Dujardin i fitness

28-08-2014 09:56

WEG - Charlotte Dujardin og Valegro var ikke i topform i Aachen, og ridtene der, i 35-37 graders varme, tappede Charlotte for energi, nu har hun en personlig træner - hør hende fortæller her, og se hendes ridt

I gårsdagens Grand Prix Special havde Charlotte Dujardin store planer med Valegro, hun havde sat næsen om efter at lave en verdenesrekord, men selvom Valegro føltes fantastisk på opvarmningen, så fik hun nogle store fejl i programmet, som hun på et tidspunkt frygtede ville koste medaljen. 
Inden CHIO i Aachen i juli var Charlotte og Valegro, de dobbelte OL-guldvindere og dobbelte EM-guldvindere fra Herning sidste år, udråbt til storfavoritter, og man forventede, at det blot ville være en formssag for Charlotte at snuppe dobbelt guld i Normanidiet. Aachen ændrede på dette - i heden måtte Valegro virkelig kæmpe i programmerne, og de fik mange fejl store som små i programmerne. Det var en brat opvågning for Charlotte, som gik i tænkeboks. - Det var så varmt i Aachen, og jeg havde mange problemer med det. Naturligvis var hverken jeg eller Valegro i topform, målet var, at han skulle toppe her i Normandiet. Vores mål har hele tiden været, at få ham så fit som muligt til WEG, så derfor var vi en smule ude af form i Aachen, og det havde en stor betydning i varmen, fortæller Charlotte. Også hun følte sig fysisk udmattet efter Aachen, og derfor besluttede hun, at noget måtte gøres, så hun selv kom i bedre form og det dermed ikke var hende, som var en bremser for Valegros succes.

- Nu har jeg en personlig træner, jeg træner fire til fem gange om ugen, og hun er fantasitsk, så jeg laver en masse kropskerne træning og konditionstræning. Jeg glæder mig til kürfinalen på fredag og jeg elsker min kür, som jeg red i World Cup finalen og i Aachen, så jeg har tænkt mig at gå ud og give mit maks. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at forære noget væk, jeg går efter guldet. Men rider du med maksimal risiko, så er der også stor sandsynlighed for at lave fejl, men jeg har besluttet at tage den risiko, for der er kun denne ene chance for VM-guld, slutter hun.

Hør Charlotte fortælle om sit ridt i Specialen

Læs også

Farvel til landsholdet - min hest er vigtigere

04-11-2014 17:02, af Britt Carlsen

Den syv-dobelte OL-deltager i military Andrew Nicholson har sagt farvel til det normalt så succesfulde New Zealandske landsholdet efter uoverensstemmelse med en dyrlæge ved WEG i Normandiet, skriver avisen New Zealand Herald

Sneen vælter ned over Spruce Meadows

10-09-2014 08:10, af Britt Carlsen

Knapt er WEG i Normandiet overstået førend verdens bedste springryttere samles i Spruce Meadows for at kæme om æren og pengepræmierne, men sneen vælter helt usædvanligt ned over stævnepladsen

Yes we Caen – or Caen’t?

08-09-2014 10:13, af Britt Carlsen
Blog|

WEG - To uger med fantastisk sport, entusiastisk publikum, rekordstort antal deltagere og publikum er nu til ende - WEG i Normandiet og værtsbyen Caen er overstået – og her sidder jeg og venter på en shuttel til Paris

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dansk Varmblods-hingsten Glock's Zonik er død

17-07-2021 10:45, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 13-årige hingst Zonik efter Blue Hors Zack er blevet aflivet efter, at han brækkede begge bagben, mens han stod i boksen for at vågne op efter en ellers veloverstået operation 

DR2 er klar til at sende dressur fra Tokyo

18-07-2021 13:19, af Kristine Ulsø Olsen

Nu er der snart ikke længe til at OL i Tokyo går i gang og diverse TV stationer begynder derfor også at offentliggøre sendetiderne. Lørdag og søndag i næste weekend rides der Grand Prix og det hele bliver sendt direkte på DR2

Patrik Kittels olympiske drøm er bristet

22-07-2021 11:47, af Kristine Ulsø Olsen

Svenske Patrik Kittel stod foran at skulle ride sit fjerde OL om få dage, men da hoppen Well Done de la Roche i går pådrog sig en mindre skade under træningen i Tokyo, har Kittel været nødsaget til at trække sig fra det svenske hold

DR1 sender når medaljerne i dressur bliver uddelt

21-07-2021 08:06, af Kristine Ulsø Olsen

Så er sendeplanen fra DR klar til de næste par dage og den afslører af DR2 sender dressuren fra OL lørdag og søndag den kommende uge, mens det bliver på DR1 når både hold- og individuelle medaljer skal uddeles i næste uge

OL i fare for aflysning i sidste øjeblik

20-07-2021 14:09, af Annika Knudsen Lorentsen

Den øverste direktør for Tokyos organisationskomité, Toshiro Muto, har udtalt på et pressemøde, at diskussionerne omkring afholdelse af OL er genoptaget, på grund af det stigende antal coronasmittede, blandt andet i OL-byen

De danske ryttere og heste er topmotiveret

22-07-2021 16:11, af Kristine Ulsø Olsen

Lidt over en uge har det danske team haft til at vende sig til omgivelserne i Tokyo. Holdleder Anne-Mette Binder fortæller af både ryttere og heste er topmotiveret og at de bare venter på at det hele går løs om få dage

Her kan man se OL i ridning

03-07-2021 09:57, af Kristine Ulsø Olsen

Lørdag den 24. juli tager dressurrytterne hul på OL og frem til den 7. august hvor springrytterne rider om de sidste medaljer, vil det være muligt at følge med hjemmefra når både DR og Discovery sender ridning i fjernsynet direkte fra Tokyo

De danske dressurheste strøg gennem vettjek (opdateret)

23-07-2021 06:43, af Kristine Ulsø Olsen

I de sene nattetimer dansk tid, har der været vettjek for dressurhestene i Tokyo, hvor alle danske heste blev godkendt. Det betyder også at der nu er startlister for de kommende to dage, hvor Cathrine Dufour, Carina Cassøe Krüth og Nanna Skodborg Merrald skal forsøge at kvalificere holdet til den afgørende Grand Prix Special

Cathrine Dufour er klar til sit andet OL

22-07-2021 21:05, af Kristine Ulsø Olsen

29-årige Cathrine Dufour har opnået utallige medaljer ved DM og EM samt deltagelse ved OL på Atterupgaards Cassidy, men nu har unge Bohemian overtaget rollen som førstevalg og de er dermed klar til at forsvare de rød-hvide farver ved OL i Tokyo

Darc De Lux er ankommet i OL-karantæne (video)

18-07-2021 07:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Andreas Schous OL-hest, Darc De Lux, er i går ankommet i karantæne i Aachen, hvor han skal være frem til afgangen mod Tokyo den 24. juli. Andreas' hestepasser Hanna Carlsson er med for at passe på Darc, først under karantænen, og dernæst i Tokyo, og hun fortæller, at de er velankommet i Aachen