Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Copyright Ridehesten.com

Christmas Show 2018 er lige om hjørnet, og jeg glæder mig utrolig meget til den fede oplevelse! Jeg har deltaget i  Christmas show før på min anden pony Happy, som nu er blevet blind. I år deltager jeg på min nye pony Mitzi, som aldrig har været til så stort et stævne før. Det bliver super spændende!

Mitzi og jeg skal ride Mesinge og bronze tur, som svare til LB1* og LB2**. 
Jeg har forberedt mig til Christmas med min ugentlige træner Michael Weisbjerg og min ekstern træner Jes Madsen. Vi har øvet en masse forskellige springtekniker og ridefærdigheder. Vi har også taget til stævner nogle steder, hvor Mitzi aldrig har været før. Ligesom vi har udvalgt indendørsstævner, som vi vidste havde meget pynt.  Det sidste stævne vi var til  havde utroligt meget halloween pynt, men Mitzi har været super sød til alle stævnerne og kiggede slet ikke på pynten! 

Forberedes til vores Christmas show, som løber over 6 dage  
Jeg har også tænkt på: 
Mitzi’s foder
Op til stævnet og under stævnet er det vigtigt med god foder. Vi har haft Ulla fra St. Hippolyt ude, og vi fået noget specialfoder til Mitzi. Mitzi skal spise sit foder får at få energi til hele stævnet.
Vi skal også have købt en stor pose med guleroder som vi kan tage med som lidt ekstra godt!

Mitzi skal klippes
Mitzi skal klippes fem dage inden Christmas, så hun har meget energi til at give den gas!

Vaske dækkener og underlag
Vi har kørt Mitzi’s underlag og et dækken,  der skal vaskes, så de er rene og fine

Pakning af rideudstyr 
Jeg har lavet en lang liste over alle de ting vi skal havde med, så vi ikke glemmer noget!

Vi er mange fra klubben, som tager af sted sammen, og vi skal alle sove i campingvogn lige ved stævnepladsen. Det bliver virkelig hyggeligt, og  vi er faktisk seks ryttere fra klubben, der skal starte! 

Mitzi og jeg glæder os utrolig meget, og jeg kan næsten ikke vente!!!

Følg med mig under Christmas show på min Instagram @Caroline_Osterby
 
Kærlig hilsen Caroline Østerby

Læs også

Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fra livsfarligt trafikuheld til Christmas Show på tre uger

30-11-2019 09:49, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 3. november var Ann-Sofie Brandt Odgaard, hendes far og veninde på vej hjem fra stævne, hvor de blev påkørt af en flugtbilist, som kom med 150 km/t bagfra. Hesten blev slynget ud af traileren, mens de tre passagere i bilen rullede tre gange rundt med bilen (se de voldsomme billeder fra ulykken)

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Dufour vinder Saab Top 10 med fantastisk kür

01-12-2019 12:44, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med en helt magisk opvisning på Friends Arena lykkedes det i dag Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy at slå dressurdronningen Isabell Werth med en kür til svimlende 89.445 procent og få Dannebrog til tops i Saab Top 10 

Berømt dansk knabstrupper er død

30-11-2019 16:38, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den danskavlede Lucas Nørmark, som har vundet utallige medaljer med den britiske paradressurrytter Anne Dunham, er blevet aflivet i en alder af 18 år

"Jeg er overhovedet ikke faldet ned endnu!"

01-12-2019 17:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Sådan lyder meldingen fra en glad Cathrine Dufour, som i bilen på vej hjem fra Stockholm stadig er helt overvældet over sin kür-sejr ved Saab Top 10. Med en ny rekord på næsten 90 procent beviste hun og Atterupgaards Cassidy, at de er i deres livs form

Tilfældig byttehandel endte i stor succes

04-12-2019 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Rigtig mange benytter sig af vores salgsside for heste her på Ridehesten.com og en af dem er springrytter Maria Mols Jakobsen, som for nogle år siden lavede en meget succesfuld byttehandel da hun satte sin pony til salg i håbet om at skaffe penge til hendes kommende springhest

Andenplads til Dufour med over 80%

30-11-2019 13:32, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy viste en forrygende Grand Prix bedømt til 80.870 procent og sluttede dermed på andenpladsen i dagens Saab top 10. Førstepladsen gik til Isabell Werth og Weihegold

Blue Hors-hingste på vej mod varmere himmelstrøg

02-12-2019 15:58, af Thomas Bach Jensen

Når Blue Hors-rytter Agnete Kirk Thinggaard tager på vinterophold i Florida, bliver det med Blue Hors-hingstene Zatchmo, Veneziano og Don Olymbrio som træningspartnere – og Atterupgaards Orthilia er fit-for-fight igen og tager med over Atlanten

Alexander trak fra i ECCO Cup finalen (video)

01-12-2019 14:30, af Britt Carlsen

– Det betyder rigtig meget, sagde Alexander Helgstrand til Ridehestens webtv efter sejren i ECCO Cup-finalen på Blue Hors efter en spændende finale med mange flotte ridt

Cathrine Dufour på springbanen i Stockholm

30-11-2019 06:30, af Camilla Tiefensee Schrøder

Fredag aften var feststemningen i top på Friends Arena, da Cathrine Dufour og tre andre dressurryttere blev udfordret på springbanen i Knockout mix med svenske springryttere. Se her, hvordan det gik...