Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56

Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Nyheden fortsætter efter annoncen

Kære Ridehesten

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden.

Corona har ramt os, og nu er alt bare lukket ned.

Lige da krisen begyndte, valgte vi at flytte alle vores ponyer ned til den ene af mine undervisere i Gråsten. Her er nemlig nogle super gode udendørs træningsforhold og en skov lige ved rideskolen, så det er nemt at træne udenfor.

Jeg har valgt at bruge tiden uden stævner på at træne endnu mere, så mine ponyer og jeg er helt klar til udendørssæsonen, så snart der bliver åbnet op for stævner igen. Det dejlige ved Gråsten er, at der er mange andre, som tager deres træning meget seriøst, så selvom vi ikke kan ride sammen, føler man sig ikke helt så alene, når man ved, at de andre også træner. Det gør det meget lettere at holde motivationen.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Vi bruger også skoven, som ligger helt tæt på rideskolen. Det er dejligt for ponyerne med en varieret træning, og de kommer ud og får set noget andet. Jeg laver også forskellige former for miljøtræning med skilte og paraplyer.

Jeg havde glædet mig så meget til min konfirmation den 3. maj, men nu er den udsat til juni, så håber jeg bare, at vi får lov til at holde festen der. Jeg har også lige fejret min 15 års fødselsdag, og det var smadder hårdt at måtte aflyse fest og alle planer, men mine venner var super søde til at ringe og sende mig hilsener over Snapchat i stedet.

Jeg får lektier for over nettet, men heldigvis har jeg to storebrødre hjemme, der kan hjælpe mig, så det går faktisk ok.

I kan følge min træning på @jkj.dressage og så pas rigtig godt på hinanden derude til vi kan mødes igen på stævnebanerne.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Succues-weekend for familien Kofod Jensen

04-07-2021 21:31, af Kristine Bjørg Frank Bojsen

I denne weekend har Guldager Rideklub afholdt Sydjysk Mesterskab by Ecco 2021. Amalie Kirstine Kofod Jensen, som er søster til den nykårede sølv- og guldvinder til NM, Johanne Kofod Jensen, snuppede selv guld ved et af ponymesterskaberne

Flere medaljer ved nordisk mesterskab (video)

01-07-2021 12:50, af Marie Helene Rigård Rohleder

Nordic Baltic Championships: De danske ryttere er netop nu i fuld gang med kampen om medaljerne i finske Ypäjä. I dag rides de individueller klasser, og her vandt Johanne Kofod Jensen for juniorer og var også med til at sikre sejren til Danmark i holdkonkurrencen

Landsstævnet i Aalborg er i fuld gang

29-05-2021 07:16, af Annika Knudsen Lorentsen

I denne weekend byder Sportsrideklubben Aalborg indenfor til landsstævne i dressur, og stævnets fire første klasser blev afviklet i går aftes, blandt andet med en sejr til norske Mathilde Merethe Klaesson i Intermediaire II, og en sejr til 16-årige Johanne Kofod Jensen i MB1

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Trine Askjær-Jørgensen

Trine Askjær-Jørgensen
20 24 29 28
taj@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Charlotte Dujardin har solgt Gio

25-10-2021 22:33, af Kristine Ulsø Olsen

Charlotte Dujardin har netop offentliggjort at hun har solgt den lille imponerende vallak Gio, som i hun år både har vundet individuelt OL og EM-bronze på. Gio med kaldenavnet Pumpkin, forbliver i England hvor han fremover skal rides af stortalentet Annabella Pidgley

Nanna Merrald er ny rytter på Blue Hors Don Olymbrio

26-10-2021 09:28, af Annika Knudsen Lorentsen

Deltagerlisterne for CDI3* på Blue Hors afslører, at Nanna Skodborg Merrald har overtaget tøjlerne på avlshingsten Blue Hors Don Olymbrio, som senest blev startet tilbage i januar 2020 af Agnete Kirk Thinggaard

Landmand søger... skikkelig skovturshest

18-10-2021 12:14, af Thomas Bach Jensen

Allan Jensen fra tv-serien "Landmand søger kærlighed", der netop er aktuel på TV2 i denne tid, har også søgt efter en god og rolig skovturshest, og nu har han fundet kærligheden på Vilhelmsborg

Cathrine og Cassidy tilbage som vindere i Herning (video)

22-10-2021 21:52, af Annika Knudsen Lorentsen

De dygtige dressurheste dansede her til aften i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning, hvor de blev flot fremvist af deres ryttere. Sejren blev dansk, da Cathrine Dufour leverede en fremragende præstation, som blev belønnet med mere end 77 procent – en præstation som Cathrine også selv var særdeles glad for og hun udtrykte stor taknemmelighed overfor sin mangeårige partner Atterupgaards Cassidy

17-årig tysker fløj over 2 meter (video)

23-10-2021 16:33, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved World Cup Herning 2021 er der netop afviklet Six Bar-springning og her blev det tyske Johanna Beckmann, der tog sejren, som den eneste fejlfrie over hele 2 meter

Fra chancehest til international sejr i Boxen (video)

23-10-2021 12:27, af Kristine Ulsø Olsen

Det var en kæmpe oplevelse for Benedikte Brebøl Windfeld, da hun i går vandt sin første internationale start ved Almased Dressage Amateurs i Herning. Det har dog ikke altid stået skrevet i kortene at hun og Lorenzo skulle nå hertil, da hendes forældre for ni år siden købte den store vallak som chancehest for 30.000

DV-hoppen Fiontini er solgt igen – denne gang til USA

21-10-2021 09:33, af Thomas Bach Jensen

Ved et besøg hos Patrik har den internationalt succesfulde Grand Prix-rytter Anna Buffini forelsket sig i den yderst talentfulde hoppe, og Fiontini – der var ejet i fællesskab af Stutteri EVO og Helgstrand Dressage – kan nu se en fremtid i møde i USA

Søren stiler efter VM med Todt Un Prince Ask (video)

21-10-2021 14:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Todt Un Prince Ask er tilbage på startlisten efter en skadesperiode, hvor han i denne uge går nogle mindre klasser ved World Cup Herning. Hingstens faste rytter Søren Møller Rohde, chefberider på Stutteri Ask, håber på, at de bliver klar til VM her i Herning næste sommer

World Cup-følauktionen: En bragende succes!

23-10-2021 18:42, af Thomas Bach Jensen
Avl|

DWB World Cup Foal Auction blev i aften et brag af en succes med rekord på salgsprocent, toppris og gennemsnitspris. Dyreste føl fik hammerslag på 49.000 euro

Dufour og Krüth i tæt løb om sejren