Videofilm af min træning

09-07-2019 16:03, af Line Hermann Hass

En fællesnævner for de sidste par uger har været et videokamera! Jeg har videofilmet min egen træning, jeg har afprøvet Pixio robotkamera, og vi har optaget salgsvideo

Copyright Ridehesten.com

Kære Læsere 

Det er ikke altid, at tingene ser ud, som de føles. Og det kan være svært fra sadlen at mærke “alt”. Derfor er det vigtigt for mig, at jeg får filmet min egen træning. Eksempelvis kan jeg i sadlen have fornemmelse af, at jeg har næsen korrekt placeret, men på videoen kan jeg se, at næsen skal en smule højere op og længere frem. Eller jeg kan have brug for at se springet i mine changementserier eller studere, hvordan jeg får forberedt og redet mine galoppirouetter bedre. 

Det kan også være svært fra sadlen at mærke eksempelvis en skævhed eller ubalance i opstillingen. Men ved at se én selv på video får man en bedre forståelse for, hvordan man retter det, når man sidder i sadlen. Der virker effektivt for mig, når jeg ser mine fejl med mine egne øjne! 

Omvendt er der også mange ting, som man ikke kan se fra jorden, men som man i langt højere grad kan mærke, når man sidder i sadlen. Derfor sætter jeg mig engang imellem op på mine elevers heste for at mærke, hvad jeg ser fra jorden, når jeg underviser. 

Ved at videooptage træningen med jævne mellemrum kan man forbedre sammenhængen mellem hvad man føler, og hvad man ser. Éns underviser har også en vigtig rolle i at udvikle denne sammenhæng, og det er ikke alle, som har den luksus at have underviseren stående ved hver træning. Så er videooptagelser en god hjælp! 

Jeg har endelig fået afprøvet Pixio robotkameraet. Den version hvor der også følger et videokamera med. Optagelsernes kvalitet er jeg fint tilfreds med. Og den følger fint hesten og zoomer ind og ud. Der er dog nogle gange, hvor kameraet ikke helt følger hurtigt nok med eller husker at zoome ind.

Det er afgørende for mig, at jeg nemt og hurigt kan sætte udstyret op og selv sætte det igang med at optage fra sadlen. Det tager mig små 10 minutter at sætte udstyret op på ridebanen, og jeg kan trykke "optag" på Pixio-armbåndet, som jeg har på for at kameraet kan følge mig. Så det er helt sikkert en rigtig god løsning til at blive filmet til daglig. Men udstyret koster mange penge, og udviklingen går enormt stærkt på dette område, så der ligger nogle overvejelser inden så stor en investering.

Og så har jeg fået lavet salgsvideo, og er nu klar til at begynde det egentlige salgsarbejde, så jeg kan få solgt den første hest igennem HassHorses. Man er meget velkommen til at kontakte mig, hvis man har en godt uddannet kvalitetshest, som man ønsker at indlede et samarbejde om for at få solgt til udlandet. Jeg vil meget gerne præsentere flere heste i mit salgsnetværk overfor potentielle kunder. 

Så vil jeg bare ønske jer en rigtig god sommerferie!

Med venlig hilsen 

Line Hermann Hass

Læs også

Et tæt samarbejde med avler er vigtigt

11-12-2019 16:11, af Line Hermann Hass

Det er en stor tillidssag at stå for uddannelse, fremvisning og salg af andres heste. I mit arbejde som selvstændig er et tæt samarbejde med avler om deres hest helt nødvendigt for et godt forløb

Tips til Den halve parade

12-09-2019 16:25, af Line Hermann Hass

Denne sommer fik jeg afholdt min første DressurCamp siden jeg startede Dressurundervisning.dk sidste år, og det var en rigtig god oplevelse

Hvem er jeg udover at jeg underviser i dressur?

05-06-2019 08:12, af Line Hermann Hass

For tiden blogger jeg ud fra min rolle som dressurunderviser, deler mine tanker med jer som underviser og giver et par træningstips i hvert blogindlæg. I dette indlæg vil jeg dog give jer et indblik i, hvem jeg er, og hvad jeg ellers går og laver udover at undervise

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Forsamlingsforbud: Hvad betyder det for stævnerne?

18-09-2020 16:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Forsamlingsforbuddet er sænket til 50 personer, og det får heldigvis ikke betydning for en stor andel af stævnearrangører, men der er desværre nogle stævner der bliver ramt, og som er nødt til at foretage justeringer i deres planlagte stævner, meddeler Dansk Ride Forbund

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen