ECCO Cup er den fedeste turnering

01-11-2020 10:18

Johanne Kofod Jensen

Puha, der er sket lidt af hvert her hos mig siden min sidste blog, og netop nu er jeg afsted til ECCO Cup-kvalifikation 

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Der er sket lidt af hvert siden sidst. 

Ved hold DM i Frederikshavn red jeg, det som jeg troede skulle blive min sidste midterlinje på Aurora, men da jeg kom hjem fra stævnet kunne jeg godt mærke, at Auroras nye ejere var meget kede af det. De havde sådan håbet, at jeg ville tage ECCO-finalen med på hende, fortalte de mig, fordi de havde glædet sig til at få den store oplevelse. Jeg talte med min familie og mine trænere om det og de syntes alle det ville være ok, så pludselig fik vi travlt. Vi skulle have Aurora trænet, så jeg kunne ride den 3. Ecco Cup kvalifikation i Herning på hende. Heldigvis var der efterårsferie, så jeg havde fri fra skole til at køre til Vejle og få trænet hende, samtidigt med at jeg skulle træne Frida og undervise.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Da stævnet kom kørte jeg sammen med Auroras ejere op til banetræning torsdag aften, for at jeg ikke behøvede at ride opvarmningsklassen om fredagen. Aurora var super sød, hun er bare en helt fantastisk pony, som altid gør sit bedste. Lørdag red vi PRT, vi havde nogle enkelte småfejl, men red tæt på 70% og blev nummer tre. Søndag var det så Kür, hvor hun igen var virkelig fin og vi endte på en tredjeplads og kom ind til præmieoverrækkelse sammen. Auroras nye ejere er bare helt fantastiske, de bakkede mig op hele vejen, kørte mig med ponyen og op til lydprøve og sørgede for at Aurora var i topform med foder og massage af Malene inden stævnet.

Copyright Ridehesten.com

Med Frida har jeg også startet ECCO Cup siden sidst, faktisk hele to gange. Første gang var i Sundeved, hvor vi skulle ride MB2. Jeg havde kæmpet lidt med, at hun godt kunne blive lidt stærk for mig inde på banen, så jeg havde fokus på at holde hende rolig. Det blev så desværre lidt for meget af det gode, så hun blev næsten alt for rolig i programmet og det gik ud over kvaliteten af øvelserne, så vi red 67% og kom desværre ikke med i A-finalen. Til gengæld havde jeg en virkelig god tur, med oplevelse af fuld kontrol, så jeg var ikke så ked af resultatet.

I træningen havde jeg så arbejdet med min træner på, at jeg selv bliver bedre til at slippe hende fortil, så hun ikke bliver stærk for mig. Martin havde set, hvordan jeg ofte selv var skyld i, at hun blev stærk. Så vi havde øvet mange frem og tilbageridninger, så jeg kunne få kvalitet i øvelserne og turde at ride frem uden at miste kontrol og komme til at hænge i tøjlerne. 3. ECCO-kvalifikation på Heslegård i denne weekend var så stævnet, hvor jeg skulle prøve det af. Her skulle vi ride MB1. Fredag var det opvarmningsklasse, hvor vi red en lidt forsigtig men god tur til 69,5% og blev første uplaceret. Lørdag galt det for alvor, igen var det MB1, som egentlig er et program, som ligger godt til Frida. Jeg prøvede at give den lidt mere gas på banen og det virkede, så vi red 72,4% og blev nummer 2 ud af de 25 startende. I dag skal vi ride Küren. Jeg har kæmpet meget med at finde det rigtige niveau i programmet og har lavet musikken om nogle gange, så det bliver spændende.

Læs også

Josefine Hoffmann: Puha sikke et år....

20-12-2020 09:20, af Britt Carlsen

Josefine Hoffmann har netop vundet ECCO Cup finalen for U25, hun var med på det succesfulde U25-hold ved EM sammen med Hønnerups Driver. Her ser hun tilbage på året der gik

Josefine Hoffmann kåret som vinder af ECCO Cup for U25

16-12-2020 17:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Da finalen i ECCO Cup for U25 desværre blev aflyst, bliver vinderen i år kåret på baggrund af resultaterne fra årets to kvalifikationer

U25-finalen i ECCO Cup nu endeligt aflyst

10-12-2020 16:13, af Thomas Bach Jensen

På baggrund af eftermiddagens pressemøde, hvor endnu 31 kommuner blev pålagt ekstra COVID-19-restriktioner – herunder Vejle Kommune – må ECCO Cup-finalen for U25-rytterne desværre aflyses endeligt

