Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Copyright Ridehesten.com

Christmas show 2018 var den bedste oplevelse med Mitzi indtil videre! Jeg kun haft Mitzi i 6 måneder, og hun blev først tilredet som 7 årig  og er nu 8! Derfor har Mitzi ikke gået det helt store, da hendes tidligere ejere fokuserede på military. Men Mitzi var virkelig sød og fandt sig i den lange køretur og nød sin nye boks i Stenladen!
Jeg havde besluttet hjemme fra, at vi bare skulle have nogle gode og sikre ture, da Mitzi jo aldrig har været til sådan et stort stævne før! Det fik vi også, der var ikke et eneste stop og Mitzi holdte energien. Hun var lige så frisk den sidste dag som den første!
Mitzi og jeg blev placeret som nr. 19 ud af 102 ekvipager torsdag eftermiddag - Det havde jeg slet ikke regnet med på nogle måde. Vi blev også kvalificeret til bronze finalen, fordi vi var mellem de bedste 40. Det havde jeg  overhovedet heller ikke regnet med!!!

Copyright Ridehesten.com

En fantastisk oplevelse der endte kaotisk
Vi fik en af store campingvogne til 7 selvom,  vi kun var 4 personer med min venindes mor og storesøster. Men i alt var vi 20 fra klubben, der var med og heppe. Min mor havde lavet sponser-tøj, så vi alle var ens.
Campingvogne lå meget tæt på Stenladen, så det  var super hyggeligt at bo så tæt på ponyerne.
Alle os fra AMR skiftes til at morgenfodre og aftenfodre, så vi ikke skulle op kl. 6.30 hver dag. Om aften spillede vi alle bordfodbold sammen i hallen og hyggende med ryttere fra andre klubber. En af aftenerne  var vi 27 ryttere og forældre, der tog ud og spiste på en kro 4 km fra Vilhelmsborg, hvilket også var mega hyggeligt.

 

 

Stævnet sluttede lidt kaotisk, da en fra min klub røg af på sidste spring og skulle med ambulance til hospitalet, heldigvis var der ikke sket noget alvorligt. Udover det var der en pony, der brækket benet på banen  og samme dag blev en anden pony også skadet på opvarmningen - de blev begge aflivet på dagen. Det må have været en barsk oplevelse for deres rytter.

Jeg havde glædet mig så meget og  så længe, derfor det er helt trist at det hele er slut nu, og at der nu er så lang tid til næste års Christmas show! Men igen, det er mit højdepunkt på året som ponyrytter. Jeg elsker det stævne. 

Hilsen Caroline Østerby
Følg også med på Instagram @Caroline_Osterby

Læs også

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Landsstævne druknet i regn (video)

10-08-2019 20:39, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dagens sidste klasser måtte aflyses, da et kæmpe skybrud fik sat en stopper for landsstævnet i ponyspringning hos Helsinge Rideklub. – Jeg har aldrig set noget lignende, lyder det fra den daglige leder

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Kom med indenfor hos Patrik Kittel & Lyndal Oatley