Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Kære Ridehesten

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden.

Corona har ramt os, og nu er alt bare lukket ned.

Lige da krisen begyndte, valgte vi at flytte alle vores ponyer ned til den ene af mine undervisere i Gråsten. Her er nemlig nogle super gode udendørs træningsforhold og en skov lige ved rideskolen, så det er nemt at træne udenfor.

Jeg har valgt at bruge tiden uden stævner på at træne endnu mere, så mine ponyer og jeg er helt klar til udendørssæsonen, så snart der bliver åbnet op for stævner igen. Det dejlige ved Gråsten er, at der er mange andre, som tager deres træning meget seriøst, så selvom vi ikke kan ride sammen, føler man sig ikke helt så alene, når man ved, at de andre også træner. Det gør det meget lettere at holde motivationen.

Vi bruger også skoven, som ligger helt tæt på rideskolen. Det er dejligt for ponyerne med en varieret træning, og de kommer ud og får set noget andet. Jeg laver også forskellige former for miljøtræning med skilte og paraplyer.

Jeg havde glædet mig så meget til min konfirmation den 3. maj, men nu er den udsat til juni, så håber jeg bare, at vi får lov til at holde festen der. Jeg har også lige fejret min 15 års fødselsdag, og det var smadder hårdt at måtte aflyse fest og alle planer, men mine venner var super søde til at ringe og sende mig hilsener over Snapchat i stedet.

Jeg får lektier for over nettet, men heldigvis har jeg to storebrødre hjemme, der kan hjælpe mig, så det går faktisk ok.

I kan følge min træning på @jkj.dressage og så pas rigtig godt på hinanden derude til vi kan mødes igen på stævnebanerne.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Højt til hest

02-03-2020 15:31, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har det igen været stævnetid. Jeg har været så heldig at få lov til at låne en hest på rideskolen, hvor mine ponyer står opstaldet

Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vi bygger stort hestemekka i Hobro

01-04-2020 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

I samarbejde med LEGO, MCH og Dansk Varmblod starter vi nu byggeriet af et stort hestemekka i Hobro, som kommer til at huse et stort antal arenaer, hvor der i fremtiden kan holdes de største internationale ridestævner og mesterskaber

Fynsk beslagsmedie hjælper rideklubber

30-03-2020 16:01, af Thomas Bach Jensen

Vi er midt i en svær tid, og for rideklubber, der har måttet indstille aktiviteterne, kan det være særligt hårdt. Fire fynske rideklubber har fået deres elevheste gratis skoet af deres beslagsmed, der gerne vil række en hjælpende hånd frem under krisen

Seierskilde: Sådan takler vi situationen

31-03-2020 14:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Kim Lund og Lisbet Seierskilde driver Jonstrupgårdens Rideskole som både har traditionel rideskole, handicap-ridning, kæphest samt mange konkurrenceryttere på højt niveau i dressur. Lisbet fortæller her om nogle af de overvejelser parret har gjort sig i forbindelse med Corona-udbruddet

Blue Hors Fortron midlertidigt ude af avlen

02-04-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Det er ikke mange dage siden, at vi skrev, at præmiehingsten fra oldenburger-hingstekåringen og fra Dansk Varmblods hingstekåring, Blue Hors Fortron ville blive i Danmark på grund af den tårnhøje efterspørgsel herhjemme - men nu er hingsten midlertidigt ude af avlen meddeler Blue Hors

21-årige Fitou L elsker at få lov at vise sig (video)

31-03-2020 09:01, af Thomas Bach Jensen

Den 21-årige DV-vallak Fitou L er tidligere danmarksmester med sin ejer Lone Bang Larsen, der har ejet ham i næsten 20 år. I dag får Fitou lov at vise Lones 9-årige datter Victoria, hvad han kan

Kronprins Frederik højt til hest

04-04-2020 19:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Unge prinser der prøver kræfter med voltigering, en Ridehesten fotograf på pletten og en håndlavet billedcollage, som med nød og næppe når fra Hobro til Amalienborg i tide.
Ridehesten har været i arkiverne og fundet billeder og gode historier frem fra De Kongelige Stalde 

42 væddeløbsheste døde af afrikansk sygdom i Thailand

30-03-2020 06:08, af Annika Knudsen Lorentsen

En afrikansk hestesygdom der angiveligt spredes via mitter har ramt Thailand, og som følge deraf er 42 væddeløbsheste døde

Dufour med to heste i top 10 på verdensranglisten