Forberedelserne er i fuld gang

22-06-2019 16:15, af Johanne Kofod Jensen

Så nærmer Nordisk Mesterskab på Vilhelmsborg sig for alvor og vi har fuld gang i forberedelser inden Aurora og jeg tager til Vilhelmsborg

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I sidste weekend var Aurora og jeg til landsstævne som en del af forberedelsen frem mod Nordisk Mesterskab. Vi skulle ride PRI, PRT og PRM.  Første dag var PRI, mine forældre skulle arbejde, så jeg var alene med min træner, men vi kender hinanden rigtig godt, så det var ok. Aurora var super på opvarmningen og så red vi en af de ture, hvor det hele bare virker. Hun var med mig hele vejen og vi red 73% og vandt. Næste dag var PRT. Aurora var lidt bag mine schenkler på opvarmningen og jeg fik det ikke helt løst, så hun lavede en mega dyr fejl i galopprogrammet, men vi endte med 68% og en tredje plads, så det var ok. Sidste dag var PRM her var hun fin og med mig på opvarmningen, men på banen fik hun lige øje på en mand der gik med en barnevogn og spændte lidt op så det kostede mig et enkelt 6 tal og dermed sejren, men vi red stadig 70% så det var jo fint, og vi fik en anden plads. Gråsten havde nogle mega seje rosetter, og jeg fik så en i hver farve med Aurora.

Jeg skulle også starte to klasser på min nye etter pony. Den første dag var PRI, hvor han satte ned i halvt tempo i hele programmet, så det var lidt træls, men vi red alligevel 66% så det var jo ok, når nu vi er så nye sammen. Næste dag skulle vi ride PRT, og her var jeg noget mere over ham på opvarmningen, så jeg var sikker på, at han svarede frem for mine ben. Det gjorde han, så grundtempoet var bedre, men til gengæld fik vi et par dyre fejl, men endte på 65,9%. Det var ok men jeg glæder mig til, vi har trænet noget mere sammen, så vi kan forbedre vores ture.

På mandag kører vi så til NBC på Vilhelmsborg. Aurora og jeg har øvet vores Kür, for i år skal 2'er ponyerne som noget nyt også ride Kür, så det bliver spændende. Ellers træner vi meget galopovergange og ridning frem og tilbage, så jeg er helt sikker på, at hun svarer for mine schenkler.

Mine veninder og jeg har bestilt alle mulige ting med Danmark på, så vi er klar til at heppe på de andre, når vi ikke selv skal ride. Det bliver så fedt.

Jeg glæder mig til at fortæller jer mere om mine oplevelser på Vilhelmsborg

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Det er gået godt selvom vi ikke har redet stævner

17-06-2020 09:48, af Johanne Kofod Jensen

Selvom stævnerne har været lukket ned på grund af corona, har den sidste måned alligevel budt på mange gode oplevelser for mig

Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kristin Andresen har vundet voldgiftssag

10-07-2020 14:29, af Thomas Bach Jensen

I en voldgiftssag har Kristin Andresen fået medhold i en tvist med det tyske hannoveraneravlsforbund

Hest aflivet efter fald fra trailer

08-07-2020 15:05, af Thomas Bach Jensen

I formiddag faldt en hest af en trailer under kørsel på landevejen på Lolland, hvor hesten havde sparket rampen af og derefter rev sig løs. Hesten måtte aflives efter fald fra traileren

Alexander Godsk er en ambitiøs ung mand

07-07-2020 07:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Den unge springrytter, Alexander Godsk, er bosat på sine forældres gård på Fyn, og her træner han flittigt for at holde sig selv og sine heste i form til at ride med på højt niveau, og trods sin unge alder, har han allerede flere gange vundet i de højeste seniorklasser

Med Ridehesten hos Nordentoft (video)

05-07-2020 14:48, af Thomas Bach Jensen

Du kan komme med magasinet Ridehesten på besøg hos Nordentoft Equestrian på Krastrup Herregaard i det nye julinummer af magasinet, der netop er på gaden nu

Lige ret for alle sportsgrene i Danmark, tak!

08-07-2020 12:30, af Britt Carlsen

Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand retter en skarp kritik mod de ulige retningslinjer i forhold til forsamlingsforbuddet, hvor der åbnes op for tilskuerantallet – kun til fodboldkampe

Ponyfar - Tour De Dufour