Graves og Verdades imponerer dommerne

13-01-2019 09:35, af Cecilia Lindahl

Fredag aften imponerede amerikanske Laura Graves og Verdades dommerne, heriblandt danske Hans Christian Matthiesen, med valget af deres "Coming to America" Grand Prix Freestyle

Copyright Ridehesten.com
Laura Graves og Verdades som vinder af World Cup kvalifikationen. Foto:©SusanStickle.com.

Verdensranglistens nummer to, amerikanske Laura Graves og den 17-årige KWPN-vallak Verdades e. Florett As/ Goya har gjort det igen.

Fredag debuterede ekvipagen med deres ”Coming to America” Grand Prix Freestyle.
Programmet var ellers forberedt til sidste års Tryon World Equestrians Games, men da freestylen blev aflyst på grund af dårligt vejr, har ekvipagen endnu ikke fået den prøvet af.

På trods af enkelte fejl i fredagens program var dommerne intet mindre end imponeret. Laura Graves og Verdades kunne dermed stille sig øverst på podiet med hele 83.220 % i World Cup kvalifikationen. Det er første skridt for Laura Graves, der for fjerde gang håber på at få en plads i World Cup finalen i Göteborg.

Laura Graves var ellers ikke helt sikker på sit musikvalg til fredagens Freestyle.
–Jeg var ikke sikker på hvilken musik, jeg ville bruge i aften. Men i sidste ende er jeg meget, meget glad for jeg valgte at bruge min nye musik. Jeg ved ikke, hvad jeg ellers skulle have gemt den til. Jeg er bare glad for, at timingen fungerede, for jeg har endnu ikke redet til det. Timingen skulle være omtrent den samme som i min sidste freestyle, så jeg krydsede min fingre og håbede, at det fungerede og det gjorde det, slutter Laura Graves.

Dommer ved C, danske Hans Christian Matthiesen fortæller; – Det er dejligt at være tilbage og dømme igen. En atmosfære som denne er virkelig, virkelig speciel. Og så er det bare rart at være tilbage og se nogle af de ekvipager, som jeg har set før, dømt før og så se dem kæmpe i den, nogle gange vanskelige, atmosfære, der bliver så intens med alle tilskuerne. Det er meget specielt. Jeg må sige, at jeg synes, de gjorde det virkelig godt. Vi havde toppræstationer i dag.

Se alle resultaterne HER

 

Læs også

Laura Graves giver tip til den selvgående hest

07-04-2019 13:03, af Cecilia Lindahl

Søger du også det magiske øjeblik, når du sidder på ryggen af din hest? At ride en selvgående hest føles magisk, sådan lyder det fra verdensranglistens nummer to Laura Graves, der her giver en række tips til dig

Daniel bliver 3'er i World Cup Grand Prix! (video)

05-04-2019 17:38, af Annika Knudsen Lorentsen

Tyske Isabell Werth opnåede i dag en suveræn førsteplads i Grand Prix-klassen i Göteborg, foran amerikanske Laura Graves og danske Daniel Bachmann Andersen som begge leverede utroligt flotte programmer

Gørklintgaards Dublet på toppen

26-01-2019 09:55, af Camilla Tiefensee Schrøder

DV-vallakken Gørklintgaards Dublet og Kasey Perry-Glass vandt torsdagens World Cup-Grand Prix i Wellington, hvor de slog superekvipagen Laura Graves og Verdades. Fredag opnåede de en andenplads i kür med 82%

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Tilfældig byttehandel endte i stor succes

04-12-2019 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Rigtig mange benytter sig af vores salgsside for heste her på Ridehesten.com og en af dem er springrytter Maria Mols Jakobsen, som for nogle år siden lavede en meget succesfuld byttehandel da hun satte sin pony til salg i håbet om at skaffe penge til hendes kommende springhest

Blue Hors-hingste på vej mod varmere himmelstrøg

02-12-2019 15:58, af Thomas Bach Jensen

Når Blue Hors-rytter Agnete Kirk Thinggaard tager på vinterophold i Florida, bliver det med Blue Hors-hingstene Zatchmo, Veneziano og Don Olymbrio som træningspartnere – og Atterupgaards Orthilia er fit-for-fight igen og tager med over Atlanten

Dufour er 5'er på verdensranglisten

05-12-2019 06:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Weekendens vinder af Saab Top-10, Cathrine Dufour, er kravlet endnu længere op ad FEI Longines Ranking i dressur med hendes makker Atterupgaards Cassidy, og er nu nummer 5

OL-ryttere på startlisten i Aalborg (video)

07-12-2019 18:47, af Britt Carlsen

I denne weekend afvikler Sportsrideklubben Aalborg Jysk Mesterskab i dressur. Og det med OL-ryttere og World Cup-finalister på startlisten, men det var Charlotte Heering som sikrede sejren i dagens Grand Prix

To hestemænd med en fælles mission

06-12-2019 10:30, af Thomas Bach Jensen

Under titlen “One Moment in Time” vil to af verdens dygtigste hestemennesker, spanske Severo Jurado Lopez og australske Will Rogers, føre publikum ind i deres træningsunivers i torsdags aftens showclinic under Dansk Varmblods Hingstekåring 2020 i MCH Messecenter Herning. Den ultimative julegaveidé?

Hjælp Maria Claumarch – hun mangler et rideben

03-12-2019 11:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

For et år siden fik Maria Claumarch amputeret sit ene ben pga. en hospitalsfejl. Hun har siden da forgæves forsøgt at få bevilget et rideben, så hun kan komme tilbage i sadlen og til sit daglige arbejde med heste. Hendes veninder har nu startet en indsamling for at hjælpe hende

"Jeg er overhovedet ikke faldet ned endnu!"

01-12-2019 17:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Sådan lyder meldingen fra en glad Cathrine Dufour, som i bilen på vej hjem fra Stockholm stadig er helt overvældet over sin kür-sejr ved Saab Top 10. Med en ny rekord på næsten 90 procent beviste hun og Atterupgaards Cassidy, at de er i deres livs form

Aquino og Jeanette tog forsiden

06-12-2019 12:17, af Thomas Bach Jensen

For 20 år siden prydede den nykårede vinderekvipage af dressurchampionatet for 4-års, Aquino og Jeanette Sund, forsiden af magasinet Ridehesten. Hvad der sidenhen blev af denne ekvipage, hvar vi snakket med Jeanette Sund om

Fra livsfarligt trafikuheld til Christmas Show på tre uger

30-11-2019 09:49, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 3. november var Ann-Sofie Brandt Odgaard, hendes far og veninde på vej hjem fra stævne, hvor de blev påkørt af en flugtbilist, som kom med 150 km/t bagfra. Hesten blev slynget ud af traileren, mens de tre passagere i bilen rullede tre gange rundt med bilen (se de voldsomme billeder fra ulykken)