Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I weekenden har jeg været til Ecco Cup i Kolding. Stævnet var det andet kvalifikationsstævne ud af tre. Man skal komme i A finalen mindst to gange for at kunne komme med til den store finale, der i år afholdes på Blue Hors.

Min mor og jeg kørte til Kolding med Aurora om torsdagen, så hun kunne se banen og komme ind i sin boks.

Fredag var første stævnedag. Vi skulle ride PRI, som var opvarmningsklassen. Lige før vi skulle ud og varme op begyndte det at tordne. Inde i ridehuset, hvor vi stod opstaldet lød der et kæmpebrag og lyset gik ud. Vi blev alle sammen meget bange, men Aurora var helt rolig og spiste bare hø. Da vi gik ud for at varme op var alt ret kaotisk, folk løb rundt, for lynet havde slået ned tæt ved og klassen måtte udsættes. Vi skridtede rundt inde i hallen, mens vi ventede på, hvornår vi kunne begynde igen. Da det holdt op med at lyne og tordne skulle vi ind, men regnede styrtede ned, og jeg var meget glad for, at jeg havde øvet miljøtræning med paraplyer for Aurora var stadig helt cool. Vi red vores program lidt forsigtigt, så hun ikke skulle glide på den våde bane, men det gik mega godt alligevel og vi fik 70,4% og en tredjeplads.

Lørdag var første afdeling af Ecco Cup. Den gik i PRM. Her var vejret fint og vi havde en god tur. Desværre kostede to små fejl i galopprogrammet os en placering, og vi blev nummer 6 og første uplaceret.

Søndag var det så finale. Der var 12 ryttere, som havde kvalificeret sig til at ride Kür. De ryttere med de højeste procenter fra lørdag rider sidst, og så trækker man ellers lod om rækkefølgen. Jeg trak nummer 9.

Aurora var virkelig fin på opvarmningen, vi varmede op indenfor, da banen udenfor var meget våd. Da vi så gik ud på banen for at ride küren, var hun stadig rigtig glad og vågen på den gode måde. Da jeg kom ind rakte jeg armen i vejret for at de skulle starte musikken. Det så dem, der styrede musikken ikke, så der skete ikke noget, dommeren stod op og ventede, og jeg måtte vifte med armen mens jeg travede rundt på Aurora for at holde hende i gang, for hun var nemlig helt klar kunne jeg mærke. Endelig kom musikken i gang, og det gik mega godt. Vi red 71% og blev nummer tre.

De fem bedste kom ind til præmieoverrækkelse, først red nummer fire og fem en runde på springbanen, og derefter kom vi ind på ponyerne og fik præmier, blomster og gaver. Det var en meget stor oplevelse, og jeg glæder mig helt vildt til vi skal ride finalen på Blue Hors.

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Forberedelserne er i fuld gang

22-06-2019 16:15, af Johanne Kofod Jensen

Så nærmer Nordisk Mesterskab på Vilhelmsborg sig for alvor og vi har fuld gang i forberedelser inden Aurora og jeg tager til Vilhelmsborg

Jeg glæder mig til Nordic Baltic Championship

11-06-2019 11:52, af Johanne Kofod Jensen

Læs her om mine forberedelser inden Aurora og jeg skal deltage ved det store stævne Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg, og læs om min deltagelse ved Sydjysk Mesterskab i springning

Forandringer for mine ponyer og mig

03-06-2019 09:17, af Annika Knudsen Lorentsen

De seneste måneder er det sket lidt af hvert for mine ponyer og mig, læs med i dette blogindlæg hvor jeg fortæller jer om situationen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Så enkelt fjerner du hestebremseæg

24-06-2019 15:37, af Merete Haahr

Hvorfor er det så svært at fjerne hestebremseæg, når nu hestene bare kan slikke dem af? Det spørgsmål undrede Emelie Tapper, som til dagligt arbejder som hovsmed. Hun har nu fundet sin egen opskrift på, hvordan man kommer plagen til livs

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Med 7-års hestene er UVM-holdet fuldendt

25-06-2019 14:33, af Thomas Bach Jensen

Det bliver for Danmark et spændende UVM i dressur i Ermelo til august, hvor tolv talentfulde DV-heste skal forsvare de danske farver. Her i eftermiddag har dommerne sat et 7-års hold, der bl.a. omfatter en tidligere UVM-medaljevinder

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

5- og 6-års holdene til UVM i dressur er sat

25-06-2019 12:55, af Thomas Bach Jensen

I sommervarmen på Vilhelmsborgs gårdsplads har dommere og publikum nydt den høje kvalitet i 5-års og 6-års holdene, og dommerne har nu sat navne på de hold, der skal repræsentere Danmark i Ermelo til august

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League