Forberedelserne er i fuld gang

22-06-2019 16:15, af Johanne Kofod Jensen

Så nærmer Nordisk Mesterskab på Vilhelmsborg sig for alvor og vi har fuld gang i forberedelser inden Aurora og jeg tager til Vilhelmsborg

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I sidste weekend var Aurora og jeg til landsstævne som en del af forberedelsen frem mod Nordisk Mesterskab. Vi skulle ride PRI, PRT og PRM.  Første dag var PRI, mine forældre skulle arbejde, så jeg var alene med min træner, men vi kender hinanden rigtig godt, så det var ok. Aurora var super på opvarmningen og så red vi en af de ture, hvor det hele bare virker. Hun var med mig hele vejen og vi red 73% og vandt. Næste dag var PRT. Aurora var lidt bag mine schenkler på opvarmningen og jeg fik det ikke helt løst, så hun lavede en mega dyr fejl i galopprogrammet, men vi endte med 68% og en tredje plads, så det var ok. Sidste dag var PRM her var hun fin og med mig på opvarmningen, men på banen fik hun lige øje på en mand der gik med en barnevogn og spændte lidt op så det kostede mig et enkelt 6 tal og dermed sejren, men vi red stadig 70% så det var jo fint, og vi fik en anden plads. Gråsten havde nogle mega seje rosetter, og jeg fik så en i hver farve med Aurora.

Jeg skulle også starte to klasser på min nye etter pony. Den første dag var PRI, hvor han satte ned i halvt tempo i hele programmet, så det var lidt træls, men vi red alligevel 66% så det var jo ok, når nu vi er så nye sammen. Næste dag skulle vi ride PRT, og her var jeg noget mere over ham på opvarmningen, så jeg var sikker på, at han svarede frem for mine ben. Det gjorde han, så grundtempoet var bedre, men til gengæld fik vi et par dyre fejl, men endte på 65,9%. Det var ok men jeg glæder mig til, vi har trænet noget mere sammen, så vi kan forbedre vores ture.

På mandag kører vi så til NBC på Vilhelmsborg. Aurora og jeg har øvet vores Kür, for i år skal 2'er ponyerne som noget nyt også ride Kür, så det bliver spændende. Ellers træner vi meget galopovergange og ridning frem og tilbage, så jeg er helt sikker på, at hun svarer for mine schenkler.

Mine veninder og jeg har bestilt alle mulige ting med Danmark på, så vi er klar til at heppe på de andre, når vi ikke selv skal ride. Det bliver så fedt.

Jeg glæder mig til at fortæller jer mere om mine oplevelser på Vilhelmsborg

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser