Højt til hest

02-03-2020 15:31, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har det igen været stævnetid. Jeg har været så heldig at få lov til at låne en hest på rideskolen, hvor mine ponyer står opstaldet

Hesten kan alle dressurøvelser og har startet Prix st. George engang, så den er mega sjov at ride på. I weekenden skulle vi så til stævne for første gang. Jeg var lidt spændt på det, for det var min allerførste hesteklasse nogensinde og hesten har ikke været til stævne i flere år. Jeg havde aftalt med min underviser, at jeg skulle starte MBO, da det er nogle af de øvelser, som jeg skal bruge som juniorrytter. Vi tog af sted til c-stævne på Hestehaven, som er et rigtig godt sted at ride. Ejeren tog med for at hjælpe mig. Jeg glædede mig helt vildt til at skulle ride mod professionelle ryttere og var spændt på om jeg kunne huske det lange program. Da vi kom på banen var han lidt spændt så det kostede en del points, og da jeg kom til galoppen, kom jeg pludselig i tvivl om, hvor jeg skulle hen, men så tænkte jeg – jeg har vist ikke lavet volte tilbage endnu, og så var det heldigvis det jeg skulle! Vi fik vores første B-kvalifikation, så det var mega fedt, og jeg glæder mig sådan til at få min egen juniorhest, når jeg har fundet en rigtig sød og dygtig lille rytter, som kan overtage Aurora.

Om søndagen skulle jeg starte PRI på min 1'er pony Revolution samme sted. Til landsstævnet i Vejle havde jeg problemer med, at han kom bag mine schenkler især i travprogrammet. Det er ikke et problem, jeg har hjemme til træning, så jeg havde aftalt med min underviser, at jeg blev nødt til at tage ud og ride nogle C-stævner, indtil jeg kunne få det rettet. Så vi tog af sted og fik en ret god tur og en fjerdeplads, men jeg er ikke helt tilfreds med min travdel endnu, så vi bliver nødt til at øve os noget mere, men sådan er dressur jo.

Næste stævne på Aurora bliver landsstævnet i Herning, hvor vi skal ride 1. afdeling af Ecco Cup. Jeg har arbejdet med at få tempoet finpudset i min kür sammen min underviser og Norden Freestyle, så jeg glæder mig til at se om resultatet bliver endnu bedre end i Vejle.

I kan følge min træning på @jkj.dressage.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vi bygger stort hestemekka i Hobro

01-04-2020 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

I samarbejde med LEGO, MCH og Dansk Varmblod starter vi nu byggeriet af et stort hestemekka i Hobro, som kommer til at huse et stort antal arenaer, hvor der i fremtiden kan holdes de største internationale ridestævner og mesterskaber

Fynsk beslagsmedie hjælper rideklubber

30-03-2020 16:01, af Thomas Bach Jensen

Vi er midt i en svær tid, og for rideklubber, der har måttet indstille aktiviteterne, kan det være særligt hårdt. Fire fynske rideklubber har fået deres elevheste gratis skoet af deres beslagsmed, der gerne vil række en hjælpende hånd frem under krisen

Seierskilde: Sådan takler vi situationen

31-03-2020 14:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Kim Lund og Lisbet Seierskilde driver Jonstrupgårdens Rideskole som både har traditionel rideskole, handicap-ridning, kæphest samt mange konkurrenceryttere på højt niveau i dressur. Lisbet fortæller her om nogle af de overvejelser parret har gjort sig i forbindelse med Corona-udbruddet

Blue Hors Fortron midlertidigt ude af avlen

02-04-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Det er ikke mange dage siden, at vi skrev, at præmiehingsten fra oldenburger-hingstekåringen og fra Dansk Varmblods hingstekåring, Blue Hors Fortron ville blive i Danmark på grund af den tårnhøje efterspørgsel herhjemme - men nu er hingsten midlertidigt ude af avlen meddeler Blue Hors

21-årige Fitou L elsker at få lov at vise sig (video)

31-03-2020 09:01, af Thomas Bach Jensen

Den 21-årige DV-vallak Fitou L er tidligere danmarksmester med sin ejer Lone Bang Larsen, der har ejet ham i næsten 20 år. I dag får Fitou lov at vise Lones 9-årige datter Victoria, hvad han kan

Kronprins Frederik højt til hest

04-04-2020 19:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Unge prinser der prøver kræfter med voltigering, en Ridehesten fotograf på pletten og en håndlavet billedcollage, som med nød og næppe når fra Hobro til Amalienborg i tide.
Ridehesten har været i arkiverne og fundet billeder og gode historier frem fra De Kongelige Stalde 

42 væddeløbsheste døde af afrikansk sygdom i Thailand

30-03-2020 06:08, af Annika Knudsen Lorentsen

En afrikansk hestesygdom der angiveligt spredes via mitter har ramt Thailand, og som følge deraf er 42 væddeløbsheste døde

Dufour med to heste i top 10 på verdensranglisten