I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

Mine forældre kørte mig derop sammen med begge ponyer søndag aften. Jeg havde fået mit eget værelse deroppe, hvor jeg skulle bo alene. Det var ret spændende sådan at flytte hjemmefra for en uge. Jeg havde købt forskelligt mad ind, for jeg skulle selv stå for at lave morgenmad og aftensmad, frokosten kunne jeg købe på Blue Hors.

Julie, som står for praktikanterne, tog imod mig og mine forældre, hun viste os, hvor ponyerne skulle være og hvor jeg selv skulle bo. Hun var rigtig sød og hjalp mig hele ugen. Jeg fik min egen chip, så jeg kunne låse mig ind overalt. Jeg skulle møde i stalden mandag morgen klokken 7, det var i ridestalden, hvor jeg skulle være hele ugen.

Jeg stod op halv seks næste dag, for jeg ville gerne nå ned til mine egne ponyer, før jeg skulle i stalden. De havde det heldigvis godt. De stod i to store og lyse bokse ved siden af hinanden, så de var glade.

Jeg mødte ind klokken 7 og hjalp med at strø bokse, pudse udstyr, trække heste ud på fold, sætte heste i skridtmaskinen, og så skulle jeg sadle op for Alva, der rider Nannas heste, når hun har fri. Det var så mega skønt at arbejde med de dejlige heste, de var alle sammen utroligt velopdragne og søde at gå med. Jeg arbejdede fra 7 til 16 med nogle pauser undervejs. Og bagefter skulle jeg så ride mine egne ponyer, så jeg var ret træt, når jeg nåede til aften.

Copyright Ridehesten.com

Der var også to andre praktikanter den uge, det var to rigtig søde piger fra Tronsøskolen, som jeg hyggede mig sammen med.

Om torsdagen skulle hele stalden på tur. Vi skulle besøge Agnethe på hendes ejendom. Vi kørte i bus derop og blev vist rundt. Stalden var mega flot, og jeg hilste på både Jo jo og Don O. Vi fik kage og sodavand, så det var en rigtig hyggelig tur.

Fredag havde jeg fri tidligt, min mor hentede mig, da jeg var færdig med at ride ponyerne, det var så dejligt at ride i den store hal, og nu glæder jeg mig ekstra meget til at skulle ride ECCO-finalen deroppe på Aurora om to uger.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det er benhårdt arbejde der gør forskellen

19-10-2020 11:26, af Annika Knudsen Lorentsen

(video) I anledning af weekendens World Cup-stævne på Vilhelmsborg, hvor Cathrine Dufour sejrede to gange i sadlen på den 10-årige vallak Bohemian, har DR Sporten bragt et indslag med den hårdtarbejdende rytter

10-tallerne stod i kø – da Dufour red sejren hjem

17-10-2020 21:24, af Britt Carlsen

I et stjernespækket felt anført af verdensranglistens nr. 1, Isabell Werth fra Tyskland, dansede danske Cathrine Dufour og Bohemian fra konkurrenterne med deres tredje internationale Grand Prix i træk til over 83%

Fire formidable hopper (Opdateret!)

18-10-2020 10:10, af Hannah Duelund Liltoft

Hvor tit er det egentlig man ser mormor gå i sporten, sammen med sit afkom? Det er ikke tit - men det skete sidste weekend, og endda med den yngste i USA

Hvad betyder ny COVID-19-situation for ridesporten?

23-10-2020 19:34, af Thomas Bach Jensen

På aftenens pressemøde offentliggjorde myndighederne en række stramninger af de gældende COVID-19-retningslinjer og indførte desuden en række nye tiltag. Dansk Ride Forbund går i dialog med Dansk Idrætsforbund for hurtigst muligt at kunne give en videre udmelding

Landstræneren og eleven går sammen

21-10-2020 18:30, af Hannah Duelund Liltoft

Dennis Fisker der i uge 42 var repræsenteret til World Cup stævnet på Vilhelmsborg er en travl herre. Tirsdag aften gav han en lektion i opdragelse af forældre og et anderledes indblik i livet som landstræner

Lone Bang over 80% i dramatisk afslutning (video)

18-10-2020 15:08, af Britt Carlsen

Dommerne måtte samles efter Lone Bang Larsens ridt for at beslutte, hvordan hendes afslutning skulle bedømmes - Bakkely's Onandt eksploderede da publikum begyndte at klappe i begejstring over et flot ridt

Viva Vilhelmsborg og Cathrine Dufour som red sejren hjem(video)

18-10-2020 17:19, af Britt Carlsen

Hun gjorde det igen, Cathrine Dufour - dansede til sejr på hjemmebanen med Bohemian i FEI World Cup kür. Og hun henviste de to tyske mestre Isabell Werth og Jessica von Bredow-Werndl til de næste pladser, mens Carina Cassøe Krüth leverede en pragt præstation til fjerdepladsen

Tyskland har sat et stærkt UVM-hold

20-10-2020 19:42, af Thomas Bach Jensen

For første gang siden 2015 afvikles verdensmesterskaberne for ungheste (UVM) i dressur i Tyskland, hvor det i december løber af stablen i byen Verden. Tyskerne stille med tidligere medaljevindere som Revolution Secret

Præmiehingst til Danmark (VIDEO)

23-10-2020 16:16, af Hannah Duelund Liltoft

En af præmiehingstene fra Hannoveranerhingstekåringen, blev efterfølgende udbudt på den spektakulære auktion over springhingste i Verden, Torsdag aften. Én af hingstene endte på dansk grund

En ny begyndelse