Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Copyright Ridehesten.com

Christmas Show 2018 er lige om hjørnet, og jeg glæder mig utrolig meget til den fede oplevelse! Jeg har deltaget i  Christmas show før på min anden pony Happy, som nu er blevet blind. I år deltager jeg på min nye pony Mitzi, som aldrig har været til så stort et stævne før. Det bliver super spændende!

Mitzi og jeg skal ride Mesinge og bronze tur, som svare til LB1* og LB2**. 
Jeg har forberedt mig til Christmas med min ugentlige træner Michael Weisbjerg og min ekstern træner Jes Madsen. Vi har øvet en masse forskellige springtekniker og ridefærdigheder. Vi har også taget til stævner nogle steder, hvor Mitzi aldrig har været før. Ligesom vi har udvalgt indendørsstævner, som vi vidste havde meget pynt.  Det sidste stævne vi var til  havde utroligt meget halloween pynt, men Mitzi har været super sød til alle stævnerne og kiggede slet ikke på pynten! 

Forberedes til vores Christmas show, som løber over 6 dage  
Jeg har også tænkt på: 
Mitzi’s foder
Op til stævnet og under stævnet er det vigtigt med god foder. Vi har haft Ulla fra St. Hippolyt ude, og vi fået noget specialfoder til Mitzi. Mitzi skal spise sit foder får at få energi til hele stævnet.
Vi skal også have købt en stor pose med guleroder som vi kan tage med som lidt ekstra godt!

Mitzi skal klippes
Mitzi skal klippes fem dage inden Christmas, så hun har meget energi til at give den gas!

Vaske dækkener og underlag
Vi har kørt Mitzi’s underlag og et dækken,  der skal vaskes, så de er rene og fine

Pakning af rideudstyr 
Jeg har lavet en lang liste over alle de ting vi skal havde med, så vi ikke glemmer noget!

Vi er mange fra klubben, som tager af sted sammen, og vi skal alle sove i campingvogn lige ved stævnepladsen. Det bliver virkelig hyggeligt, og  vi er faktisk seks ryttere fra klubben, der skal starte! 

Mitzi og jeg glæder os utrolig meget, og jeg kan næsten ikke vente!!!

Følg med mig under Christmas show på min Instagram @Caroline_Osterby
 
Kærlig hilsen Caroline Østerby

Læs også

Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Landsstævne druknet i regn (video)

10-08-2019 20:39, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dagens sidste klasser måtte aflyses, da et kæmpe skybrud fik sat en stopper for landsstævnet i ponyspringning hos Helsinge Rideklub. – Jeg har aldrig set noget lignende, lyder det fra den daglige leder

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Kom med indenfor hos Patrik Kittel & Lyndal Oatley