Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Nyheden fortsætter efter annoncen

Kære Ridehesten

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden.

Corona har ramt os, og nu er alt bare lukket ned.

Lige da krisen begyndte, valgte vi at flytte alle vores ponyer ned til den ene af mine undervisere i Gråsten. Her er nemlig nogle super gode udendørs træningsforhold og en skov lige ved rideskolen, så det er nemt at træne udenfor.

Jeg har valgt at bruge tiden uden stævner på at træne endnu mere, så mine ponyer og jeg er helt klar til udendørssæsonen, så snart der bliver åbnet op for stævner igen. Det dejlige ved Gråsten er, at der er mange andre, som tager deres træning meget seriøst, så selvom vi ikke kan ride sammen, føler man sig ikke helt så alene, når man ved, at de andre også træner. Det gør det meget lettere at holde motivationen.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Vi bruger også skoven, som ligger helt tæt på rideskolen. Det er dejligt for ponyerne med en varieret træning, og de kommer ud og får set noget andet. Jeg laver også forskellige former for miljøtræning med skilte og paraplyer.

Jeg havde glædet mig så meget til min konfirmation den 3. maj, men nu er den udsat til juni, så håber jeg bare, at vi får lov til at holde festen der. Jeg har også lige fejret min 15 års fødselsdag, og det var smadder hårdt at måtte aflyse fest og alle planer, men mine venner var super søde til at ringe og sende mig hilsener over Snapchat i stedet.

Jeg får lektier for over nettet, men heldigvis har jeg to storebrødre hjemme, der kan hjælpe mig, så det går faktisk ok.

I kan følge min træning på @jkj.dressage og så pas rigtig godt på hinanden derude til vi kan mødes igen på stævnebanerne.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

ECCO-finale med op- og nedture

07-12-2020 07:10, af Johanne Kofod Jensen

I forrige weekend var jeg af sted til Ecco finale på Blue Hors. Jeg var utrolig glad og taknemlig over, at jeg havde fået Wild Card til junior finalen med Frida. Så jeg skulle både have Frida og Aurora med

Johanne Kofod : Jeg havde ikke regnet med det

29-11-2020 12:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Efter en flot Kür lykkedes det i dag Johanne Kofod Jensen at sikre sig sejren i årets ECCO Cup-finale med kategori 2-ponyen Aurora A, og hun fortæller, at det var dejligt, at det kunne lykkes på trods af corona

Johanne Kofod i front af ECCO Cup

28-11-2020 18:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Så har kategori 2-ponyekvipagerne været i aktion i første afdeling ved ECCO Cup-finalen hos Blue Hors, og det blev Johanne Kofod Jensen der tog sejren 

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Ponyfamilie og danmarksmester på to år

17-01-2021 10:50, af Marie Helene Rigård Rohleder

I Sorø bor en familie som på lidt over to år er gået fra ikke at have noget med heste at gøre til at eje tre dressurponyer, tilbringe minimum tre timer i stalden hver dag, og blive en af de yngste danmarksmester i ponydressur nogensinde

– Min voldelige kæreste tvang mig til at sælge hesten

16-01-2021 14:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Marias partner var psykisk og fysisk voldelig mod hende og tvang hende til at sælge sin elskede PRE-hest Malí, da han ville have Maria for sig selv. Men hun gav ikke op og kæmpede en lang og sej kamp for at få sit liv og sin bedste ven tilbage

Helgstrand opkøber OL-vinder Ludger Beerbaum Stables

17-01-2021 18:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Helgstrand Dressage gør nu et storstilet forsøg på at erobre det internationale marked for springheste med et nyt opkøb og samarbejde med den tyske firdobbelte OL-vinder i springning Ludger Beerbaum

Bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere er klar

13-01-2021 13:46, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner Natalie zu Sayn-Wittgenstein og holdleder Anne-Mette Binder har nu udtaget de ryttere, der skal udgøre bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere i 2021

De er udtaget til Dansk Varmblods Hingstekåring

16-01-2021 17:56, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I Jylland, på Sjælland og Fyn har Dansk Varmblods dommere besigtiget hingste på 37 forskellige lokationer, hvilket har resulteret i, at 62 hingste er udtaget til kåringen på Vilhelmsborg

Tina Lund fylder 40 år

14-01-2021 19:52, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den internationale springrytter Tina Lund fylder 40 år i dag. Hun er flere gange danmarksmester og har opnået topplaceringer ved internationale stævner

Lidt men godt ventes hos Straight Horse

14-01-2021 18:32, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Hos Eva Götzsche og Mogens Pedesen, der driver stutteriet Straight Horse i Allerød, har det været et spændende og frugtbart reproduktionsår, selv om de kun venter fire føl i år. De har nemlig sat lidt i banken – eller rettere lagt nogle befrugtede æg i fryseren

Zhaplin Langholt er tilbage på sporet (video)

11-01-2021 07:53, af Thomas Bach Jensen

Zhaplin Langholt, der med Andreas Helgstrand i sadlen vandt UVM-bronze som 6-års, er efter en langvarig skade tilbage i fuld træning med sin ejer Charlotte Jorst, USA

Hest aflivet efter trafikulykke

11-01-2021 21:22, af Marie Helene Rigård Rohleder

En trafikulykke med en hestetrailer endte yderst tragisk, da en bilist ved en overhaling påkørte en forankørende bil med hestetrailer, som derefter væltede, og den ene af hestene måtte aflives 

Ugens mest sete salgshest: Skovgaardens Lamborghini

15-01-2021 19:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Miriam og Helena som ejer Skovgaardens Lamborghini er blevet nødt til at sige stop for henvendelser, da de allerede har over 20, som står og tripper for at få lov at komme og prøve deres hest.
Skovgaardens Lamborghini er Ugens mest sete salgshest på ridehesten.com