Jeg har fundet min drømmehest

12-02-2018 07:14, af Sussi Hjort Hollensted

Sofia Valentina Hegstrup er meget glad for sin nye hest, Bicallux Verte. Sammen har de fået en god start i USA, hvor de i weekenden vandt to klasser

Copyright Ridehesten.com
Sofia Valentina Hegstrup og Bicallux Verte ved præmieoverrækkelsen, da de vandt klassen, FEI Junior Rider Individual CDIJ i Wellington

Det er en begejstret Sofia Valentina Hegstrup, der fortæller, hvordan hun har det med sin nye hest, Bicallux Verte e. Ticallux Verte/C-Indocto. For bare få måneder siden købte hun ham gennem Lars Ringkjær i Hjallerup Rideklub af Line Hellidi – og for bare en måned siden tog hun ham med for i stævnesæsonen at skulle bo i USA.
– Da jeg red på Bicallux Verte første gang, kunne jeg mærke, at vi passede sammen. Jeg vidste bare, at han ville gøre alt for mig, og han er også blevet min bedste ven, siger hun til Ridehesten.com.

Kunne ikke finde et match
Sofia Valentina Hegstrup mistede for nogle år siden hesten Santa, som hun i 2015 blev europamester i dressur for children på. Siden har hun ikke rigtig kunnet finde det rigtige match.
– Det har ikke været nogle gode år for mig med hestene. Jeg har været ude at kigge på mange heste, men jeg har ikke rigtig følt mig godt tilpas på ryggen af dem, forklarer hun. 

Sejr i Wellington
Men med Bicallux Verte har den snart 16-årige rytter nu fundet sit match, og de vandt da også to klasser til deres andet stævne i USA.
– Jeg havde lige fået ham, da vi skulle herover, og jeg var noget nervøs, da jeg jo ikke kendte ham. Både flyveturen og varmen her, var jeg meget spændt på, hvad han ville sige til. Samtidig har han jo aldrig været på sådan et stort stadion, som stævnepladsen i Wellington er, og stadigvæk har han klaret det hele så fint, siger Sofia Valentina Hegstrup. 

Alt er nyt
I weekenden vandt ekvipagen, FEI Junior Rider Individual CDIJ. Det gjorde de med 68.333%. Et pointtal, som Sofia var meget tilfreds med.
– Han gik et rigtig godt travprogram med kun 7- og 8-taller. Skridten er mit svageste punkt, så der trippede han lige lidt, så det skal jeg arbejde videre på. Alt er også nyt for mig herovre, men sejren her i weekenden har gjort, at jeg glæder mig meget til fremtidige stævner, så vi kan få en masse rutine sammen herovre, slutter hun. 

 

 

 

 

 

 

 

Læs også

Sejr til Sofia Valentina Hegstrup

10-02-2018 13:14, af Sussi Hjort Hollensted

Overlegen sejr til Sofia Valentina Hegstrup på Bicallux Verte til Adequan Global Dressage Festival 5 CDI i Wellington i Florida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Forsamlingsforbud: Hvad betyder det for stævnerne?

18-09-2020 16:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Forsamlingsforbuddet er sænket til 50 personer, og det får heldigvis ikke betydning for en stor andel af stævnearrangører, men der er desværre nogle stævner der bliver ramt, og som er nødt til at foretage justeringer i deres planlagte stævner, meddeler Dansk Ride Forbund

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen