Jeg glæder mig til Nordic Baltic Championship

11-06-2019 11:52, af Johanne Kofod Jensen

Læs her om mine forberedelser inden Aurora og jeg skal deltage ved det store stævne Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg, og læs om min deltagelse ved Sydjysk Mesterskab i springning

Copyright Ridehesten.com
Aurora A.

Kære Ridehesten

Så kom udtagelsen til Nordisk og vi har fået at vide at Aurora og jeg har redet os til en plads ved det store stævne Nordic Baltic Championships, som i år afholdes på Vilhelmborg sidste weekend i juni, så det glæder jeg mig helt vildt til. Vi skal bo i campingvogn på pladsen sammen med de andre, så det bliver mega godt. Det bliver et meget stort stævne med hele fem discipliner.

Lige nu går tiden med træning. Jeg skal have lavet en træningsplan for Aurora, som Jette skal godkende. Jeg træner altid Aurora meget varieret, så hun ikke mister lysten til at gå dressur. Som en del af forberedelsen op til Nordisk skal jeg starte ved landsstævnet i Gråsten i næste weekend. Jeg har valgt også at skulle starte min nye etter pony Revolution i lilleturs klasserne PRI og PRT, så det bliver også spændende at se, hvordan det kommer til at gå. Han har et rigtig dejligt temperament, og jeg er meget glad for at træne med ham.

Copyright Ridehesten.com
Cornelia til Sydjysk Mesterskab i springning.

Ellers har jeg også været til Sydjysk Mesterskab i spring på min lillesøsters pony siden sidst. Mesterskabet gik i LA og det var jeg lidt spændt på, jeg springer jo ikke så meget, så jeg havde kun redet en LA inden, og der fik jeg fire fejl, fordi jeg kom forkert ind i en dobbelt kombination. Om lørdagen red vi opvarmningsklasser i LB”” og LA med to placeringer, så det var jo super fint og om søndagen skulle mesterskabet så gå. Det gik i metode B12, hvilket betyder, at man rider en hovedrunde og alle dem som ikke udgår, de rider en hovedrunde mere og til sidst er der omspringning for de fejlfrie, hvor nogle af springene bliver sat op. Cornelia sprang bare super. Hun gik to fejlfrie hovedrunder og til sidst en fejlfri om springning, så det var mega fedt og vi fik en tredjeplads i mesterskabet.

I kan følge min træning op til Nordisk på #jkjdressage

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Regerende verdensmester er død

14-02-2020 10:19, af Thomas Bach Jensen

Vinder af verdensmesterskabet for 6-årige dressurheste i Ermelo i 2019, Zonik-sønnen Zucchero, er død af kolik knap 7 år gammel

Rytter råber op: Stop med at dytte af os!

17-02-2020 17:14, af Camilla Tiefensee Schrøder

Efter en ridetur, hvor en bilist trykkede hornet i bund og gassede op lige ved siden af hestene, satte Mette Kofoed sig ned og skrev et opslag på facebook. Hendes budskab er nu gået viralt

Farvel til Romanov

20-02-2020 10:05, af Britt Carlsen

Hvornår er det tid til at sige farvel til en elsket hest? Aldrig, vil de fleste sige, men på et tidspunkt kommer det så vidt, at det er et ansvar, vi må påtage os som hesteejere. I dag blev der sagt farvel til en af de betydende avlshingste og sportsheste, Glock's (Blue Hors) Romanov

Verdens måske ældste hest er død

17-02-2020 15:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den australske quarter-pinto Calypso var fyldt 50 år, men alligevel kom dødsfaldet som en overraskelse for ejeren, da hesten var frisk og glad helt til det sidste

OL-hingsten Desperados pludseligt død