Jeg kan virkelig godt lide heste!

12-06-2017 11:23, af Thomas Bach Jensen

Magasinet Ridehesten har besøgt en af Danmarks mest afholdte og respekterede beridere, Karin Nissen, der lige nu er aktuel på den internationale dressurscene, men hun har ikke altid været dressurrytter

Copyright Ridehesten.com

At en professionel rytter virkelig godt kan lide heste lyder næppe overraskende, men Karin Nissen, der er berider og daglig leder i Frederiksværk Rideklub, uddyber sin udtalelse med, at det oprigtigt er hestene, hun brænder for.

– Jeg kan virkelig godt lide heste, og det er den eneste grund til, at jeg er i branchen og miljøet. Ikke af andre grunde, fastslår Karin og tilføjer: – Jeg lever og ånder for dem og har derfor lyst til at løse problemerne med dem. Jeg synes, det er sjovt med udfordringer, og min indgangsvinkel i arbejdet med hestene er, at jeg er villig til at tage tiden og til at gå andre veje, hvis det er det, der skal til.

En del af hendes forretning er uddannelse og salg af heste, men hendes egne heste er ikke på salgslisten.

– Jeg har kun solgt to af mine heste igennem tiderne. Jeg har svært ved at skille mig af med dem og plejer at beholde dem, til de dør, fortæller Karin, der oprindeligt var ponyspringrytter og først sprang ud som dressurrytter efter sin læretid hos Torben Suhr.

Læs Karin Nissens historie i magasinet Ridehesten.

Læs også

Vi skal stille krav til vores undervisere

09-10-2019 09:21, af Cecilia Lindahl

Skal ryttere, der starter stævner, fremadrettet have en underskrift fra en træner med trænerlicens? Berider og bestyrelsesmedlem Karin Nissen fortæller, hvilke tanker man gør sig omkring dette forslag, og hvorfor det kan være en nødvendighed

Danmark til FEI Nations Cup i Falsterbo

04-07-2017 17:16, af Thomas Bach Jensen

Når der under det hyggelige og traditionsrige stævne i Falsterbo i Sverige i næste uge skal rides FEI Nations Cup i dressur, kommer Malene Kohlscmidt Ebbesen, Karin Nissen og Allan Grøn til at forsvare de danske farver

Dobbelt dansk i Grand Prix Special

20-05-2017 21:22, af Thomas Bach Jensen

Ved det internationale stævne Norway Open Dressage satte danskerne Lotte Skjærbæk og Karin Nissen sig på første- og andenpladsen i CDI3* Grand Prix Special

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Lyager: Jeg har fået mere blod på tanden

02-06-2020 14:28, af Kristine Ulsø Olsen

Som bare 17-årig blev Anne-Mette Lyager selvstændig med egen salgsstald. Det var et stort projekt at være så ung og samtidig være gårdejer, men her 3,5 år efter går det mere end godt for den unge dressurrytter

Tredje gang er lykkens gang for moderløse Corleo

29-05-2020 12:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Et moderløst føl, en minitature til tante, tre ammehopper og masser af lange vågne timer. Dyrlæge Heidi Nielsen og føllets ejer Trine Larsen har sammen med dygtige hjælpere kæmpet med at finde en ammehoppe til moderløse Corleo

 

Daniel Bachmann Andersen - Ponyfar & Danmarksmester

30-05-2020 14:00, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar" og enkelte af dem, er selv ponyforældre i dag. I denne nyhed møder Ponyfar Daniel Bachmann Andersen

Hosdam havde stalden fuld fra første dag

03-06-2020 09:56, af Thomas Bach Jensen

Beriderparret Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard har kunnet melde om fyldt stald fra første åbningsdag i marts i deres nyetablerede virksomhed sydvest for Randers, hvor de har realiseret deres drøm om at få foden under eget bord

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Helgstrand sælger heste i nyt prissegment

28-05-2020 15:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

Helgstrand Dressage lancerer et hold af salgsklare dressurheste til nye priser. Det er heste, der ikke til fulde rammer Helgstrands primære målgruppe af kunder, men som har kapaciteten til at blive rigtige gode konkurrenceheste. Se udvalget her 

Haps - af med kørekortet!

30-05-2020 11:09, af Britt Carlsen

Hvis man ikke lige er opmærksom, når man køre bil, så kan det blitze. Så hjælper det ikke at have dommertække - hos dressurdommerne, for det er en anden dommer, der siger: af med kørekortet!

Vi har tid til at nørde

30-05-2020 07:34, af Britt Carlsen

Med OL i Tokyo udsat til næste sommer, og arrangementer og stævner lukket ned som følge af corona pandemien, er meget ændret for rytterne i bruttotruppen, men der arbejdes fortsat målrettet mod OL, fortæller holdleder for dressurrytterne Helle Krasnik Trolle, og nu er der mulighed for truppen kan udvides

Severo Jurado Lopez underviser på Kirstineholm