ECCO Cup er den fedeste turnering

01-11-2020 10:18

Johanne Kofod Jensen

Puha, der er sket lidt af hvert her hos mig siden min sidste blog, og netop nu er jeg afsted til ECCO Cup-kvalifikation 

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Der er sket lidt af hvert siden sidst. 

Ved hold DM i Frederikshavn red jeg, det som jeg troede skulle blive min sidste midterlinje på Aurora, men da jeg kom hjem fra stævnet kunne jeg godt mærke, at Auroras nye ejere var meget kede af det. De havde sådan håbet, at jeg ville tage ECCO-finalen med på hende, fortalte de mig, fordi de havde glædet sig til at få den store oplevelse. Jeg talte med min familie og mine trænere om det og de syntes alle det ville være ok, så pludselig fik vi travlt. Vi skulle have Aurora trænet, så jeg kunne ride den 3. Ecco Cup kvalifikation i Herning på hende. Heldigvis var der efterårsferie, så jeg havde fri fra skole til at køre til Vejle og få trænet hende, samtidigt med at jeg skulle træne Frida og undervise.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Da stævnet kom kørte jeg sammen med Auroras ejere op til banetræning torsdag aften, for at jeg ikke behøvede at ride opvarmningsklassen om fredagen. Aurora var super sød, hun er bare en helt fantastisk pony, som altid gør sit bedste. Lørdag red vi PRT, vi havde nogle enkelte småfejl, men red tæt på 70% og blev nummer tre. Søndag var det så Kür, hvor hun igen var virkelig fin og vi endte på en tredjeplads og kom ind til præmieoverrækkelse sammen. Auroras nye ejere er bare helt fantastiske, de bakkede mig op hele vejen, kørte mig med ponyen og op til lydprøve og sørgede for at Aurora var i topform med foder og massage af Malene inden stævnet.

Copyright Ridehesten.com

Med Frida har jeg også startet ECCO Cup siden sidst, faktisk hele to gange. Første gang var i Sundeved, hvor vi skulle ride MB2. Jeg havde kæmpet lidt med, at hun godt kunne blive lidt stærk for mig inde på banen, så jeg havde fokus på at holde hende rolig. Det blev så desværre lidt for meget af det gode, så hun blev næsten alt for rolig i programmet og det gik ud over kvaliteten af øvelserne, så vi red 67% og kom desværre ikke med i A-finalen. Til gengæld havde jeg en virkelig god tur, med oplevelse af fuld kontrol, så jeg var ikke så ked af resultatet.

I træningen havde jeg så arbejdet med min træner på, at jeg selv bliver bedre til at slippe hende fortil, så hun ikke bliver stærk for mig. Martin havde set, hvordan jeg ofte selv var skyld i, at hun blev stærk. Så vi havde øvet mange frem og tilbageridninger, så jeg kunne få kvalitet i øvelserne og turde at ride frem uden at miste kontrol og komme til at hænge i tøjlerne. 3. ECCO-kvalifikation på Heslegård i denne weekend var så stævnet, hvor jeg skulle prøve det af. Her skulle vi ride MB1. Fredag var det opvarmningsklasse, hvor vi red en lidt forsigtig men god tur til 69,5% og blev første uplaceret. Lørdag galt det for alvor, igen var det MB1, som egentlig er et program, som ligger godt til Frida. Jeg prøvede at give den lidt mere gas på banen og det virkede, så vi red 72,4% og blev nummer 2 ud af de 25 startende. I dag skal vi ride Küren. Jeg har kæmpet meget med at finde det rigtige niveau i programmet og har lavet musikken om nogle gange, så det bliver spændende.

