Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Copyright Ridehesten.com

Christmas show 2018 var den bedste oplevelse med Mitzi indtil videre! Jeg kun haft Mitzi i 6 måneder, og hun blev først tilredet som 7 årig  og er nu 8! Derfor har Mitzi ikke gået det helt store, da hendes tidligere ejere fokuserede på military. Men Mitzi var virkelig sød og fandt sig i den lange køretur og nød sin nye boks i Stenladen!
Jeg havde besluttet hjemme fra, at vi bare skulle have nogle gode og sikre ture, da Mitzi jo aldrig har været til sådan et stort stævne før! Det fik vi også, der var ikke et eneste stop og Mitzi holdte energien. Hun var lige så frisk den sidste dag som den første!
Mitzi og jeg blev placeret som nr. 19 ud af 102 ekvipager torsdag eftermiddag - Det havde jeg slet ikke regnet med på nogle måde. Vi blev også kvalificeret til bronze finalen, fordi vi var mellem de bedste 40. Det havde jeg  overhovedet heller ikke regnet med!!!

Copyright Ridehesten.com

En fantastisk oplevelse der endte kaotisk
Vi fik en af store campingvogne til 7 selvom,  vi kun var 4 personer med min venindes mor og storesøster. Men i alt var vi 20 fra klubben, der var med og heppe. Min mor havde lavet sponser-tøj, så vi alle var ens.
Campingvogne lå meget tæt på Stenladen, så det  var super hyggeligt at bo så tæt på ponyerne.
Alle os fra AMR skiftes til at morgenfodre og aftenfodre, så vi ikke skulle op kl. 6.30 hver dag. Om aften spillede vi alle bordfodbold sammen i hallen og hyggende med ryttere fra andre klubber. En af aftenerne  var vi 27 ryttere og forældre, der tog ud og spiste på en kro 4 km fra Vilhelmsborg, hvilket også var mega hyggeligt.

 

 

Stævnet sluttede lidt kaotisk, da en fra min klub røg af på sidste spring og skulle med ambulance til hospitalet, heldigvis var der ikke sket noget alvorligt. Udover det var der en pony, der brækket benet på banen  og samme dag blev en anden pony også skadet på opvarmningen - de blev begge aflivet på dagen. Det må have været en barsk oplevelse for deres rytter.

Jeg havde glædet mig så meget og  så længe, derfor det er helt trist at det hele er slut nu, og at der nu er så lang tid til næste års Christmas show! Men igen, det er mit højdepunkt på året som ponyrytter. Jeg elsker det stævne. 

Hilsen Caroline Østerby
Følg også med på Instagram @Caroline_Osterby

Læs også

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politirazzia ved Equitour Aalborg!

21-05-2019 12:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Er du på vej til Equitour Aalborg? Politiet tjekker alle, der ankommer for, om papirerne er i orden, så sørg for at have styr på alle dokumenter

Der er stjålet for omkring en halv million

22-05-2019 12:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Herning Rideklub har været udsat for indbrud, og i den forbindelse er der stjålet 55 sadler og andet rideudstyr til en værdi af omkring en halv million kroner

Stor glæde hos hestebranchen over nye EU-regler

22-05-2019 13:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Med et nyt direktiv fra EU åbnes der nu op for, at de enkelte EU-lande kan fravælge at lade handel med levende dyr være omfattet af en udvidet forbrugerbeskyttelse

To nye topheste til Anna Kasprzak

18-05-2019 17:36, af Thomas Bach Jensen

Anna Kasprzak har erhvervet to sorte hingste fra Helgstrand Dressage, og de to topheste er netop ankommet hos Kasprzak Dressage i Haderslev

Sejr til Dufour og Cassidy (video)

16-05-2019 19:25, af Kristine Ulsø Olsen

Cathrine Dufour har i denne weekend taget Atterupgaards Cassidy med til Aalborg Dressage Event, hvor ekvipagen i dag sejrede i CDI3* Grand Prix. Hør Dufour fortælle om dagens ridt samt det kommende DM, hvor hun har valgt kun at skulle have en hest med

Unge danske ryttere på toppen i Aalborg

18-05-2019 20:28, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dannebrog kom til tops i samtlige klasser for pony- junior- og ungryttere både fredag og lørdag ved det Aalborg Dressage Event. Dagens vindere blev Alexander Helgstrand, Sara Aagaard Hyrm, Maja Juul samt Søren Wind i U25-Grand Prixen

Muligt herpestilfælde på Mors

18-05-2019 16:40, af Camilla Tiefensee Schrøder

En pony med svære symptomer og lammelse i bagparten blev aflivet på Mors natten til fredag. Dyrlægen stillede diagnosen herpes, men der mangler stadig endeligt svar på prøverne

Hjernerystelse giver alvorlige senfølger

20-05-2019 13:07, af Merete Haahr

Hjernerystelse er desværre noget, mange ryttere kender til, og 5% af alle skader i forbindelse med ridning er hjernerystelse. Nu viser ny forskning, at hjernerystelse giver alvorlige senfølger

DV-hest giver Sönke Rothenberger nyt håb

20-05-2019 16:08, af Thomas Bach Jensen

Den tyske landsholdsrytter i dressur, Sönke Rothenberger, har investeret i en 5-års DV-hest, som han ser som et lys i horisonten efter den voldsomme brand på familiens ridecenter for knap tre måneder siden

Må tantestroppen bruges til stævner?

15-05-2019 20:29, af Kristine Ulsø Olsen

Hyggerem, tanterem, tryghedsrem eller bare stroppen? Kært barn har mange navne og det gælder også for den strop man kan sætte ved sadlens forsvidsel. Dansk Rideforbund har nu præciseret i den opdaterede version af dressurreglementet hvorvidt man må bruge denne ved stævner