fortæller:

– I fremtiden vil jeg gerne starte fra begyndelsen igen med andre unge og talentfulde heste. Jeg vil gerne opleve de følelser jeg har haft med Tokyo igen. Jeg ved det vil ske, for jeg tror på mig selv, og jeg har mennesker omkring mig som tror på mig. 

Nu er Tokyo solgt til den 21-årige japanske rytter Mike Kawai, hvor han skal fortsætte sin utrolige karriere. 

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Lyager: Jeg har fået mere blod på tanden

02-06-2020 14:28, af Kristine Ulsø Olsen

Som bare 17-årig blev Anne-Mette Lyager selvstændig med egen salgsstald. Det var et stort projekt at være så ung og samtidig være gårdejer, men her 3,5 år efter går det mere end godt for den unge dressurrytter

Tredje gang er lykkens gang for moderløse Corleo

29-05-2020 12:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Et moderløst føl, en minitature til tante, tre ammehopper og masser af lange vågne timer. Dyrlæge Heidi Nielsen og føllets ejer Trine Larsen har sammen med dygtige hjælpere kæmpet med at finde en ammehoppe til moderløse Corleo

 

Daniel Bachmann Andersen - Ponyfar & Danmarksmester

30-05-2020 14:00, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar" og enkelte af dem, er selv ponyforældre i dag. I denne nyhed møder Ponyfar Daniel Bachmann Andersen

Hosdam havde stalden fuld fra første dag

03-06-2020 09:56, af Thomas Bach Jensen

Beriderparret Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard har kunnet melde om fyldt stald fra første åbningsdag i marts i deres nyetablerede virksomhed sydvest for Randers, hvor de har realiseret deres drøm om at få foden under eget bord

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Helgstrand sælger heste i nyt prissegment

28-05-2020 15:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

Helgstrand Dressage lancerer et hold af salgsklare dressurheste til nye priser. Det er heste, der ikke til fulde rammer Helgstrands primære målgruppe af kunder, men som har kapaciteten til at blive rigtige gode konkurrenceheste. Se udvalget her 

Haps - af med kørekortet!

30-05-2020 11:09, af Britt Carlsen

Hvis man ikke lige er opmærksom, når man køre bil, så kan det blitze. Så hjælper det ikke at have dommertække - hos dressurdommerne, for det er en anden dommer, der siger: af med kørekortet!

Vi har tid til at nørde

30-05-2020 07:34, af Britt Carlsen

Med OL i Tokyo udsat til næste sommer, og arrangementer og stævner lukket ned som følge af corona pandemien, er meget ændret for rytterne i bruttotruppen, men der arbejdes fortsat målrettet mod OL, fortæller holdleder for dressurrytterne Helle Krasnik Trolle, og nu er der mulighed for truppen kan udvides

Severo Jurado Lopez underviser på Kirstineholm