Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Copyright Ridehesten.com

Christmas show 2018 var den bedste oplevelse med Mitzi indtil videre! Jeg kun haft Mitzi i 6 måneder, og hun blev først tilredet som 7 årig  og er nu 8! Derfor har Mitzi ikke gået det helt store, da hendes tidligere ejere fokuserede på military. Men Mitzi var virkelig sød og fandt sig i den lange køretur og nød sin nye boks i Stenladen!
Jeg havde besluttet hjemme fra, at vi bare skulle have nogle gode og sikre ture, da Mitzi jo aldrig har været til sådan et stort stævne før! Det fik vi også, der var ikke et eneste stop og Mitzi holdte energien. Hun var lige så frisk den sidste dag som den første!
Mitzi og jeg blev placeret som nr. 19 ud af 102 ekvipager torsdag eftermiddag - Det havde jeg slet ikke regnet med på nogle måde. Vi blev også kvalificeret til bronze finalen, fordi vi var mellem de bedste 40. Det havde jeg  overhovedet heller ikke regnet med!!!

Copyright Ridehesten.com

En fantastisk oplevelse der endte kaotisk
Vi fik en af store campingvogne til 7 selvom,  vi kun var 4 personer med min venindes mor og storesøster. Men i alt var vi 20 fra klubben, der var med og heppe. Min mor havde lavet sponser-tøj, så vi alle var ens.
Campingvogne lå meget tæt på Stenladen, så det  var super hyggeligt at bo så tæt på ponyerne.
Alle os fra AMR skiftes til at morgenfodre og aftenfodre, så vi ikke skulle op kl. 6.30 hver dag. Om aften spillede vi alle bordfodbold sammen i hallen og hyggende med ryttere fra andre klubber. En af aftenerne  var vi 27 ryttere og forældre, der tog ud og spiste på en kro 4 km fra Vilhelmsborg, hvilket også var mega hyggeligt.

 

 

Stævnet sluttede lidt kaotisk, da en fra min klub røg af på sidste spring og skulle med ambulance til hospitalet, heldigvis var der ikke sket noget alvorligt. Udover det var der en pony, der brækket benet på banen  og samme dag blev en anden pony også skadet på opvarmningen - de blev begge aflivet på dagen. Det må have været en barsk oplevelse for deres rytter.

Jeg havde glædet mig så meget og  så længe, derfor det er helt trist at det hele er slut nu, og at der nu er så lang tid til næste års Christmas show! Men igen, det er mit højdepunkt på året som ponyrytter. Jeg elsker det stævne. 

Hilsen Caroline Østerby
Følg også med på Instagram @Caroline_Osterby

Læs også

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Britta har fået 47 millioner til at forsvinde

14-10-2019 10:16, af Cecilia Lindahl

Det har kun været muligt at kortlægge, hvad Britta Nielsen har brugt 70 millioner kroner på, de resterende 47 millioner kroner er sporløst forsvundet

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand

15-10-2019 12:14, af Annika Knudsen Lorentsen

For en måneds tid siden var Ridehesten på besøg hos den talentfulde juniorrytter Alexander Yde Helgstrand, for at høre lidt om hans liv og hans fremtidsplaner

Agnete og JoJo tager den sidste dans i Boxen

16-10-2019 10:40, af Thomas Bach Jensen

Når Agnete Kirk Thinggaard og JoJo på lørdag rider på banen i Boxen ved World Cup i Herning, er det ikke blot sidste Grand Prix på hjemmebane i denne sæson, men også sidste Grand Prix for de to. Agnete glæder sig til stævnet, som samtidig bliver et vemodigt farvel til hendes tophest

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

Oplev World Cup Kür direkte på DR

18-10-2019 13:45, af Britt Carlsen

Har du ikke mulighed for at komme til MCH Messecenter Herning på søndag for at opleve FEI World Cup kür, så fortvivl ej - DR sender nemlig live fra konkurrencen på DR2

Vinder 150 cm efter 2 ugers samarbejde (video)

18-10-2019 21:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Lars Bak Andersen har lige vundet 150 cm klassen i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning med en hest han kun har haft i 2 uger

Holey Moley: Cathrine Dufour vandt med 83% (video)

19-10-2019 16:55, af Britt Carlsen

FEI Dressage World Cup blev kuldegysende herligt for hjemmepublikummet, først en bevæget afsked med Agnetes Jojo og så vandt Cathrine Dufour og Bohemian med 5 procents forspring til nærmeste tysker

Skovrider har flere kasketter på (video)

17-10-2019 18:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Kristian Skovrider er stildommer for de dygtige ponyryttere i Nord-Vest Box Cup her ved World Cup Herning, og mellem kategori 3- og 2-ponyernes klasse nåede han da lige ned og ride en hest i CSI3* 135 cm