Forberedelserne er i fuld gang

22-06-2019 16:15, af Johanne Kofod Jensen

Så nærmer Nordisk Mesterskab på Vilhelmsborg sig for alvor og vi har fuld gang i forberedelser inden Aurora og jeg tager til Vilhelmsborg

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I sidste weekend var Aurora og jeg til landsstævne som en del af forberedelsen frem mod Nordisk Mesterskab. Vi skulle ride PRI, PRT og PRM.  Første dag var PRI, mine forældre skulle arbejde, så jeg var alene med min træner, men vi kender hinanden rigtig godt, så det var ok. Aurora var super på opvarmningen og så red vi en af de ture, hvor det hele bare virker. Hun var med mig hele vejen og vi red 73% og vandt. Næste dag var PRT. Aurora var lidt bag mine schenkler på opvarmningen og jeg fik det ikke helt løst, så hun lavede en mega dyr fejl i galopprogrammet, men vi endte med 68% og en tredje plads, så det var ok. Sidste dag var PRM her var hun fin og med mig på opvarmningen, men på banen fik hun lige øje på en mand der gik med en barnevogn og spændte lidt op så det kostede mig et enkelt 6 tal og dermed sejren, men vi red stadig 70% så det var jo fint, og vi fik en anden plads. Gråsten havde nogle mega seje rosetter, og jeg fik så en i hver farve med Aurora.

Jeg skulle også starte to klasser på min nye etter pony. Den første dag var PRI, hvor han satte ned i halvt tempo i hele programmet, så det var lidt træls, men vi red alligevel 66% så det var jo ok, når nu vi er så nye sammen. Næste dag skulle vi ride PRT, og her var jeg noget mere over ham på opvarmningen, så jeg var sikker på, at han svarede frem for mine ben. Det gjorde han, så grundtempoet var bedre, men til gengæld fik vi et par dyre fejl, men endte på 65,9%. Det var ok men jeg glæder mig til, vi har trænet noget mere sammen, så vi kan forbedre vores ture.

På mandag kører vi så til NBC på Vilhelmsborg. Aurora og jeg har øvet vores Kür, for i år skal 2'er ponyerne som noget nyt også ride Kür, så det bliver spændende. Ellers træner vi meget galopovergange og ridning frem og tilbage, så jeg er helt sikker på, at hun svarer for mine schenkler.

Mine veninder og jeg har bestilt alle mulige ting med Danmark på, så vi er klar til at heppe på de andre, når vi ikke selv skal ride. Det bliver så fedt.

Jeg glæder mig til at fortæller jer mere om mine oplevelser på Vilhelmsborg

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fra livsfarligt trafikuheld til Christmas Show på tre uger

30-11-2019 09:49, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 3. november var Ann-Sofie Brandt Odgaard, hendes far og veninde på vej hjem fra stævne, hvor de blev påkørt af en flugtbilist, som kom med 150 km/t bagfra. Hesten blev slynget ud af traileren, mens de tre passagere i bilen rullede tre gange rundt med bilen (se de voldsomme billeder fra ulykken)

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Dufour vinder Saab Top 10 med fantastisk kür

01-12-2019 12:44, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med en helt magisk opvisning på Friends Arena lykkedes det i dag Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy at slå dressurdronningen Isabell Werth med en kür til svimlende 89.445 procent og få Dannebrog til tops i Saab Top 10 

Berømt dansk knabstrupper er død

30-11-2019 16:38, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den danskavlede Lucas Nørmark, som har vundet utallige medaljer med den britiske paradressurrytter Anne Dunham, er blevet aflivet i en alder af 18 år

"Jeg er overhovedet ikke faldet ned endnu!"

01-12-2019 17:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Sådan lyder meldingen fra en glad Cathrine Dufour, som i bilen på vej hjem fra Stockholm stadig er helt overvældet over sin kür-sejr ved Saab Top 10. Med en ny rekord på næsten 90 procent beviste hun og Atterupgaards Cassidy, at de er i deres livs form

Tilfældig byttehandel endte i stor succes

04-12-2019 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Rigtig mange benytter sig af vores salgsside for heste her på Ridehesten.com og en af dem er springrytter Maria Mols Jakobsen, som for nogle år siden lavede en meget succesfuld byttehandel da hun satte sin pony til salg i håbet om at skaffe penge til hendes kommende springhest

Andenplads til Dufour med over 80%

30-11-2019 13:32, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy viste en forrygende Grand Prix bedømt til 80.870 procent og sluttede dermed på andenpladsen i dagens Saab top 10. Førstepladsen gik til Isabell Werth og Weihegold

Blue Hors-hingste på vej mod varmere himmelstrøg

02-12-2019 15:58, af Thomas Bach Jensen

Når Blue Hors-rytter Agnete Kirk Thinggaard tager på vinterophold i Florida, bliver det med Blue Hors-hingstene Zatchmo, Veneziano og Don Olymbrio som træningspartnere – og Atterupgaards Orthilia er fit-for-fight igen og tager med over Atlanten

Alexander trak fra i ECCO Cup finalen (video)

01-12-2019 14:30, af Britt Carlsen

– Det betyder rigtig meget, sagde Alexander Helgstrand til Ridehestens webtv efter sejren i ECCO Cup-finalen på Blue Hors efter en spændende finale med mange flotte ridt

Cathrine Dufour på springbanen i Stockholm

30-11-2019 06:30, af Camilla Tiefensee Schrøder

Fredag aften var feststemningen i top på Friends Arena, da Cathrine Dufour og tre andre dressurryttere blev udfordret på springbanen i Knockout mix med svenske springryttere. Se her, hvordan det gik...