Jeg glæder mig til Nordic Baltic Championship

11-06-2019 11:52, af Johanne Kofod Jensen

Læs her om mine forberedelser inden Aurora og jeg skal deltage ved det store stævne Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg, og læs om min deltagelse ved Sydjysk Mesterskab i springning

Copyright Ridehesten.com
Aurora A.

Kære Ridehesten

Så kom udtagelsen til Nordisk og vi har fået at vide at Aurora og jeg har redet os til en plads ved det store stævne Nordic Baltic Championships, som i år afholdes på Vilhelmborg sidste weekend i juni, så det glæder jeg mig helt vildt til. Vi skal bo i campingvogn på pladsen sammen med de andre, så det bliver mega godt. Det bliver et meget stort stævne med hele fem discipliner.

Lige nu går tiden med træning. Jeg skal have lavet en træningsplan for Aurora, som Jette skal godkende. Jeg træner altid Aurora meget varieret, så hun ikke mister lysten til at gå dressur. Som en del af forberedelsen op til Nordisk skal jeg starte ved landsstævnet i Gråsten i næste weekend. Jeg har valgt også at skulle starte min nye etter pony Revolution i lilleturs klasserne PRI og PRT, så det bliver også spændende at se, hvordan det kommer til at gå. Han har et rigtig dejligt temperament, og jeg er meget glad for at træne med ham.

Copyright Ridehesten.com
Cornelia til Sydjysk Mesterskab i springning.

Ellers har jeg også været til Sydjysk Mesterskab i spring på min lillesøsters pony siden sidst. Mesterskabet gik i LA og det var jeg lidt spændt på, jeg springer jo ikke så meget, så jeg havde kun redet en LA inden, og der fik jeg fire fejl, fordi jeg kom forkert ind i en dobbelt kombination. Om lørdagen red vi opvarmningsklasser i LB”” og LA med to placeringer, så det var jo super fint og om søndagen skulle mesterskabet så gå. Det gik i metode B12, hvilket betyder, at man rider en hovedrunde og alle dem som ikke udgår, de rider en hovedrunde mere og til sidst er der omspringning for de fejlfrie, hvor nogle af springene bliver sat op. Cornelia sprang bare super. Hun gik to fejlfrie hovedrunder og til sidst en fejlfri om springning, så det var mega fedt og vi fik en tredjeplads i mesterskabet.

I kan følge min træning op til Nordisk på #jkjdressage

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Forandringer for mine ponyer og mig

03-06-2019 09:17, af Annika Knudsen Lorentsen

De seneste måneder er det sket lidt af hvert for mine ponyer og mig, læs med i dette blogindlæg hvor jeg fortæller jer om situationen

Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

Daniel, Cathrine og Agnete på podiet

10-06-2019 16:55, af Britt Carlsen

Det blev en helt forrygende afslutning på fire fantastiske stævnedage ved Eqiutour DM - publikum var i høj grad med til at skabe en fænomenal stemning i kürfinalen og rytterne kvitterede ved at vise høj klasse

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

Daniel og Zack dansede for fyldte tribuner

10-06-2019 15:55, af Britt Carlsen

Det danske mesterskab i dressur er i fuld gang, og Daniel Bachmann Andersen dansede gennem kürprogrammet vurderet til 85,25% (video)

Hun er den første, jeg selv har valgt

11-06-2019 09:04, af Thomas Bach Jensen

I feltet af 6-års heste, der i søndags gik videre til den sidste UVM-udtagelse for Danmark, er den tidligere UVM-finalist Straight Horse Ascenzione, der nu rides af Helen Langehanenberg, som er meget begejstret for DV-hoppen, hun selv har valgt

Topspringryttere til DM hos Absolute Horses

12-06-2019 07:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Hvor det for dressurrytternes vedkommende er overstået, må de danske springryttere vente til august før årets danmarksmester kan kåres. Det sker ved det store stævne hos Absolute Horses, som byder på lidt af hvert

(Video) TV2 fik hest i studiet

16-06-2019 21:11, af Camilla Tiefensee Schrøder

Vicky Mathiesen og hendes hest Dejó er kendt for deres foto-udflugter til steder, hvor man normalt ikke ser en hest. I dag skridtede de en tur ind i TV2 Sportens lokaler i Odense

En god og ærlig repræsentant for sporten

10-06-2019 14:10, af Britt Carlsen

– Hun har vist os, at talent og målrettet planlægning kan føre til noget stort indenfor sporten. Således betegnede HKH prinsesse Benedikte årets modtager af Lis Hartels Mindepris Cathrine Dufour (video)

Tillykke til Ib Kirk med de 60 år

11-06-2019 10:35, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag fylder Ib Kirk fra hingstestationen Katrinelund 60 år og os fra Ridehesten ønsker ham stort tillykke med den runde fødseldag

Guld til Danmark i Hagen!

14-06-2019 08:46, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det danske ponydressurhold vandt i går aftes guld ved Future Champions Youth Nations Cup i Hagen. Junior- og ungrytterne kom begge på bronzepladsen