Få tips fra Line Hermann Hass

15-04-2019 19:21, af Line Hass

Line Hass som har fuld tryk på som selvstændig, og som bruger meget af sin tid på at undervise, har her et par tips til træning, som hun selv har meget glæde af

Copyright Ridehesten.com
Se flere nyheder efter annoncen

Kære Læsere

Der er fuld tryk på livet som selvstændig, især på undervisnings-delen, hvor jeg lægger rigtig meget af mit fokus for tiden! Jeg har undervist i mange år, og startede i november 2018 Dressurundervisning.dk fordi jeg elsker at undervise og finder glæde ved at give mine erfaringer videre til andre ryttere. Dressur er mega svært og komplekst, og kræver en stor værktøjskasse og kreativitet undervejs i den lange uddannelsesrejse af hest og rytter. Ingen heste eller ryttere er ens, og der er mange måder at nå målet på. Det er udfordrende og smadder sjovt at være med på rejsen som underviser. 

Jeg har blogget på Ridehesten Junior i en del år, og nogen af Jer har måske fulgt min rejse, særligt rejsen sammen med Tarsan frem mod Grand Prix internationalt. I mine fremtidige blogindlæg vil jeg dele min rejse med jer som dressurunderviser. Jeg vil fortsat give tips og inspiration til træningen i hvert blogindlæg, som jeg håber, I kan få fornøjelse af.

Her er 2 tips - ét til at holde hesten oppe og fremme med næsen og ét til at bruge godbidder som belønning i ridningen. 

Tip 1: En snor imellem ørerne: 

Se flere nyheder efter annoncen

Bliver din hest lidt for dyb indimellem og falder på forparten? Ud over at hesten mangler styrke bagtil, så kan man med fordel hjælpe hesten med tøjlen til at blive oppe og fremme med næsen - Forestil dig, at du har en snor imellem hestens ører, som du trækker i op mod taget, når du langsomt løfter hænderne op og dermed hjælper hesten til at blive oppe og fremme med næsen. Ved at forestille sig en snor imellem hestens ører, undgår du at trække bagud i tøjlen og få hesten kort i halsen og snæver, når du guider hesten op med hånden. Denne øvelse kræver, at hesten har lært at acceptere og har tillid til rytterens hånd.

Copyright Ridehesten.com

Tip 2: Godbid som belønning: 

Undervurder ikke en godbids effekt i træningen! Jeg har altid en godbid i lommen, og jeg stopper ofte efter en veludført øvelse og belønner med en godbid. Tarsan har eksempelvis fået mange sukkerknalder under piaf-træningen i løbet af hans uddannelse. Prøv det og mærk hvordan det giver en større arbejdsglæde hos både dig og hesten!

Rigtig god fornøjelse med træningen :)

Med venlig hilsen
Line Hermann Hass

Læs også

Et tæt samarbejde med avler er vigtigt

11-12-2019 16:11, af Line Hermann Hass

Det er en stor tillidssag at stå for uddannelse, fremvisning og salg af andres heste. I mit arbejde som selvstændig er et tæt samarbejde med avler om deres hest helt nødvendigt for et godt forløb

Tips til Den halve parade

12-09-2019 16:25, af Line Hermann Hass

Denne sommer fik jeg afholdt min første DressurCamp siden jeg startede Dressurundervisning.dk sidste år, og det var en rigtig god oplevelse

Videofilm af min træning

09-07-2019 16:03, af Line Hermann Hass

En fællesnævner for de sidste par uger har været et videokamera! Jeg har videofilmet min egen træning, jeg har afprøvet Pixio robotkamera, og vi har optaget salgsvideo

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

10-tallerne stod i kø – da Dufour red sejren hjem

17-10-2020 21:24, af Britt Carlsen

I et stjernespækket felt anført af verdensranglistens nr. 1, Isabell Werth fra Tyskland, dansede danske Cathrine Dufour og Bohemian fra konkurrenterne med deres tredje internationale Grand Prix i træk til over 83%

Dufour: Det er benhårdt arbejde der gør forskellen

19-10-2020 11:26, af Annika Knudsen Lorentsen

(video) I anledning af weekendens World Cup-stævne på Vilhelmsborg, hvor Cathrine Dufour sejrede to gange i sadlen på den 10-årige vallak Bohemian, har DR Sporten bragt et indslag med den hårdtarbejdende rytter

Udsædvanlig udnævnelse af Hesselhøj Donkey Boy (video)

13-10-2020 16:15, af Britt Carlsen

Det er helt usædvanligt, at en hingst opnår højeste anerkendelse, elitehingst i Dansk Varmblod, i en ung alder. Det er ikke desto mindre tilfældet for guldmedaljehingsten Hesselhøj Donkey Boy

Dufour topplaceret i international debut (video)

17-10-2020 15:07, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour debuterede 8-årige Vamos Amigos internationalt ved World Cup stævnet på Vilhelmsborg, og de kom ind på andenpladsen. Cathrine var ovenud tilfreds med sin uerfarne hest, der har potentiale til det helt store

Fire formidable hopper (Opdateret!)

18-10-2020 10:10, af Hannah Duelund Liltoft

Hvor tit er det egentlig man ser mormor gå i sporten, sammen med sit afkom? Det er ikke tit - men det skete sidste weekend, og endda med den yngste i USA

Onassis - En ny begyndelse (Video)

17-10-2020 13:30, af Hannah Duelund Liltoft

Weekenden byder på et brag af spænding, når de internationale ryttere kæmper på Vilhelmsborg om point til World Cup. Avlshingsten Onassis, som vi her skal kigge på, deltog blandt andet, i 2018 til World Cup, i Herning

Tak til min super danske hoppe (video)

17-10-2020 11:23, af Britt Carlsen

Helen Langehanenberg, tysk landsholdsrytter faldt totalt for Straight Horse Ascenzione, da hun så hende første gang, og den begejstring er ikke falmet, tværtimod. I dag sejrede de i Prix st. George ved World Cup på Vilhelmsborg

FEI-portræt: De udstråler en særlig harmoni

14-10-2020 14:25, af Thomas Bach Jensen

Det internationale rideforbund, FEI, præsenterer i dag på deres hjemmeside et portræt af en dansk dressurekvipage, der er på vej op ad den internationale rangliste: Carina Cassøe Krüth og Heiline's Danciera

Forsker: Giv hesten foder om natten

15-10-2020 13:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Heste må maksimalt gå fire timer i streg uden at have mad at tygge på, fortæller den tyske forsker og dyrlæge Miriam Baumgartner. Derfor skal hesteejeren huske at give heste på boks foder om natten

Lone Bang over 80% i dramatisk afslutning (video)

18-10-2020 15:08, af Britt Carlsen

Dommerne måtte samles efter Lone Bang Larsens ridt for at beslutte, hvordan hendes afslutning skulle bedømmes - Bakkely's Onandt eksploderede da publikum begyndte at klappe i begejstring over et flot ridt