Fra distancehest til filmstjerne (video)

05-07-2021 18:22

Rikke Arkesteijn

Som I alle nok ved, så bliver mine heste til dagligt brugt som distanceheste. En dag fik jeg et opkald fra én af mine gamle klassekammerater fra gymnasiet, og det endte ud i et rigtig spændende projekt

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Da min telefon pludselig ringede, og jeg kunne se at det var min klassekammerat fra gymnasiet, som jeg ikke har snakket med siden vi blev studenter, så troede jeg at det var en fejl, men sådan var det ikke. Han fortalte mig, at han går på Medieskolerne i Viborg, og han og hans gruppe havde fået til opgave at lave en film om en atlet, og det var her, at vi kom ind i billedet.

Copyright Ridehesten.com

Først fik jeg tilsendt en masse spørgsmål omkring sporten og mig selv, og ud fra det kunne de danne sig et billede af, hvem jeg er. Selve filmningen skulle foregå over 3 dage, hvor gruppen nøje havde planlagt hvordan det hele skulle foregå. Jeg havde valgt, at det var Sadeeq, der skulle være med i filmen, da det er ham jeg primært rider på, og så er han også bare helt vildt fotogen. Den første dag foregik inde i stalden, hvor jeg skulle interviewes. Her blev der stillet en hulens masse spørgsmål, som jeg så skulle forsøge at svare på. Nogle gange var det svært at finde svar til alle spørgsmålene, men jeg synes egentlig det gik rimelig godt. Dagen efter kom filmholdet igen, og her startede vi ud med at filme inde i stalden, hvor jeg skulle sadle Sadeeq op. Efter en frokostpause red vi ud i naturen, og her nåede vi også at få filmet en del. Heldigvis var der rigtig dejligt vejr, og vi fik også filmet i solnedgangen. På tredje og sidste-dagen skulle vi filme endnu mere ude i naturen, og heldigvis var det her også dejligt vejr.

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Jeg er superstolt af Sadeeq, som var rigtig tålmodig alle dagene. Under sådan en proces er der en del ventetid, fordi gruppen skulle finde ud af hvordan det helt præcist skulle gøres, og kameraerne skulle indstilles korrekt. Jeg og Sadeeq skridtede frem og tilbage, når de skulle gøre klar til at filme, og han var bare rigtig sød til at gøre som der blev sagt. Vi havde også en drone oppe, som filmede os, men Sadeeq var bare ligeglad.

I den samme uge skulle gruppen klippe filmen sammen, og jeg var meget spændt på at se det færdige resultat. Selvom det tog 3 dage at filme det hele, så blev videoen 4 minutter lang. Det virker måske lidt skørt, at det kan tage så lang tid at filme en video, der varer 4 minutter, men da jeg så videoen, så var det det hele værd.
Første gang jeg så filmen, fik jeg helt en klump i halsen. Hold op hvor har de været gode til at få lige præcis min historie frem. Filmen beskriver virkelig godt, hvem jeg er, og hvorfor jeg elsker at ride distanceridning, og jeg håber også det kan motivere andre ryttere til at prøve kræfter med distanceridning.
Det var virkelig sjovt at være med til at lave denne film, og stor ros til filmgruppen for at lave en virkelig smuk og ærlig film!

Læs også

En knap så god nyhed fra mig

18-09-2021 09:02, af Rikke Arkesteijn

Det er altid dejligt at fortælle og skrive om de gode historier der er forbundet med mine dejlige heste, men nogle gange skal der også være plads til de knap så glædesfyldte fortællinger. Det er én af de knap så gode nyheder jeg vil dele med jer i dag

Så har vi været til jysk-fynsk mesterskab

30-07-2021 06:51, af Rikke Arkesteijn

Dette års Jysk-Fynske Mesterskab blev afholdt i de flotte omgivelser i Mols Bjerge. Sadeeq manglede en enkelt MA 80 km inden han var kvalificeret til internationale stævner, og det var til Mols Bjerge Ridtet, at dette skulle ske

Træning ved Isenbjerg

15-06-2021 17:36, af Rikke Arkesteijn

For ikke så lang tid siden havde vi en træningssamling ved Isenbjerg. Vi var samlet med seks ryttere, og samtidig med at det var min fødselsdag, så havde vi en rigtig hyggelig dag sammen

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Christine Krogh Frausing

Christine Krogh Frausing
Skribent
53 20 02 00
ckf@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Landmand søger... skikkelig skovturshest

18-10-2021 12:14, af Thomas Bach Jensen

Allan Jensen fra tv-serien "Landmand søger kærlighed", der netop er aktuel på TV2 i denne tid, har også søgt efter en god og rolig skovturshest, og nu har han fundet kærligheden på Vilhelmsborg

Forbilledligt ridelig dressurhoppe tog sejren i 6-års

15-10-2021 15:28, af Thomas Bach Jensen

Sidste indledende dressurklasse ved finalestævnet for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var 6-års hestene, hvor der igen blev vist masser af kvalitet, og den meget velgående hoppe RGS Finest Alegra opnåede et 10-tal for ridelighed

Hattrick til Karen Møller Rohde i dag (video)

15-10-2021 22:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde har i dag vundet anden kvalifikation for både 4-, 5- og 6-års, og i den netop overståede 6-års klasse var det i sadlen på den velspringende avlshingst Cassado Ask

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Hold da op! Fuldt fart på fremragende 5-års (video)

16-10-2021 20:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Jacob Theodor Schmidt og Bøgegårdens Gladiator lagde stærkt ud i omspringningen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års heste, og selvom de følgende seks omspringningsekvipager gjorde sit, så lykkedes det ingen at slå den 17-årige sønderjyde af pinden

Dramatisk afslutning for vinderen i 4-års kvalifikation (video)

14-10-2021 17:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde red den velspringende 4-årige Fi Fi Ask til sejr i første kvalifikation af Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste med en flot runde, som dog sluttede lidt dramatisk, da Karen måtte en tur i sandet lige efter målstregen

Keller tilfreds med hjemmeavlede Galliana KH (video)

15-10-2021 13:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Det gør det lidt ekstra sjovt at ride ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championatsfinaler på Blue Hors, når man er til start på et af sine første hjemmeavlede afkom, fortæller Anée Keller, som i går fik fine ord med på vejen fra dommerne efter et fejlfrit ridt på hoppen Galliana KH, som blev belønnet med et 8-tal

Welldone Dallas går på pension

18-10-2021 09:43, af Christine Krogh Frausing

Welldone Dallas går på pension, og skal fra nu nyde sit otium på Grønagergaard. Katrine fortæller om de største øjeblikke i deres karriere, og om hvad der nu skal ske

OL bør ændres mener IDRC

16-10-2021 11:28, af Christine Krogh Frausing

Det seneste OL i Tokyo har vakt interesse, og særligt måden at afvikle dressurkonkurrencerne på, mener The International Dressage Riders’ Club bør revurderes

U2 TD: Fra følauktion til championatsfinale (video)

16-10-2021 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Camille Silke Pless købte tilbage i 2017 U2 TD DWB på Dansk Varmblods Elitefølsauktion og i dag kan hun glæde sig over at have præsteret rigtig flot ved finalestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste. Camille fortæller, at U2 TD vil gøre alt for hende, ligesom hun vil gøre alt for ham og dette makkerpar kan uden tvivl se frem til mange succesfulde resultater fremover