Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Det lykkedes for mig, selvom mine forældre ikke er rige, og i den her blog vil jeg prøve at komme med 10 gode råd, som har hjulpet mig, og som måske kan hjælpe dig, der synes, at drømmen er langt væk, fordi dine forældre ikke har millioner i banken.

Jeg købte Meraviglioso Stallone for mine egne penge. Jeg fandt ham i Den blå avis. Han var næsten helt rå og jeg red ham op og red DM på ham og solgte ham. For de penge købte jeg en toer pony, sådan forsatte jeg, og nu er jeg netop rykket op på hest.

Hvis man vil det, så gælder det om allerførst at droppe offerrollen! Der er altid nogen som har råd til en dyrere pony end din. Drop misundelsen og glæd dig over din egen pony og de andres.

Køb en pony med en god grundkvalitet i alle tre gangarter og byg den op. Vær villig til at sælge, når nogen vil købe, selvom det er hårdt. Det er også fedt at se din pony klare sig godt med den nye rytter.

Ting tager tid. Opstil mål og delmål for din træning. Det er klart at en pony på 4 ikke går NM næste år.

Det er aldrig ponyens skyld. Har du meget temperament og stævnet ikke lige gik som du håbede på og tro mig – det oplever vi alle sammen, så stig ned og damp af. Du er nødt til at have et hold omkring dig, du klarer ikke rejsen alene.

Søg hen og træn et sted, hvor andre er dygtigere end dig og træn sammen med dem. Ridning er ikke en sport, hvor vi får et diplom, hvor der står udlært på, man kan altid blive bedre.

Del ud af din viden, hvis du tror du har et trick, der kan hjælpe og lyt til hvad andre har af viden.

Få et arbejde. Mug ud, sadel op tilbyd din hjælp. Da jeg var lille hjalp jeg til i en salgsstald og fik undervisning til gengæld. Jeg lærte sindssygt meget af at ride de mest mærkelige ponyer.

Det vigtigste er det du rider på, ikke det du rider i. Mærketøj er fedt, men det er jo altså ikke det der afgør resultaterne.

Vær villig til at ofre noget. Der er ting du må sige nej til, og ting du ikke kan.

Succes indenfor vores sport er hverken held eller tilfældighed, det er hårdt arbejde, udholdenhed, læring og først og fremmest kærlighed til det vi elsker – hestene.

Held og lykke på rejsen.

I kan følge min træning  på @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Højt til hest

02-03-2020 15:31, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har det igen været stævnetid. Jeg har været så heldig at få lov til at låne en hest på rideskolen, hvor mine ponyer står opstaldet

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Thomas Larsen er i svag bedring