Forandringer for mine ponyer og mig

03-06-2019 09:17, af Annika Knudsen Lorentsen

De seneste måneder er det sket lidt af hvert for mine ponyer og mig, læs med i dette blogindlæg hvor jeg fortæller jer om situationen

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Den sidste måned har været en tid med forandringer for mine ponyer og mig.

Da Capo, den hingst, som jeg har haft i ridning siden oktober sidste år, havde fået en lille skade i vinters, så jeg havde fulgt et genoptræningsprogram med ham. Da han var blevet raskmeldt af dyrlægen, begyndte vi at træne normalt, og glædede os til at skulle på stævnebanerne igen. Men det var som om, han ikke helt var sig selv. Han blev ved med at lægge sig tungt i hånden, når jeg skulle træne ham, så det mærkedes som om, der var noget i vejen, og det var der desværre også, så jeg var nødt til at sige farvel til ham og nu er han kommet hjem til sin ejer, hvor han kan komme på græs og få ferie og så håber jeg, at han kan lave nogle fine føl, for han er en mega dejlig pony, som jeg har været meget glad for at ride på.

Aurora og jeg har redet Aarhus Mesterskab på Vilhelmsborg. Det var et rigtig flot stævne, hvor vi skulle ride mod etter ponyerne. Vi red i tre dage først PRI to gange og så PRT. Den første dag lavede vi nogle småfejl og red 69% og fik en tredjeplads. Den anden dag var hun bare med mig lige fra jeg red ud på opvarmningsbanen. Vi red 72% og blev igen nummer tre, men meget tæt på nummer to. Den sidste dag var så finalen, hvor vi også red et rigtig godt program til 71%. Vi endte på en samlet andenplads, så det var jeg rigtig glad for.

Vi har også været til landsholdssamling på Vilhelmsborg. Det foregik på den måde, at alle de ryttere, som var blevet inviteret til at ride skulle ride PRT foran landtræneren, holdlederen og en dommer og så skulle programmet filmes. Det giver lidt nerver, at man skal ride foran så mange og man ved, hvor meget det gælder. Men da vi så bagefter gennemgik programmet sammen ud fra videoen var det mega godt fordi de viste, hvilke ting, jeg skal gøre bedre. Det var hyggeligt at være sammen med de andre piger, jeg var jo også sammen med nogle af dem i Norge sidste år, da vi red Nordisk Mesterskab i Drammen.

Copyright Ridehesten.com

Ellers har vi længe ledt efter en etter pony, som jeg kan starte på, når jeg bliver for stor til Aurora. Det ser ud til at vi endelig har fundet en god pony nu, og nogle af vores gode venner har gjort det muligt for mig at komme i gang allerede nu, mens jeg stadig har Aurora, så det er jeg meget taknemlig for. Ponyen hedder Fronerthig Revolution og er en skøn welsh pony med det dejligste temperament, så ham glæder jeg meget til at træne sammen med og komme ud på stævnebanerne med.

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Lyager: Jeg har fået mere blod på tanden

02-06-2020 14:28, af Kristine Ulsø Olsen

Som bare 17-årig blev Anne-Mette Lyager selvstændig med egen salgsstald. Det var et stort projekt at være så ung og samtidig være gårdejer, men her 3,5 år efter går det mere end godt for den unge dressurrytter

Daniel Bachmann Andersen - Ponyfar & Danmarksmester

30-05-2020 14:00, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar" og enkelte af dem, er selv ponyforældre i dag. I denne nyhed møder Ponyfar Daniel Bachmann Andersen

Tredje gang er lykkens gang for moderløse Corleo

29-05-2020 12:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Et moderløst føl, en minitature til tante, tre ammehopper og masser af lange vågne timer. Dyrlæge Heidi Nielsen og føllets ejer Trine Larsen har sammen med dygtige hjælpere kæmpet med at finde en ammehoppe til moderløse Corleo

 

Hosdam havde stalden fuld fra første dag

03-06-2020 09:56, af Thomas Bach Jensen

Beriderparret Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard har kunnet melde om fyldt stald fra første åbningsdag i marts i deres nyetablerede virksomhed sydvest for Randers, hvor de har realiseret deres drøm om at få foden under eget bord

DRF: Fra 9. juni igangsættes stævner og aktiviteter

05-06-2020 16:32, af Annika Knudsen Lorentsen

Dansk Ride Forbund har netop meddelt, at det fra 9. juni igen er muligt at afholde stævner, da regeringen har givet en ny melding i forhold til forsamlingsforbuddet og reglerne for sportsarrangementer, ligesom Rigspolitiet har ændret deres måde at fortolke forsamlingsforbuddet på

Haps - af med kørekortet!

30-05-2020 11:09, af Britt Carlsen

Hvis man ikke lige er opmærksom, når man køre bil, så kan det blitze. Så hjælper det ikke at have dommertække - hos dressurdommerne, for det er en anden dommer, der siger: af med kørekortet!

Normale heste til almindelige mennesker

04-06-2020 06:56, af Thomas Bach Jensen

Majbrit Lindblad Lissau, 60, driver Stutteri Lissau, og hun fik købt så godt ind af stamhopper, at hun har oplevet en start på første klasse med masser af flotte resultater, men hun holder fast i sit avlsmål om at avle normale heste til almindelige mennesker 

Vi har tid til at nørde