Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I weekenden har jeg været til Ecco Cup i Kolding. Stævnet var det andet kvalifikationsstævne ud af tre. Man skal komme i A finalen mindst to gange for at kunne komme med til den store finale, der i år afholdes på Blue Hors.

Min mor og jeg kørte til Kolding med Aurora om torsdagen, så hun kunne se banen og komme ind i sin boks.

Fredag var første stævnedag. Vi skulle ride PRI, som var opvarmningsklassen. Lige før vi skulle ud og varme op begyndte det at tordne. Inde i ridehuset, hvor vi stod opstaldet lød der et kæmpebrag og lyset gik ud. Vi blev alle sammen meget bange, men Aurora var helt rolig og spiste bare hø. Da vi gik ud for at varme op var alt ret kaotisk, folk løb rundt, for lynet havde slået ned tæt ved og klassen måtte udsættes. Vi skridtede rundt inde i hallen, mens vi ventede på, hvornår vi kunne begynde igen. Da det holdt op med at lyne og tordne skulle vi ind, men regnede styrtede ned, og jeg var meget glad for, at jeg havde øvet miljøtræning med paraplyer for Aurora var stadig helt cool. Vi red vores program lidt forsigtigt, så hun ikke skulle glide på den våde bane, men det gik mega godt alligevel og vi fik 70,4% og en tredjeplads.

Lørdag var første afdeling af Ecco Cup. Den gik i PRM. Her var vejret fint og vi havde en god tur. Desværre kostede to små fejl i galopprogrammet os en placering, og vi blev nummer 6 og første uplaceret.

Søndag var det så finale. Der var 12 ryttere, som havde kvalificeret sig til at ride Kür. De ryttere med de højeste procenter fra lørdag rider sidst, og så trækker man ellers lod om rækkefølgen. Jeg trak nummer 9.

Aurora var virkelig fin på opvarmningen, vi varmede op indenfor, da banen udenfor var meget våd. Da vi så gik ud på banen for at ride küren, var hun stadig rigtig glad og vågen på den gode måde. Da jeg kom ind rakte jeg armen i vejret for at de skulle starte musikken. Det så dem, der styrede musikken ikke, så der skete ikke noget, dommeren stod op og ventede, og jeg måtte vifte med armen mens jeg travede rundt på Aurora for at holde hende i gang, for hun var nemlig helt klar kunne jeg mærke. Endelig kom musikken i gang, og det gik mega godt. Vi red 71% og blev nummer tre.

De fem bedste kom ind til præmieoverrækkelse, først red nummer fire og fem en runde på springbanen, og derefter kom vi ind på ponyerne og fik præmier, blomster og gaver. Det var en meget stor oplevelse, og jeg glæder mig helt vildt til vi skal ride finalen på Blue Hors.

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Unghingsten Blue Hors Dalian lever ikke mere

20-05-2020 12:54, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Hingsten Blue Hors Dalian, som tidligere på året opnåede godkendelse til afprøvning ved Dansk Varmblods Hingstekåring, er desværre død i en meget ung alder, bare 3 år gammel

Thomas Dolleris i kunstigt koma efter hjerneblødning

20-05-2020 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Thomas Dolleris Larsen blev den 17. maj ramt af en hjerneblødning, som er skyld i, at han nu er indlagt på Skejby Sygehus, hvor han ligger i kunstigt koma

Karoline Kjær med opråb til regeringen! (video)

18-05-2020 09:07, af Annika Knudsen Lorentsen

14-årige Karoline Sloth Kjær er, ligesom store dele af ridesporten, ked af, at det fortsat ikke er muligt at afholde, og dermed deltage, i ridestævner - og derfor har hun lavet en video, hvor hun kommer med sit opråb til regeringen

Tre heste døde af Ahorn-forgiftning

22-05-2020 11:05, af Britt Carlsen

– Det er rigtig ærgerligt! Carsten Valentin fra Dyrehavegaard, har mistet tre heste som følge af Ahorn-forgiftning, og normalt er det i efteråret, man skal være opmærksom på det, men nu har det vist sig af forårsspirer også er giftige

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Jeg vil gerne være ridedreng igen!

22-05-2020 13:05, af Britt Carlsen

Andreas Helgstrand er i den privilligerede situation, at han nu rider tre verdensmestre, en sølv- og en bronzevinder, og han nyder det i fulde drag. Det har givet fornyet inspiration til igen at opsøge sportslige mål

Fiontini skal have tvillinger

24-05-2020 10:26, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Den tredobbelte verdensmester Fiontini har fået skyllet embryoner ud, og nu er to rugehopper scannet drægtige med hjerteslag, og dermed skal Fiontini have tvillinger hvis alt går vel

Heslegård's Rismon tilbage på danske hænder

21-05-2020 16:02, af Kristine Ulsø Olsen

Grand Prix-hesten Heslegård's Rismon der i 2018 blev solgt til russiske Ekaterina Podlytkina er nu danskejet igen. Hingsten skal fremover være læremester for U25-rytteren Sandra Aagaard Hyrm

Dufour og Laudrup styrketræner på aktivitetsdag

20-05-2020 10:42, af Annika Knudsen Lorentsen

I morgen går det løs ved Dansk Ride Forbund og Trolle Companys aktivitetsdag, hvor vi skal være #aktivesammenhverforsig. Cathrine Dufour og Rasmine Laudrup har planlagt styrketræning og glæder sig til at følge med på Instagram når hele ridesporten er aktive iført flotte T-shirts, som er blevet solgt med henblik på at samle penge ind til landets klubber

Har du den perfekte PL-hest til Camilla?

19-05-2020 07:13, af Annika Knudsen Lorentsen

Pararytter Camilla Christensen, som har deltaget ved et utal af store mesterskaber, leder med lys og lygte efter den perfekte hest som hun kan ride frem mod en forhåbentlig udtagelse til PL i Tokyo næste år og måske VM på hjemmebane i 2022