Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Kære Ridehesten

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden.

Corona har ramt os, og nu er alt bare lukket ned.

Lige da krisen begyndte, valgte vi at flytte alle vores ponyer ned til den ene af mine undervisere i Gråsten. Her er nemlig nogle super gode udendørs træningsforhold og en skov lige ved rideskolen, så det er nemt at træne udenfor.

Jeg har valgt at bruge tiden uden stævner på at træne endnu mere, så mine ponyer og jeg er helt klar til udendørssæsonen, så snart der bliver åbnet op for stævner igen. Det dejlige ved Gråsten er, at der er mange andre, som tager deres træning meget seriøst, så selvom vi ikke kan ride sammen, føler man sig ikke helt så alene, når man ved, at de andre også træner. Det gør det meget lettere at holde motivationen.

Vi bruger også skoven, som ligger helt tæt på rideskolen. Det er dejligt for ponyerne med en varieret træning, og de kommer ud og får set noget andet. Jeg laver også forskellige former for miljøtræning med skilte og paraplyer.

Jeg havde glædet mig så meget til min konfirmation den 3. maj, men nu er den udsat til juni, så håber jeg bare, at vi får lov til at holde festen der. Jeg har også lige fejret min 15 års fødselsdag, og det var smadder hårdt at måtte aflyse fest og alle planer, men mine venner var super søde til at ringe og sende mig hilsener over Snapchat i stedet.

Jeg får lektier for over nettet, men heldigvis har jeg to storebrødre hjemme, der kan hjælpe mig, så det går faktisk ok.

I kan følge min træning på @jkj.dressage og så pas rigtig godt på hinanden derude til vi kan mødes igen på stævnebanerne.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Thomas Dolleris Larsen er sovet ind

24-09-2020 15:11, af Thomas Bach Jensen

Berider Thomas Dolleris Larsen, der for fire måneder siden fik en hjerneblødning, er i nat sovet stille ind i sin nærmeste families nærvær

Kom indenfor hjemme hos Dufour og Laudrup

29-09-2020 10:47, af Annika Knudsen Lorentsen

– Det var ret nervepirrende og grænseoverskridende at give frie tøjler til dem i forhold til at indrette vores hjem, fortæller Cathrine Dufour og Rasmine Laudrup, som dog er blevet meget glade for resultatet, som møbelfirmaet FASMAS har skabt i deres fælles hjem 

Mindehøjtidelighed for Thomas Dolleris Larsen

28-09-2020 09:21, af Thomas Bach Jensen

Dansk ridesport mistede i sidste uge et menneske, der har gjort en stor forskel for mange i sporten, idet Thomas Dolleris Larsen gik bort. På lørdag afholdes en mindehøjtidelighed umiddelbart før hans bisættelse

Heste kan hjælpe unge med at forstå sig selv

23-09-2020 19:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Undersøgelser antyder, at heste kan have en positiv virkning i forhold til at få børn og unge til at forstå sig sel. Ligesom heste kan være med til at skabe et positivt førstehåndsindtryk af et terapiforløb

17-årige Anders Hoeck har 5 heste i finalen

29-09-2020 15:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Til årets finale i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for ungheste har juniorrytter Anders Uve Sjøbeck Hoeck kvalificeret intet mindre end 5 heste, heriblandt er to af dem gået videre med landets højeste karaktergennemsnit fra kvalifikationerne i deres aldergrupper

Dramatisk ridebanespringning i senior DM i dag

26-09-2020 20:59, af Thomas Bach Jensen

Dramatisk ridebanespringning vendte op og ned på placeringsrækkefølgen i Orifarms DM for seniorer ved Copenhagen Eventing, der i dag bød på både refuseringer og en knækket tøjle

Sådan undgår du muk

23-09-2020 09:57, af Annika Knudsen Lorentsen

De fugtige omgivelser, der ofte er kendetegnet for efterårets folde, er perfekte for muk og dermatofilose. Sygdomme, som man skal holde ekstra øje med, hvis hesten skal holdes rask og glad. Agria Dyreforsikrings dyrlæge kommer her med en række gode råd til til, hvordan du hjælper din hest med at undgå muk og dermatofilose

Riders Cup tog guldet på hjemmebane (video)

27-09-2020 19:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev en spændende afgørelse i årets Agria DRF Mesterskab for klubhold i springning, hvor Riders Cup og Bækgaarden Sportsrideklub måtte dyste om sølv og guld i en hektisk omspringning

Ene 10-taller til shetlandsponyen Lord Louis

29-09-2020 19:55, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Riccalton DK's Lord Louis aflagde årets bedste prøve ved weekendens materialprøve for shetlandsponyer, og han blev belønnet med topkarakterer over hele linjen

Mishandlet hoppe: Ejer udlover dusør på 25.000 kr.

30-09-2020 11:42, af Annika Knudsen Lorentsen

Midt i september blev den drægtige fjordhest Ågerupgårds Carli aflivet som følge af grov mishandling, og nu håber ejer Stina Myrholm, at en dusør på 25.000 kroner er nok til at fange gerningsmanden