Videofilm af min træning

09-07-2019 16:03, af Line Hermann Hass

En fællesnævner for de sidste par uger har været et videokamera! Jeg har videofilmet min egen træning, jeg har afprøvet Pixio robotkamera, og vi har optaget salgsvideo

Copyright Ridehesten.com

Kære Læsere 

Det er ikke altid, at tingene ser ud, som de føles. Og det kan være svært fra sadlen at mærke “alt”. Derfor er det vigtigt for mig, at jeg får filmet min egen træning. Eksempelvis kan jeg i sadlen have fornemmelse af, at jeg har næsen korrekt placeret, men på videoen kan jeg se, at næsen skal en smule højere op og længere frem. Eller jeg kan have brug for at se springet i mine changementserier eller studere, hvordan jeg får forberedt og redet mine galoppirouetter bedre. 

Det kan også være svært fra sadlen at mærke eksempelvis en skævhed eller ubalance i opstillingen. Men ved at se én selv på video får man en bedre forståelse for, hvordan man retter det, når man sidder i sadlen. Der virker effektivt for mig, når jeg ser mine fejl med mine egne øjne! 

Omvendt er der også mange ting, som man ikke kan se fra jorden, men som man i langt højere grad kan mærke, når man sidder i sadlen. Derfor sætter jeg mig engang imellem op på mine elevers heste for at mærke, hvad jeg ser fra jorden, når jeg underviser. 

Ved at videooptage træningen med jævne mellemrum kan man forbedre sammenhængen mellem hvad man føler, og hvad man ser. Éns underviser har også en vigtig rolle i at udvikle denne sammenhæng, og det er ikke alle, som har den luksus at have underviseren stående ved hver træning. Så er videooptagelser en god hjælp! 

Jeg har endelig fået afprøvet Pixio robotkameraet. Den version hvor der også følger et videokamera med. Optagelsernes kvalitet er jeg fint tilfreds med. Og den følger fint hesten og zoomer ind og ud. Der er dog nogle gange, hvor kameraet ikke helt følger hurtigt nok med eller husker at zoome ind.

Det er afgørende for mig, at jeg nemt og hurigt kan sætte udstyret op og selv sætte det igang med at optage fra sadlen. Det tager mig små 10 minutter at sætte udstyret op på ridebanen, og jeg kan trykke "optag" på Pixio-armbåndet, som jeg har på for at kameraet kan følge mig. Så det er helt sikkert en rigtig god løsning til at blive filmet til daglig. Men udstyret koster mange penge, og udviklingen går enormt stærkt på dette område, så der ligger nogle overvejelser inden så stor en investering.

Og så har jeg fået lavet salgsvideo, og er nu klar til at begynde det egentlige salgsarbejde, så jeg kan få solgt den første hest igennem HassHorses. Man er meget velkommen til at kontakte mig, hvis man har en godt uddannet kvalitetshest, som man ønsker at indlede et samarbejde om for at få solgt til udlandet. Jeg vil meget gerne præsentere flere heste i mit salgsnetværk overfor potentielle kunder. 

Så vil jeg bare ønske jer en rigtig god sommerferie!

Med venlig hilsen 

Line Hermann Hass

Læs også

Tips til Den halve parade

12-09-2019 16:25, af Line Hermann Hass

Denne sommer fik jeg afholdt min første DressurCamp siden jeg startede Dressurundervisning.dk sidste år, og det var en rigtig god oplevelse

Hvem er jeg udover at jeg underviser i dressur?

05-06-2019 08:12, af Line Hermann Hass

For tiden blogger jeg ud fra min rolle som dressurunderviser, deler mine tanker med jer som underviser og giver et par træningstips i hvert blogindlæg. I dette indlæg vil jeg dog give jer et indblik i, hvem jeg er, og hvad jeg ellers går og laver udover at undervise

Elsker I at nørde dressur?

16-05-2019 08:29, af Line Hermann Hass

Det gør jeg! Forståelse for dressur er så meget mere end den ene times, daglige ridetur. Her får I et par tips fra mig til jeres træning

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jægere har skudt avlshoppen Calicia Møgelvang

21-10-2019 11:07, af Annika Knudsen Lorentsen

OBS: Voldsomme billeder i artiklen. Den 11. oktober blev en tragisk dag for hesteavler Jan Jensen, som netop var taget afsted på ferie til Afrika, da han fik nemlig et opkald om, at hans bedste hoppe var død

Adriano B til Sophia Obel

22-10-2019 11:05, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Stjerneponyen, som har vundet både DM- og EM-guld med Alexander Helgstrand, er nu blevet solgt til Sophia Obel, da Alexander rykker op i juniorrækkerne

PONYFAR - tid, toilette og traverser

21-10-2019 12:57, af Thomas Pelle Veng

Når først Tulle, Buller eller Prins har fået en hov inden for døren, er tiden ikke længere din egen, Ponyfar

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Et rørende farvel til JoJo

19-10-2019 15:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

Agnete Kirk Thinggaards læremester, stjernehest og ægte kammerat JoJo AZ blev hyldet med manér  i Boxen, efter deres Grand Prix til World Cup Herning. JoJo går på pension, og det blev et vemodigt farvel. Se video her: 

Holey Moley: Cathrine Dufour vandt med 83% (video)

19-10-2019 16:55, af Britt Carlsen

FEI Dressage World Cup blev kuldegysende herligt for hjemmepublikummet, først en bevæget afsked med Agnetes Jojo og så vandt Cathrine Dufour og Bohemian med 5 procents forspring til nærmeste tysker

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

88% til Cathrine Dufour og en sikker World Cup-sejr

20-10-2019 16:59, af Britt Carlsen

Igen i dag var det en absolut nydelse og en stor fornøjelse at se Cathrine Dufour og Bohemian danse til sejr i FEI Dressage World Cup i Herning med godt 88%

Oplev World Cup Kür direkte på DR

18-10-2019 13:45, af Britt Carlsen

Har du ikke mulighed for at komme til MCH Messecenter Herning på søndag for at opleve FEI World Cup kür, så fortvivl ej - DR sender nemlig live fra konkurrencen på DR2

Vinder 150 cm efter 2 ugers samarbejde (video)

18-10-2019 21:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Lars Bak Andersen har lige vundet 150 cm klassen i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning med en hest han kun har haft i 2 uger