Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I weekenden har jeg været til Ecco Cup i Kolding. Stævnet var det andet kvalifikationsstævne ud af tre. Man skal komme i A finalen mindst to gange for at kunne komme med til den store finale, der i år afholdes på Blue Hors.

Min mor og jeg kørte til Kolding med Aurora om torsdagen, så hun kunne se banen og komme ind i sin boks.

Fredag var første stævnedag. Vi skulle ride PRI, som var opvarmningsklassen. Lige før vi skulle ud og varme op begyndte det at tordne. Inde i ridehuset, hvor vi stod opstaldet lød der et kæmpebrag og lyset gik ud. Vi blev alle sammen meget bange, men Aurora var helt rolig og spiste bare hø. Da vi gik ud for at varme op var alt ret kaotisk, folk løb rundt, for lynet havde slået ned tæt ved og klassen måtte udsættes. Vi skridtede rundt inde i hallen, mens vi ventede på, hvornår vi kunne begynde igen. Da det holdt op med at lyne og tordne skulle vi ind, men regnede styrtede ned, og jeg var meget glad for, at jeg havde øvet miljøtræning med paraplyer for Aurora var stadig helt cool. Vi red vores program lidt forsigtigt, så hun ikke skulle glide på den våde bane, men det gik mega godt alligevel og vi fik 70,4% og en tredjeplads.

Lørdag var første afdeling af Ecco Cup. Den gik i PRM. Her var vejret fint og vi havde en god tur. Desværre kostede to små fejl i galopprogrammet os en placering, og vi blev nummer 6 og første uplaceret.

Søndag var det så finale. Der var 12 ryttere, som havde kvalificeret sig til at ride Kür. De ryttere med de højeste procenter fra lørdag rider sidst, og så trækker man ellers lod om rækkefølgen. Jeg trak nummer 9.

Aurora var virkelig fin på opvarmningen, vi varmede op indenfor, da banen udenfor var meget våd. Da vi så gik ud på banen for at ride küren, var hun stadig rigtig glad og vågen på den gode måde. Da jeg kom ind rakte jeg armen i vejret for at de skulle starte musikken. Det så dem, der styrede musikken ikke, så der skete ikke noget, dommeren stod op og ventede, og jeg måtte vifte med armen mens jeg travede rundt på Aurora for at holde hende i gang, for hun var nemlig helt klar kunne jeg mærke. Endelig kom musikken i gang, og det gik mega godt. Vi red 71% og blev nummer tre.

De fem bedste kom ind til præmieoverrækkelse, først red nummer fire og fem en runde på springbanen, og derefter kom vi ind på ponyerne og fik præmier, blomster og gaver. Det var en meget stor oplevelse, og jeg glæder mig helt vildt til vi skal ride finalen på Blue Hors.

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47, af Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Hyggeligt at ride hold DM med gode veninder

19-09-2019 17:02, af Johanne Kofod Jensen

Jeg er lige kommet hjem fra Hold DM i Frederikshavn. Det er bare årets hyggeligste stævne. I år startede jeg for Holte Rideklub sammen med mine gode veninder. Ida på Chilli, Nikoline på Mo Cuishle og Ingeborg på Top Tilas

Et fantastisk DM

04-09-2019 07:56, af Johanne Kofod Jensen

Så er jeg kommet hjem efter et fantastisk DM på Hovgaard. Jeg havde begge ponyer med. Aurora skulle gå DM og Revolution lille tur

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Britta har fået 47 millioner til at forsvinde

14-10-2019 10:16, af Cecilia Lindahl

Det har kun været muligt at kortlægge, hvad Britta Nielsen har brugt 70 millioner kroner på, de resterende 47 millioner kroner er sporløst forsvundet

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand

15-10-2019 12:14, af Annika Knudsen Lorentsen

For en måneds tid siden var Ridehesten på besøg hos den talentfulde juniorrytter Alexander Yde Helgstrand, for at høre lidt om hans liv og hans fremtidsplaner

Agnete og JoJo tager den sidste dans i Boxen

16-10-2019 10:40, af Thomas Bach Jensen

Når Agnete Kirk Thinggaard og JoJo på lørdag rider på banen i Boxen ved World Cup i Herning, er det ikke blot sidste Grand Prix på hjemmebane i denne sæson, men også sidste Grand Prix for de to. Agnete glæder sig til stævnet, som samtidig bliver et vemodigt farvel til hendes tophest

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

Oplev World Cup Kür direkte på DR

18-10-2019 13:45, af Britt Carlsen

Har du ikke mulighed for at komme til MCH Messecenter Herning på søndag for at opleve FEI World Cup kür, så fortvivl ej - DR sender nemlig live fra konkurrencen på DR2

Vinder 150 cm efter 2 ugers samarbejde (video)

18-10-2019 21:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Lars Bak Andersen har lige vundet 150 cm klassen i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning med en hest han kun har haft i 2 uger

Holey Moley: Cathrine Dufour vandt med 83% (video)

19-10-2019 16:55, af Britt Carlsen

FEI Dressage World Cup blev kuldegysende herligt for hjemmepublikummet, først en bevæget afsked med Agnetes Jojo og så vandt Cathrine Dufour og Bohemian med 5 procents forspring til nærmeste tysker

Skovrider har flere kasketter på (video)

17-10-2019 18:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Kristian Skovrider er stildommer for de dygtige ponyryttere i Nord-Vest Box Cup her ved World Cup Herning, og mellem kategori 3- og 2-ponyernes klasse nåede han da lige ned og ride en hest i CSI3* 135 cm