Første stævne med Frida

27-07-2020 13:07, af Johanne Kofod Jensen

Så kom endelig weekenden, hvor jeg skulle starte mit første stævne på Frida. Vi havde meldt i MB1 og MB2, da det er de klasser, som jeg skal bruge som juniorrytter. Jeg havde forberedt MB1 ved at være til programtræning, og det skulle vise sig at det være en god idé

Vi kørte til Fyn, hvor vi skulle ride stævnet. Pga. Corona skulle vi helst ikke komme for tidligt. Det var mega varmt den dag, så vi ventede ved traileren indtil det blev tid til at sadle op. Både min mor og far var taget med for at hjælpe, fordi det var første gang, og hun jo er noget større end de ponyer, som jeg er vant til. Jeg gik på opvarmningen ca. en halv time før, og hun var virkelig fin. Vi plejer altid at tage gamacherne af når rytteren før mig går på banen og i det øjeblik var det som om Frida lige voksede lidt og gjorde sig klar, det var så sjovt at mærke, hvordan hun ligesom nød at skulle til stævne og vise sig frem.

Da vi red ind på banen og dommeren fløjtede gjorde hun det igen, som om hun lige fik et ekstra gear. Vi havde en super god tur, red 70,2% og fik en tredjeplads. Om søndagen skulle vi ride MB2. Det var ikke et program, som jeg havde haft tid til at træne så meget, faktisk havde jeg ikke redet det igennem før, men jeg ville gerne se om jeg kunne nå at blive B-ekvipage før sommerferien, så vi tog chancen og red alligevel. Vi red 65% og fik vores B-kvalifikation, så det var jeg mega glad for, men inden næste gang vil jeg dog lige træne det lidt bedre, så jeg kan ride med et større overskud.

Jeg elsker at være kommet på hest og kan virkelig anbefale til alle ponyryttere at fortsætte. Der er så mange sjove udfordringer. Selvfølgelig er det også svært mange gange. Jeg skal især være meget opmærksom på om min vægt og mine hjælpere er præcise nok på Frida, da hun er meget sensitiv, men det er jo kun en god ting.

Siden sidst har jeg også holdt konfirmation. Det var en helt fantastisk dag, som jeg havde glædet mig utroligt meget til. Solen skinnede og hele min familie og mine veninder var med. Auroras ejere var så søde at komme ned med hende, så vi kunne få taget billeder på dagen, det blev jeg meget glad for, da hun har en helt særlig plads i mit hjerte. 

Ellers går sommeren med at træne og undervise. De fleste dage rider jeg en 4-5 heste og ponyer, så benene er godt trætte, når det bliver aften, men det er jo den bedste måde at tilbringe sin ferie på.

Håber I nyder sommeren.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Thomas Dolleris Larsen er sovet ind

24-09-2020 15:11, af Thomas Bach Jensen

Berider Thomas Dolleris Larsen, der for fire måneder siden fik en hjerneblødning, er i nat sovet stille ind i sin nærmeste families nærvær

Kom indenfor hjemme hos Dufour og Laudrup

29-09-2020 10:47, af Annika Knudsen Lorentsen

– Det var ret nervepirrende og grænseoverskridende at give frie tøjler til dem i forhold til at indrette vores hjem, fortæller Cathrine Dufour og Rasmine Laudrup, som dog er blevet meget glade for resultatet, som møbelfirmaet FASMAS har skabt i deres fælles hjem 

Mindehøjtidelighed for Thomas Dolleris Larsen

28-09-2020 09:21, af Thomas Bach Jensen

Dansk ridesport mistede i sidste uge et menneske, der har gjort en stor forskel for mange i sporten, idet Thomas Dolleris Larsen gik bort. På lørdag afholdes en mindehøjtidelighed umiddelbart før hans bisættelse

Heste kan hjælpe unge med at forstå sig selv

23-09-2020 19:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Undersøgelser antyder, at heste kan have en positiv virkning i forhold til at få børn og unge til at forstå sig sel. Ligesom heste kan være med til at skabe et positivt førstehåndsindtryk af et terapiforløb

17-årige Anders Hoeck har 5 heste i finalen

29-09-2020 15:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Til årets finale i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for ungheste har juniorrytter Anders Uve Sjøbeck Hoeck kvalificeret intet mindre end 5 heste, heriblandt er to af dem gået videre med landets højeste karaktergennemsnit fra kvalifikationerne i deres aldergrupper

Dramatisk ridebanespringning i senior DM i dag

26-09-2020 20:59, af Thomas Bach Jensen

Dramatisk ridebanespringning vendte op og ned på placeringsrækkefølgen i Orifarms DM for seniorer ved Copenhagen Eventing, der i dag bød på både refuseringer og en knækket tøjle

Sådan undgår du muk

23-09-2020 09:57, af Annika Knudsen Lorentsen

De fugtige omgivelser, der ofte er kendetegnet for efterårets folde, er perfekte for muk og dermatofilose. Sygdomme, som man skal holde ekstra øje med, hvis hesten skal holdes rask og glad. Agria Dyreforsikrings dyrlæge kommer her med en række gode råd til til, hvordan du hjælper din hest med at undgå muk og dermatofilose

Riders Cup tog guldet på hjemmebane (video)

27-09-2020 19:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev en spændende afgørelse i årets Agria DRF Mesterskab for klubhold i springning, hvor Riders Cup og Bækgaarden Sportsrideklub måtte dyste om sølv og guld i en hektisk omspringning

Ene 10-taller til shetlandsponyen Lord Louis

29-09-2020 19:55, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Riccalton DK's Lord Louis aflagde årets bedste prøve ved weekendens materialprøve for shetlandsponyer, og han blev belønnet med topkarakterer over hele linjen

Mishandlet hoppe: Ejer udlover dusør på 25.000 kr.

30-09-2020 11:42, af Annika Knudsen Lorentsen

Midt i september blev den drægtige fjordhest Ågerupgårds Carli aflivet som følge af grov mishandling, og nu håber ejer Stina Myrholm, at en dusør på 25.000 kroner er nok til at fange gerningsmanden