Sikker sejr til Johanne i ECCO Cup Finalen

01-12-2019 11:43, af Britt Carlsen

I sommer vandt et stærkt ridende ponylandshold guld ved NBC på Vilhelmsborg. I dag fik vi set, hvordan de dygtige ponyryttere på kat. II'erne formår at vise deres ponyer frem på bedste vis. Johanne Kofoed Jensen trak fra konkurrenterne i kür

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste dør på stribe af herpesvirus til stævne i Spanien (video)

28-02-2021 14:57, af Marie Helene Rigård Rohleder

De danske springryttere ved stævnet i Valencia, Spanien, gennemlever deres livs værste mareridt. Kirsten Rie Truelsen og hendes familie kæmper for deres ni heste efter, at stævnet er blevet ramt af herpesvirus 1. Stævnearrangørerne har ikke taget truslen alvorligt, og der er først i går, at de gav lov til at adskille de raske heste fra de syge (Opdateret med billeder)

Sophie Schwarck: Virussen slog min hest ihjel (video)

02-03-2021 10:27, af Annika Knudsen Lorentsen

Sophie Schwarck Asmussen mistede i søndags en af sine heste under herpesvirusudbruddet på stævnepladsen i Valencia, og hendes to andre heste er også ramt af virussen, og kæmper for deres liv. Sophie beskriver forløbet som forfærdeligt, uvirkeligt og fuldstændig ude af kontrol, og så fortæller hun, at på trods af, at hendes heste alle er vaccineret mod virussen, så lader det til, at de ingen beskyttelse har haft

Familien Truelsen: Vi beder for vores hestes liv

02-03-2021 15:10, af Marie Helene Rigård Rohleder

Kirsten Rie Truelsen og hendes familie kæmper for at redde deres ni heste, som de tog med til springstævne i Valencia, Spanien. Stævnet er ramt af en ekstrem aggressiv variant af herpesvirus 1 og flere heste er døde 

Rikke Andersen om Valencia-tur: Jeg er så lettet!

03-03-2021 12:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Rikke Andersen var blandt de danske ryttere til start i Valencia, men sammen med sit team nåede hun at forlade stævnepladsen med sine heste i god behold. Hun fortæller, at hun er lettet, men samtidig chokeret over, at hun potentielt kunne have stået i samme situation, som hendes mange rytterkollegaer, der lige nu kæmper for, at så mange heste som muligt overlever virusudbruddet

Det går fremad i Valencia - også for de danske heste

04-03-2021 17:21, af Kristine Ulsø Olsen

Det begynder så småt at gå fremad for de heste som er fanget i herpesvirusudbruddet på stævnepladsen i Valencia, og det gælder også for familien Truelsen, som nu kun har en hest tilbage der har brug for ekstra pleje

Fire heste rejste fra Valencia til Doha

04-03-2021 09:54, af Kristine Ulsø Olsen

I den kommende weekend er der sæsonpræmiere på Longines Global Champions Tour i Doha, hvor verdens bedste ryttere samles. Fire heste kom fra herpesvirusudbruddet på stævnepladsen i Valencia og til stævnet i Doha, hvor én af dem er testet positiv for den farlige virus

Udendørs stævner er tilladt igen

27-02-2021 09:22, af Marie Helene Rigård Rohleder

Hvis du overholder forsamlingsforbuddet på 25 personer, så er det igen muligt at afholde udendørs stævner og afvikle undervisning udendørs. Læs de nye retningslinjer her 

To positive dopingprøver ved kåringen i Westfalen

04-03-2021 13:14, af Kristine Ulsø Olsen

Forleden kom det frem at reservefløjhingsten Darling’s Dream var blevet testet positiv i dopingprøven ved hingstekåringen i Westfalen, og det viser sig nu at det også er tilfældet for hingsten Ferrari Superfast

FEI aflyser europæiske stævner i marts på grund af virusudbrud

02-03-2021 07:12, af Annika Knudsen Lorentsen

Det internationale forbund har valgt at aflyse stævner i 10 europæiske lande i marts måned, og kun enkelte stævner, som allerede er i gang, får lov at køre videre, hvis ingen nye ryttere kommer til

Maria Schou: Jeg vil gerne arbejde med heste (video)

03-03-2021 13:32, af Annika Knudsen Lorentsen

Maria Barnewitz Schou er 18 år, og rider i år sit første år som ungrytter. I sommers færdiggjorde hun gymnasiet, og hun håber på, at hun i fremtiden kan leve af sin sport, og sine evner som springrytter