I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

Mine forældre kørte mig derop sammen med begge ponyer søndag aften. Jeg havde fået mit eget værelse deroppe, hvor jeg skulle bo alene. Det var ret spændende sådan at flytte hjemmefra for en uge. Jeg havde købt forskelligt mad ind, for jeg skulle selv stå for at lave morgenmad og aftensmad, frokosten kunne jeg købe på Blue Hors.

Julie, som står for praktikanterne, tog imod mig og mine forældre, hun viste os, hvor ponyerne skulle være og hvor jeg selv skulle bo. Hun var rigtig sød og hjalp mig hele ugen. Jeg fik min egen chip, så jeg kunne låse mig ind overalt. Jeg skulle møde i stalden mandag morgen klokken 7, det var i ridestalden, hvor jeg skulle være hele ugen.

Jeg stod op halv seks næste dag, for jeg ville gerne nå ned til mine egne ponyer, før jeg skulle i stalden. De havde det heldigvis godt. De stod i to store og lyse bokse ved siden af hinanden, så de var glade.

Jeg mødte ind klokken 7 og hjalp med at strø bokse, pudse udstyr, trække heste ud på fold, sætte heste i skridtmaskinen, og så skulle jeg sadle op for Alva, der rider Nannas heste, når hun har fri. Det var så mega skønt at arbejde med de dejlige heste, de var alle sammen utroligt velopdragne og søde at gå med. Jeg arbejdede fra 7 til 16 med nogle pauser undervejs. Og bagefter skulle jeg så ride mine egne ponyer, så jeg var ret træt, når jeg nåede til aften.

Copyright Ridehesten.com

Der var også to andre praktikanter den uge, det var to rigtig søde piger fra Tronsøskolen, som jeg hyggede mig sammen med.

Om torsdagen skulle hele stalden på tur. Vi skulle besøge Agnethe på hendes ejendom. Vi kørte i bus derop og blev vist rundt. Stalden var mega flot, og jeg hilste på både Jo jo og Don O. Vi fik kage og sodavand, så det var en rigtig hyggelig tur.

Fredag havde jeg fri tidligt, min mor hentede mig, da jeg var færdig med at ride ponyerne, det var så dejligt at ride i den store hal, og nu glæder jeg mig ekstra meget til at skulle ride ECCO-finalen deroppe på Aurora om to uger.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Det er gået godt selvom vi ikke har redet stævner

17-06-2020 09:48, af Johanne Kofod Jensen

Selvom stævnerne har været lukket ned på grund af corona, har den sidste måned alligevel budt på mange gode oplevelser for mig

Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Alexander Godsk er en ambitiøs ung mand

07-07-2020 07:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Den unge springrytter, Alexander Godsk, er bosat på sine forældres gård på Fyn, og her træner han flittigt for at holde sig selv og sine heste i form til at ride med på højt niveau, og trods sin unge alder, har han allerede flere gange vundet i de højeste seniorklasser

Med Ridehesten hos Nordentoft (video)

05-07-2020 14:48, af Thomas Bach Jensen

Du kan komme med magasinet Ridehesten på besøg hos Nordentoft Equestrian på Krastrup Herregaard i det nye julinummer af magasinet, der netop er på gaden nu

Hest aflivet efter fald fra trailer

08-07-2020 15:05, af Thomas Bach Jensen

I formiddag faldt en hest af en trailer under kørsel på landevejen på Lolland, hvor hesten havde sparket rampen af og derefter rev sig løs. Hesten måtte aflives efter fald fra traileren

Lige ret for alle sportsgrene i Danmark, tak!

08-07-2020 12:30, af Britt Carlsen

Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand retter en skarp kritik mod de ulige retningslinjer i forhold til forsamlingsforbuddet, hvor der åbnes op for tilskuerantallet – kun til fodboldkampe

Rytter og avler i opdrætterfællesskab med dyrlæge