Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Copyright Ridehesten.com
Foto: Ridehesten.com/Kristine Ulsø Olsen

Kære Ridehesten

Så er jeg kommet hjem fra mit første DM på hest. Det var en meget stor oplevelse.

Stævnet foregik i Ringsted, så min mor og jeg kørte sammen med min lillesøster og min lille nye stævnehund Perle derover om torsdagen. Da det kun var tredje gang, jeg var til stævne på Frida besluttede jeg sammen med min underviser, at det var en god idé, at jeg fik undervisning derovre den første aften. Vi gennemgik øvelserne til fredagens program, som var MB1, så jeg følte mig helt klar.

Jeg skulle ride om eftermiddagen og det var blevet mega varmt, det var 30 grader. Det var en meget lang dag at gå og vente på at skulle ride, for jeg var jo lidt spændt på det hele, nu hvor det var første gang. Vi varmede op inde og så gik man udenfor lige før sin start. Vi havde fået lov til at ride uden jakker pga. varmen, men jeg besluttede at beholde min kjole på. Der var fem dommere, som skulle bedømme vores ridt. Jeg red ind og det gik virkelig fint. Frida var vågen på trods af varmen, men hun var med mig lige indtil jeg kom op forbi dommeren i galopprogrammet, pludselig helt ud af det blå sprang hun op i luften og slog et kæmpe bukkespring, jeg fik et chok, men klarede alligevel at styre hende videre på det rigtige spor ind i næste changement, som selvfølgelig ikke blev helt godt, så det kostede to 4 taller – træls, men jeg fik hende ok rundt resten af turen og vi endte på 66,7% og en foreløbig 16. plads. Jeg tror, det var et insekt, som havde stukket hende, fordi det hele kom så pludseligt. De 24 bedste gik videre ud af de 34 ryttere, som var til start, så vi gik heldigvis videre på trods af vores lille uheld.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Ridehesten.com/Kristine Ulsø Olsen

Næste dag var det så MB2. Der skulle vi heldigvis ride om formiddagen. Vi fik en virkelig god tur, denne gang uden uheld, og vi endte på 68,6 %og fik en placering, som nummer 6 i klassen.

Om søndagen var det så Kür for de 15 bedst placerede, som var gået videre til A finalen. Vi havde været så heldige at få lov til at låne en Kür af nogle af vores venner, da vi jo ikke kunne nå at lave vores egen på den korte tid fra jeg kvalificerede mig i Solrød til DM stævnet. Jeg talte med min underviser Pernille om, at jeg bare skulle have is i maven og ride en rolig tur, det lykkedes og vi red 70,6% og endte på en 8. plads ud af de 15 ryttere som var med i finalen.

Samlet fik vi en 12. plads ved DM. Alle ryttere kom ind til præmieoverrækkelse til sidst og fik præmier og sløjfer. ECCO havde sponsoreret nogle virkelig flotte store sløjfer til os.

Under hele stævnet var det helt enormt varmt- det var 30. grader og der blev meget varmt i teltstalden men Frida var bare helt fantastisk at have med. Hun var glad og nem, og havde ørerne fremme hver gang vi var på banen. Hun er en helt utrolig dejlig hest, som jeg glæder mig til at få mange flere gode oplevelser sammen med.

Næste weekend gælder det så pony DM på Hovgaard med Aurora, der bliver spændende.

I kan følge min træning på @jkj.dressage.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Sikke en sommer det har været

02-08-2020 07:23, af Johanne Kofod Jensen

Sommeren har budt på flere stævner, og jeg har fået mange gode oplevelser efter vi endelig er kommet i gang ovenpå corona-pausen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

Forsamlingsforbud: Hvad betyder det for stævnerne?

18-09-2020 16:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Forsamlingsforbuddet er sænket til 50 personer, og det får heldigvis ikke betydning for en stor andel af stævnearrangører, men der er desværre nogle stævner der bliver ramt, og som er nødt til at foretage justeringer i deres planlagte stævner, meddeler Dansk Ride Forbund

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Auktion: Solgte føl opnåede flot gennemsnitspris