Forandringer for mine ponyer og mig

03-06-2019 09:17, af Annika Knudsen Lorentsen

De seneste måneder er det sket lidt af hvert for mine ponyer og mig, læs med i dette blogindlæg hvor jeg fortæller jer om situationen

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Den sidste måned har været en tid med forandringer for mine ponyer og mig.

Da Capo, den hingst, som jeg har haft i ridning siden oktober sidste år, havde fået en lille skade i vinters, så jeg havde fulgt et genoptræningsprogram med ham. Da han var blevet raskmeldt af dyrlægen, begyndte vi at træne normalt, og glædede os til at skulle på stævnebanerne igen. Men det var som om, han ikke helt var sig selv. Han blev ved med at lægge sig tungt i hånden, når jeg skulle træne ham, så det mærkedes som om, der var noget i vejen, og det var der desværre også, så jeg var nødt til at sige farvel til ham og nu er han kommet hjem til sin ejer, hvor han kan komme på græs og få ferie og så håber jeg, at han kan lave nogle fine føl, for han er en mega dejlig pony, som jeg har været meget glad for at ride på.

Aurora og jeg har redet Aarhus Mesterskab på Vilhelmsborg. Det var et rigtig flot stævne, hvor vi skulle ride mod etter ponyerne. Vi red i tre dage først PRI to gange og så PRT. Den første dag lavede vi nogle småfejl og red 69% og fik en tredjeplads. Den anden dag var hun bare med mig lige fra jeg red ud på opvarmningsbanen. Vi red 72% og blev igen nummer tre, men meget tæt på nummer to. Den sidste dag var så finalen, hvor vi også red et rigtig godt program til 71%. Vi endte på en samlet andenplads, så det var jeg rigtig glad for.

Vi har også været til landsholdssamling på Vilhelmsborg. Det foregik på den måde, at alle de ryttere, som var blevet inviteret til at ride skulle ride PRT foran landtræneren, holdlederen og en dommer og så skulle programmet filmes. Det giver lidt nerver, at man skal ride foran så mange og man ved, hvor meget det gælder. Men da vi så bagefter gennemgik programmet sammen ud fra videoen var det mega godt fordi de viste, hvilke ting, jeg skal gøre bedre. Det var hyggeligt at være sammen med de andre piger, jeg var jo også sammen med nogle af dem i Norge sidste år, da vi red Nordisk Mesterskab i Drammen.

Copyright Ridehesten.com

Ellers har vi længe ledt efter en etter pony, som jeg kan starte på, når jeg bliver for stor til Aurora. Det ser ud til at vi endelig har fundet en god pony nu, og nogle af vores gode venner har gjort det muligt for mig at komme i gang allerede nu, mens jeg stadig har Aurora, så det er jeg meget taknemlig for. Ponyen hedder Fronerthig Revolution og er en skøn welsh pony med det dejligste temperament, så ham glæder jeg meget til at træne sammen med og komme ud på stævnebanerne med.

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Hyggeligt at ride hold DM med gode veninder

19-09-2019 17:02, af Johanne Kofod Jensen

Jeg er lige kommet hjem fra Hold DM i Frederikshavn. Det er bare årets hyggeligste stævne. I år startede jeg for Holte Rideklub sammen med mine gode veninder. Ida på Chilli, Nikoline på Mo Cuishle og Ingeborg på Top Tilas

Et fantastisk DM

04-09-2019 07:56, af Johanne Kofod Jensen

Så er jeg kommet hjem efter et fantastisk DM på Hovgaard. Jeg havde begge ponyer med. Aurora skulle gå DM og Revolution lille tur

Clinic: Ponyrytter kom til hest (video)

31-08-2019 09:00, af Camilla Tiefensee Schrøder

Ponyrytter Johanne Kofod Jensen fik lov at prøve kræfter med bl.a. etterchangementer på Dennis Fiskers hest under hans clinic ved DM på Hovgaard Rideklub i går aftes. Som man kan se i videoklippet gik skiftet fra pony til hest som en leg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend

Tre unghingste gennem nåleøjet i Verden