Læs også

ECCO Cup-kvalifikationsvindere fundet i Solrød

10-10-2021 19:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Solrød Rideklub har i denne weekend været værter for ECCO Cup for pony og efter dagens Kür-finaler er det afgjort, at det blev Amalie Juliane Danvad Fredbøg, der tog sejren for kategori 2-ponyer, mens Cornelia Munch Sinding vandt hos 1'er ponyerne

ECCO Cup-deltagere klar til Kür i Solrød

09-10-2021 20:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Så har alle kategori 2- og 1-ponyrytterne redet deres PRT ved ECCO Cup-kvalifikationen hos Solrød Rideklub og dermed er det klarlagt hvem der får plads i morgendagens A-finale

ECCO Cup i gang hos Solrød Rideklub

09-10-2021 06:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Det tredje kvalifikationsstævne i ECCO Cup for pony er i fuld gang hos Solrød Rideklub, hvor de unge ryttere i går leverede mange flotte ridt. Halvdelen af 1'er ponyerne red deres første ECCO Cup-klasse i går, anden halvdel rider i dag og det samme gør alle 2'er pony ekvipagerne

Sikker sejr til Johanne i ECCO Cup Finalen

01-12-2019 11:43, af Britt Carlsen

I sommer vandt et stærkt ridende ponylandshold guld ved NBC på Vilhelmsborg. I dag fik vi set, hvordan de dygtige ponyryttere på kat. II'erne formår at vise deres ponyer frem på bedste vis. Johanne Kofoed Jensen trak fra konkurrenterne i kür

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hattrick til Karen Møller Rohde i dag (video)

15-10-2021 22:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde har i dag vundet anden kvalifikation for både 4-, 5- og 6-års, og i den netop overståede 6-års klasse var det i sadlen på den velspringende avlshingst Cassado Ask

Forbilledligt ridelig dressurhoppe tog sejren i 6-års

15-10-2021 15:28, af Thomas Bach Jensen

Sidste indledende dressurklasse ved finalestævnet for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var 6-års hestene, hvor der igen blev vist masser af kvalitet, og den meget velgående hoppe RGS Finest Alegra opnåede et 10-tal for ridelighed

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Hold da op! Fuldt fart på fremragende 5-års (video)

16-10-2021 20:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Jacob Theodor Schmidt og Bøgegårdens Gladiator lagde stærkt ud i omspringningen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års heste, og selvom de følgende seks omspringningsekvipager gjorde sit, så lykkedes det ingen at slå den 17-årige sønderjyde af pinden

Dramatisk afslutning for vinderen i 4-års kvalifikation (video)

14-10-2021 17:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde red den velspringende 4-årige Fi Fi Ask til sejr i første kvalifikation af Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste med en flot runde, som dog sluttede lidt dramatisk, da Karen måtte en tur i sandet lige efter målstregen

Keller tilfreds med hjemmeavlede Galliana KH (video)

15-10-2021 13:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Det gør det lidt ekstra sjovt at ride ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championatsfinaler på Blue Hors, når man er til start på et af sine første hjemmeavlede afkom, fortæller Anée Keller, som i går fik fine ord med på vejen fra dommerne efter et fejlfrit ridt på hoppen Galliana KH, som blev belønnet med et 8-tal

U2 TD: Fra følauktion til championatsfinale (video)

16-10-2021 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Camille Silke Pless købte tilbage i 2017 U2 TD DWB på Dansk Varmblods Elitefølsauktion og i dag kan hun glæde sig over at have præsteret rigtig flot ved finalestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste. Camille fortæller, at U2 TD vil gøre alt for hende, ligesom hun vil gøre alt for ham og dette makkerpar kan uden tvivl se frem til mange succesfulde resultater fremover

OL bør ændres mener IDRC

16-10-2021 11:28, af Christine Krogh Frausing

Det seneste OL i Tokyo har vakt interesse, og særligt måden at afvikle dressurkonkurrencerne på, mener The International Dressage Riders’ Club bør revurderes

Et 9-tal og en sejr til Bøgegårdens Comann (video)

14-10-2021 19:57, af Annika Knudsen Lorentsen

I Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års springheste har Jacob Thedor Schmidt og Bøgegårdens Comann netop taget sejren i første kvalifikation, efter en flot fejlfri runde

5-års verdensmesteren i front på Blue Hors (VIDEO)

15-10-2021 11:33, af Thomas Bach Jensen

I den indledende klasse for 5-årige dressurheste ved finalerne for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste på Blue Hors har hingsten Hesselhøj Down Town lagt sig i spidsen efterfulgt af endnu et Hesselhøj Donkey Boy-afkom