I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

Mine forældre kørte mig derop sammen med begge ponyer søndag aften. Jeg havde fået mit eget værelse deroppe, hvor jeg skulle bo alene. Det var ret spændende sådan at flytte hjemmefra for en uge. Jeg havde købt forskelligt mad ind, for jeg skulle selv stå for at lave morgenmad og aftensmad, frokosten kunne jeg købe på Blue Hors.

Julie, som står for praktikanterne, tog imod mig og mine forældre, hun viste os, hvor ponyerne skulle være og hvor jeg selv skulle bo. Hun var rigtig sød og hjalp mig hele ugen. Jeg fik min egen chip, så jeg kunne låse mig ind overalt. Jeg skulle møde i stalden mandag morgen klokken 7, det var i ridestalden, hvor jeg skulle være hele ugen.

Jeg stod op halv seks næste dag, for jeg ville gerne nå ned til mine egne ponyer, før jeg skulle i stalden. De havde det heldigvis godt. De stod i to store og lyse bokse ved siden af hinanden, så de var glade.

Jeg mødte ind klokken 7 og hjalp med at strø bokse, pudse udstyr, trække heste ud på fold, sætte heste i skridtmaskinen, og så skulle jeg sadle op for Alva, der rider Nannas heste, når hun har fri. Det var så mega skønt at arbejde med de dejlige heste, de var alle sammen utroligt velopdragne og søde at gå med. Jeg arbejdede fra 7 til 16 med nogle pauser undervejs. Og bagefter skulle jeg så ride mine egne ponyer, så jeg var ret træt, når jeg nåede til aften.

Copyright Ridehesten.com

Der var også to andre praktikanter den uge, det var to rigtig søde piger fra Tronsøskolen, som jeg hyggede mig sammen med.

Om torsdagen skulle hele stalden på tur. Vi skulle besøge Agnethe på hendes ejendom. Vi kørte i bus derop og blev vist rundt. Stalden var mega flot, og jeg hilste på både Jo jo og Don O. Vi fik kage og sodavand, så det var en rigtig hyggelig tur.

Fredag havde jeg fri tidligt, min mor hentede mig, da jeg var færdig med at ride ponyerne, det var så dejligt at ride i den store hal, og nu glæder jeg mig ekstra meget til at skulle ride ECCO-finalen deroppe på Aurora om to uger.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47, af Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser