Få tips fra Line Hermann Hass

15-04-2019 19:21, af Line Hass

Line Hass som har fuld tryk på som selvstændig, og som bruger meget af sin tid på at undervise, har her et par tips til træning, som hun selv har meget glæde af

Copyright Ridehesten.com

Kære Læsere

Der er fuld tryk på livet som selvstændig, især på undervisnings-delen, hvor jeg lægger rigtig meget af mit fokus for tiden! Jeg har undervist i mange år, og startede i november 2018 Dressurundervisning.dk fordi jeg elsker at undervise og finder glæde ved at give mine erfaringer videre til andre ryttere. Dressur er mega svært og komplekst, og kræver en stor værktøjskasse og kreativitet undervejs i den lange uddannelsesrejse af hest og rytter. Ingen heste eller ryttere er ens, og der er mange måder at nå målet på. Det er udfordrende og smadder sjovt at være med på rejsen som underviser. 

Jeg har blogget på Ridehesten Junior i en del år, og nogen af Jer har måske fulgt min rejse, særligt rejsen sammen med Tarsan frem mod Grand Prix internationalt. I mine fremtidige blogindlæg vil jeg dele min rejse med jer som dressurunderviser. Jeg vil fortsat give tips og inspiration til træningen i hvert blogindlæg, som jeg håber, I kan få fornøjelse af.

Her er 2 tips - ét til at holde hesten oppe og fremme med næsen og ét til at bruge godbidder som belønning i ridningen. 

Tip 1: En snor imellem ørerne: 

Bliver din hest lidt for dyb indimellem og falder på forparten? Ud over at hesten mangler styrke bagtil, så kan man med fordel hjælpe hesten med tøjlen til at blive oppe og fremme med næsen - Forestil dig, at du har en snor imellem hestens ører, som du trækker i op mod taget, når du langsomt løfter hænderne op og dermed hjælper hesten til at blive oppe og fremme med næsen. Ved at forestille sig en snor imellem hestens ører, undgår du at trække bagud i tøjlen og få hesten kort i halsen og snæver, når du guider hesten op med hånden. Denne øvelse kræver, at hesten har lært at acceptere og har tillid til rytterens hånd.

Copyright Ridehesten.com

Tip 2: Godbid som belønning: 

Undervurder ikke en godbids effekt i træningen! Jeg har altid en godbid i lommen, og jeg stopper ofte efter en veludført øvelse og belønner med en godbid. Tarsan har eksempelvis fået mange sukkerknalder under piaf-træningen i løbet af hans uddannelse. Prøv det og mærk hvordan det giver en større arbejdsglæde hos både dig og hesten!

Rigtig god fornøjelse med træningen :)

Med venlig hilsen
Line Hermann Hass

Læs også

Tips til Den halve parade

12-09-2019 16:25, af Line Hermann Hass

Denne sommer fik jeg afholdt min første DressurCamp siden jeg startede Dressurundervisning.dk sidste år, og det var en rigtig god oplevelse

Videofilm af min træning

09-07-2019 16:03, af Line Hermann Hass

En fællesnævner for de sidste par uger har været et videokamera! Jeg har videofilmet min egen træning, jeg har afprøvet Pixio robotkamera, og vi har optaget salgsvideo

Hvem er jeg udover at jeg underviser i dressur?

05-06-2019 08:12, af Line Hermann Hass

For tiden blogger jeg ud fra min rolle som dressurunderviser, deler mine tanker med jer som underviser og giver et par træningstips i hvert blogindlæg. I dette indlæg vil jeg dog give jer et indblik i, hvem jeg er, og hvad jeg ellers går og laver udover at undervise

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Britta har fået 47 millioner til at forsvinde

14-10-2019 10:16, af Cecilia Lindahl

Det har kun været muligt at kortlægge, hvad Britta Nielsen har brugt 70 millioner kroner på, de resterende 47 millioner kroner er sporløst forsvundet

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand

15-10-2019 12:14, af Annika Knudsen Lorentsen

For en måneds tid siden var Ridehesten på besøg hos den talentfulde juniorrytter Alexander Yde Helgstrand, for at høre lidt om hans liv og hans fremtidsplaner

Agnete og JoJo tager den sidste dans i Boxen

16-10-2019 10:40, af Thomas Bach Jensen

Når Agnete Kirk Thinggaard og JoJo på lørdag rider på banen i Boxen ved World Cup i Herning, er det ikke blot sidste Grand Prix på hjemmebane i denne sæson, men også sidste Grand Prix for de to. Agnete glæder sig til stævnet, som samtidig bliver et vemodigt farvel til hendes tophest

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

Hun spiste sin egen hest

12-10-2019 20:10, af Cecilia Lindahl

En norsk pige har delt et Facebook-opslag, hvori hun fortæller, at hun har spist sin egen hest. Nu modtager hun dødstrusler

For Søren, sådan skulle det gøres! (video)

12-10-2019 22:01, af Annika Knudsen Lorentsen

Intet mindre end både 1. og 2. pladsen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 6-års heste i springning blev vundet af Søren Møller Rohde fra Stutteri Ask

Alle gode gange fire til Jan og Donkey Boy (video)

13-10-2019 19:26, af Thomas Bach Jensen

7-års dressurfinalen ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var et spændende opgør mellem to hingste helt i verdensklasse. Jan Møller Christensen og Hesselhøj Donkey Boy snuppede sejren for fjerde år i træk

Michaels-Beerbaums DV-hingst Concetto er død