LIVE: Longines FEI EM Rotterdam

17:13 Bare en tidsfejl til Andreas Schou!!!

16:47 Nikolaj Hein Ruus med 9 fejl

16:25 Kim Kristensen med blot 5 fejl på svær bane

15:31 Søren Møller Rohde fik 9 fejl

Danmark i anden runde!

20-05-2016 18:47, af Britt Carlsen

Så lykkedes det i Odense - det danske landshold er nu inde i anden runde blandt de 8 bedste nationer - den afgørende runde starter kl. 19.00 - se interview med Lars Pedersen

Det blev nervepirrende spændende i første runde af Furusiyya FEI Nations Cup under Odense Horse Festival sponsored by ECCO. Søren Pedersen var først ude med Tailormade Chaloubet, og han fik et nedslag på anden forhindring i den store Longines 3-kombination. - Min fejl, sagde Søren, den tager jeg på min konto. 

Torben Frandsen kom på banen som anden rytter for Danmark med Highrise. Det er en hest han blot har redet de seneste tre måneder. Også han fik nedslag på den anden forhindring i trekombinationen, som han også tog på sin kappe. - Jeg fik lidt for meget pres på ind i kombinationen, ærgrede Torben sig, desuden faldt forhindring nr. 7 en stor lodret.

Linnea Ericsson-Carey og Quidam's Flower fik et let nedslag på en stor oxer, forhindring nr. 8 - og så ventede den danske lejr med spænding på sidste rytter, Thomas Sandgaard og Amarone. Hingsten spring forrygende på banens første del, men desværre fik også han fejl ud af trekombinationen, og på den aller sidste forhindring. 

Banen var svær men fair, og der kom nedslag stort set over alt på banen, og som klassen udviklede sig kunne danskerne holde sig inde i top otte, på en syvendeplads, og dermed er rytterne nu klar til anden og afgørende runde. 

Belgien har lagt sig i front med 4 fejl samme med Ukraine, Holland har fem fejl, Spanien 7, mens Tyskland og Finland begge har 12 fejl, Danmark har 16 fejl og Japan har 18 fejl.

Se resultaterne her. 

Læs også

Odense Horse Show 2016 markerer afslutning på succesfuldt samarbejde

23-09-2016 10:30, af Tonya Bille Nielsen

JBK Horse Shows har sammen med Odense Kommune og Sport Event Fyn gennem de seneste 10 år haft et tæt og succesfuldt samarbejde om en række store ridesportsbegivenheder i Odense. Men når dette års udgave af Odense Horse Show i uge 42 løber af stablen med et stærkt program, som bl.a. omfatter World Cuppen i dressur, markerer det samtidig afslutningen på det succesfulde samarbejde

Odense Horse Festival var fantastisk! (Video)

03-06-2016 10:01, af Tonya Bille Nielsen

Hånden på hjertet, så er det ikke altid, at der er spænding om resultatet i dressurkonkurrencerne, men FEI Nations Cup-konkurrencerne under Odense Horse Festival gav os al den spænding, vi næsten ikke kunne klare

Flotte danske præstationer (Video)

22-05-2016 18:25, af Tonya Bille Nielsen

Der har været så mange flotte danske præstationer under Odense Horse Festival, og hele fire danske ryttere kom med i finalen i Stutteri Ask Grand Prix

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag

Anders Dahl i flot udlæg (video)

19-08-2019 10:01, af Britt Carlsen

Anders Dahl var først ude for Danmark ved EM i Rotterdam, og han sikrede en flot dansk start på holdkonkurrencen