Jeg glæder mig til Nordic Baltic Championship

11-06-2019 11:52, af Johanne Kofod Jensen

Læs her om mine forberedelser inden Aurora og jeg skal deltage ved det store stævne Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg, og læs om min deltagelse ved Sydjysk Mesterskab i springning

Copyright Ridehesten.com
Aurora A.

Kære Ridehesten

Så kom udtagelsen til Nordisk og vi har fået at vide at Aurora og jeg har redet os til en plads ved det store stævne Nordic Baltic Championships, som i år afholdes på Vilhelmborg sidste weekend i juni, så det glæder jeg mig helt vildt til. Vi skal bo i campingvogn på pladsen sammen med de andre, så det bliver mega godt. Det bliver et meget stort stævne med hele fem discipliner.

Lige nu går tiden med træning. Jeg skal have lavet en træningsplan for Aurora, som Jette skal godkende. Jeg træner altid Aurora meget varieret, så hun ikke mister lysten til at gå dressur. Som en del af forberedelsen op til Nordisk skal jeg starte ved landsstævnet i Gråsten i næste weekend. Jeg har valgt også at skulle starte min nye etter pony Revolution i lilleturs klasserne PRI og PRT, så det bliver også spændende at se, hvordan det kommer til at gå. Han har et rigtig dejligt temperament, og jeg er meget glad for at træne med ham.

Copyright Ridehesten.com
Cornelia til Sydjysk Mesterskab i springning.

Ellers har jeg også været til Sydjysk Mesterskab i spring på min lillesøsters pony siden sidst. Mesterskabet gik i LA og det var jeg lidt spændt på, jeg springer jo ikke så meget, så jeg havde kun redet en LA inden, og der fik jeg fire fejl, fordi jeg kom forkert ind i en dobbelt kombination. Om lørdagen red vi opvarmningsklasser i LB”” og LA med to placeringer, så det var jo super fint og om søndagen skulle mesterskabet så gå. Det gik i metode B12, hvilket betyder, at man rider en hovedrunde og alle dem som ikke udgår, de rider en hovedrunde mere og til sidst er der omspringning for de fejlfrie, hvor nogle af springene bliver sat op. Cornelia sprang bare super. Hun gik to fejlfrie hovedrunder og til sidst en fejlfri om springning, så det var mega fedt og vi fik en tredjeplads i mesterskabet.

I kan følge min træning op til Nordisk på #jkjdressage

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Hyggeligt at ride hold DM med gode veninder

19-09-2019 17:02, af Johanne Kofod Jensen

Jeg er lige kommet hjem fra Hold DM i Frederikshavn. Det er bare årets hyggeligste stævne. I år startede jeg for Holte Rideklub sammen med mine gode veninder. Ida på Chilli, Nikoline på Mo Cuishle og Ingeborg på Top Tilas

Et fantastisk DM

04-09-2019 07:56, af Johanne Kofod Jensen

Så er jeg kommet hjem efter et fantastisk DM på Hovgaard. Jeg havde begge ponyer med. Aurora skulle gå DM og Revolution lille tur

Clinic: Ponyrytter kom til hest (video)

31-08-2019 09:00, af Camilla Tiefensee Schrøder

Ponyrytter Johanne Kofod Jensen fik lov at prøve kræfter med bl.a. etterchangementer på Dennis Fiskers hest under hans clinic ved DM på Hovgaard Rideklub i går aftes. Som man kan se i videoklippet gik skiftet fra pony til hest som en leg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

May Sherif føl født på Tasmanien

19-09-2019 13:04, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den verdenskendte elitehingst May Sherif DVE 250, som har været død i ca. 15 år, har fået et afkom på Tasmanien og to mere er på vej

Bruger din hest solbriller som Cassidy?

20-09-2019 14:13, af Annika Knudsen Lorentsen

Cathrine Dufour har i samarbejde med Trolle Company iført Atterupgaards Cassidy de smarte solbriller fra eQuick. Solbrillerne eYysor er den perfekte øjenbeskyttelse til den aktive hest, og det ser da også ud til at Cassidy er godt tilfreds med hestesolbrillerne

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Todt køresyg på Zangersheide

19-09-2019 10:21, af Britt Carlsen

Den ene lastbil fra Stutteri Ask kom til at holde i kø på motorvejen i mange timer, og det betyder, at Todt un Prince Ask ikke kommer til start i Sires of the World da han behandles for køresyge/transportsyge

OL-rytter suspenderet efter mishandling

19-09-2019 15:17, af Cecilia Lindahl

Den belgiske militaryrytter Joris Vanspringel er suspenderet efter mishandling af en pony under en militaryclinic tilbage i november 2018

Rekorder og 10. gang til DM for vallakken Lasse

19-09-2019 09:45, af Annika Knudsen Lorentsen

I den kommende weekend løber DM i military af stablen hos Sportsrideklubben, og i den forbindelse sætter to ekvipager rekord, da de også deltog ved DM i TREC i sidste uge. For Niels Goldschmidt og hesten Lasse er det desuden 10. gang de deltager ved DM i military

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend