LIVE: Longines FEI EM Rotterdam

11:36 Søren Møller Rohde ben i vandet 5 fejl

Forberedelserne er i fuld gang

22-06-2019 16:15, af Johanne Kofod Jensen

Så nærmer Nordisk Mesterskab på Vilhelmsborg sig for alvor og vi har fuld gang i forberedelser inden Aurora og jeg tager til Vilhelmsborg

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I sidste weekend var Aurora og jeg til landsstævne som en del af forberedelsen frem mod Nordisk Mesterskab. Vi skulle ride PRI, PRT og PRM.  Første dag var PRI, mine forældre skulle arbejde, så jeg var alene med min træner, men vi kender hinanden rigtig godt, så det var ok. Aurora var super på opvarmningen og så red vi en af de ture, hvor det hele bare virker. Hun var med mig hele vejen og vi red 73% og vandt. Næste dag var PRT. Aurora var lidt bag mine schenkler på opvarmningen og jeg fik det ikke helt løst, så hun lavede en mega dyr fejl i galopprogrammet, men vi endte med 68% og en tredje plads, så det var ok. Sidste dag var PRM her var hun fin og med mig på opvarmningen, men på banen fik hun lige øje på en mand der gik med en barnevogn og spændte lidt op så det kostede mig et enkelt 6 tal og dermed sejren, men vi red stadig 70% så det var jo fint, og vi fik en anden plads. Gråsten havde nogle mega seje rosetter, og jeg fik så en i hver farve med Aurora.

Jeg skulle også starte to klasser på min nye etter pony. Den første dag var PRI, hvor han satte ned i halvt tempo i hele programmet, så det var lidt træls, men vi red alligevel 66% så det var jo ok, når nu vi er så nye sammen. Næste dag skulle vi ride PRT, og her var jeg noget mere over ham på opvarmningen, så jeg var sikker på, at han svarede frem for mine ben. Det gjorde han, så grundtempoet var bedre, men til gengæld fik vi et par dyre fejl, men endte på 65,9%. Det var ok men jeg glæder mig til, vi har trænet noget mere sammen, så vi kan forbedre vores ture.

På mandag kører vi så til NBC på Vilhelmsborg. Aurora og jeg har øvet vores Kür, for i år skal 2'er ponyerne som noget nyt også ride Kür, så det bliver spændende. Ellers træner vi meget galopovergange og ridning frem og tilbage, så jeg er helt sikker på, at hun svarer for mine schenkler.

Mine veninder og jeg har bestilt alle mulige ting med Danmark på, så vi er klar til at heppe på de andre, når vi ikke selv skal ride. Det bliver så fedt.

Jeg glæder mig til at fortæller jer mere om mine oplevelser på Vilhelmsborg

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sommerens ridelejre

19-08-2019 07:39, af Johanne Kofod Jensen

En mega dejlig sommerferie er slut og skolen er begyndt igen. Sommeren har blandt andet budt på ridelejre, læs mere om dem her

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

Fantastisk oplevelse til NBC på Vilhelmsborg

02-07-2019 07:17, af Johanne Kofod Jensen

Jeg er netop hjemvendt fra Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg og jeg vil i dette blogindlæg fortælle jer lidt om min oplevelse

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

EM-guld til Danmark!

15-08-2019 16:00, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Det danske ponydressurlandshold har netop vundet guld ved EM i Strzegom. Det er et historisk og helt exceptionelt resultat, men det var heller ikke uden spænding undervejs, fortæller holdleder Rigmor Kristensen

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Vi har givet Maria chancen for livet

15-08-2019 09:14, af Cecilia Lindahl

Den 8. maj nedkom den tidligere S-springhoppe Destiny's Child med det hoppeføl, som avlerne havde ønsket sig. Et helt perfekt og plettet knapstrupperføl, men noget manglede. Føllet var født med underudviklede øjne

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Guld og sølv til Danmark!

17-08-2019 14:19, af Cecilia Lindahl

Danmark tager endnu engang medaljer ved europamesterskaberne i ponydressur. Alexander Yde Helgstrand kan efter et exceptionelt flot ridt hænge guldmedaljen om halsen, og Liva Guldager Nielsen snupper sølvmedaljen

Foreløbig dansk top-3 ved EM i ponydressur

16-08-2019 16:33, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

De danske ponydressurryttere har med flotte procenter indtaget de tre øverste placeringer på resultatlisten efter den første halvdel af det individuelle mesterskab i dag ved EM i Strzegom i dag