Hvem er jeg udover at jeg underviser i dressur?

05-06-2019 08:12

Line Hermann Hass

For tiden blogger jeg ud fra min rolle som dressurunderviser, deler mine tanker med jer som underviser og giver et par træningstips i hvert blogindlæg. I dette indlæg vil jeg dog give jer et indblik i, hvem jeg er, og hvad jeg ellers går og laver udover at undervise

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Kære Læsere

Jeg bruger i dag al min tid på heste. Dvs. næsten al min tid. Jeg har også en søn, William, på snart 1 år.  Både min kæreste og jeg er selvstændige med fleksible arbejdstider, og vi har stor hjælp fra bedsteforældrene. Det er en kæmpe hjælp, når jeg også skal passe rideforretning og stald. Hestene står hjemme hos mine forældre i en stald, og jeg kan passe stald og undervisning, imens William passes af mormor og morfar om eftermiddagen. Hestene rider jeg, mens William er i vuggestue. "Struktureret hverdag" har fået en helt ny mening. Det tror jeg, at mange mødre, som også vil nå hesten, kan nikke genkendende til :) 

Ud over Dressurundervisning.dk har jeg startet HassHorses med ambitionen om at sælge uddannede kvalitetsheste via et stærkt salgsnetværk, også med internationale købere, hvor jeg har et par personlige kontakter. Til sommer sætter jeg første hest til salg igennem HassHorses. Det glæder jeg mig til! Jeg er på udkig efter lignende heste at sælge for kunder, og jeg vil arbejde på at finde samarbejdspartnere, hvor vi "hjælpe hinanden" med at få solgt gode dressurheste.

På det personlige plan er mit fokus lige nu at uddanne min næste Grand Prix hest, som jeg kan ride stævner på. Forhåbentlig med kvalitet nok til igen at ride på internationalt niveau. Det er drømmen! Jeg ved, hvor svært det er, men jeg ved også, at det er muligt. Jeg har gjort det før med min bedste ven, Tarsan, og det var den mest fantastiske rejse, som vi var på sammen. Nogle af jer har måske fulgt rejsen på Ridehesten Junior, hvor jeg bloggede. Til min store sorg mistede jeg Tarsan sidste år pga. komplikationer efter en kolikoperation. Jeg savner ham helt forfærdeligt. Han var min bedste ven, og havde et hjerte af guld! Han gjorde alt for mig, han har givet mig de største oplevelser og opfyldt alle mine drømme. Det er så forfærdeligt hårdt at miste, når man elsker så enormt højt. Verdens bedste Tarsan.

Heldigvis har jeg heste i stalden, som jeg tror meget på, og som er langt i deres uddannelse. De har været en stor hjælp til at komme "op på hesten igen". Og med min træner Vivi ved min side, så er det bare afsted derud af, det ene skridt foran det andet! Forhåbentlig venter en ny og spændende rejse med en ny ven.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Mit valg om at gå selvstændig med heste har været ret længe undervejs. Heste og dressur har altid været min store passion, men jeg har skulle finde min egen måde at gøre det på. Jeg har reddet hele mit liv, startede som rideskolerytter, fik helpart på en pony, og som 14-årig fik jeg min første hest. Som 18-årig arbejdede jeg som rytter, og havde ansvar for at fremvise ungheste ved championater og red hingst under Herning Hingstekåring. Sideløbende tog jeg en kandidatuddannelse på CBS, og jeg arbejdede et par år som Account Manager i IBM og Projektleder i Berlingske, inden jeg kastede mig ud i kun at arbejde med heste. Idag er jeg selvstændig og driver Dressurundervisning.dk og HassHorses, og jeg er glad for at turde gå all in i det, som jeg er passioneret omkring.  

Nu skal den bare have fuld gas, og så er jeg spændt på at se, hvad fremtiden bringer.

Man kan følge Dressurundervisning.dk på facebook, hvor jeg giver tips og inspiration til den daglige træning.

Med venlig hilsen 

Line Hermann Hass

Læs også

Et tæt samarbejde med avler er vigtigt

11-12-2019 16:11, af Line Hermann Hass

Det er en stor tillidssag at stå for uddannelse, fremvisning og salg af andres heste. I mit arbejde som selvstændig er et tæt samarbejde med avler om deres hest helt nødvendigt for et godt forløb

Tips til Den halve parade

12-09-2019 16:25, af Line Hermann Hass

Denne sommer fik jeg afholdt min første DressurCamp siden jeg startede Dressurundervisning.dk sidste år, og det var en rigtig god oplevelse

Videofilm af min træning

09-07-2019 16:03, af Line Hermann Hass

En fællesnævner for de sidste par uger har været et videokamera! Jeg har videofilmet min egen træning, jeg har afprøvet Pixio robotkamera, og vi har optaget salgsvideo

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste dør på stribe af herpesvirus til stævne i Spanien (video)

28-02-2021 14:57, af Marie Helene Rigård Rohleder

De danske springryttere ved stævnet i Valencia, Spanien, gennemlever deres livs værste mareridt. Kirsten Rie Truelsen og hendes familie kæmper for deres ni heste efter, at stævnet er blevet ramt af herpesvirus 1. Stævnearrangørerne har ikke taget truslen alvorligt, og der er først i går, at de gav lov til at adskille de raske heste fra de syge (Opdateret med billeder)

Sophie Schwarck: Virussen slog min hest ihjel (video)

02-03-2021 10:27, af Annika Knudsen Lorentsen

Sophie Schwarck Asmussen mistede i søndags en af sine heste under herpesvirusudbruddet på stævnepladsen i Valencia, og hendes to andre heste er også ramt af virussen, og kæmper for deres liv. Sophie beskriver forløbet som forfærdeligt, uvirkeligt og fuldstændig ude af kontrol, og så fortæller hun, at på trods af, at hendes heste alle er vaccineret mod virussen, så lader det til, at de ingen beskyttelse har haft

Dyrlæger går imod ændring af købeloven – den danske hesteverden er rystet

25-02-2021 16:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Købelovens forbrugerafsnit har i utallige sager skabt store økonomiske problemer for de danske avlere, når de har solgt heste til private. Nu giver et nyt EU-direktiv mulighed for at undtage handel med levende dyr fra købelovens forbrugerafsnit. Det bakker SEGES Heste og Landsudvalget for Heste fuldt op omkring, men Den Danske Dyrlægeforening går imod en årelang kamp for at ændre købeloven

Familien Truelsen: Vi beder for vores hestes liv

02-03-2021 15:10, af Marie Helene Rigård Rohleder

Kirsten Rie Truelsen og hendes familie kæmper for at redde deres ni heste, som de tog med til springstævne i Valencia, Spanien. Stævnet er ramt af en ekstrem aggressiv variant af herpesvirus 1 og flere heste er døde 

Rikke Andersen om Valencia-tur: Jeg er så lettet!

03-03-2021 12:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Rikke Andersen var blandt de danske ryttere til start i Valencia, men sammen med sit team nåede hun at forlade stævnepladsen med sine heste i god behold. Hun fortæller, at hun er lettet, men samtidig chokeret over, at hun potentielt kunne have stået i samme situation, som hendes mange rytterkollegaer, der lige nu kæmper for, at så mange heste som muligt overlever virusudbruddet

Udendørs stævner er tilladt igen

27-02-2021 09:22, af Marie Helene Rigård Rohleder

Hvis du overholder forsamlingsforbuddet på 25 personer, så er det igen muligt at afholde udendørs stævner og afvikle undervisning udendørs. Læs de nye retningslinjer her 

FEI aflyser europæiske stævner i marts på grund af virusudbrud