Mikala Münter skal ride for USA med ny hest

09-09-2018 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den Florida-baserede danske Grand Prix-rytter har fundet en efterfølger til sin succesfulde hoppe My Lady og vil fremover konkurrere under det amerikanske flag

Copyright Ridehesten.com
Mikala Münter har pensioneret sin succesfulde hoppe My Lady, som nu har fået et føl med Vitalis. Foto: Ridehesten.com/Annette Boe Østergaard

En ny hest er rykket ind i stalden hos Mikala Münter på MTICA Farm i Wellington, Florida. Hendes nye ridehest, en 10-årig hannoveranervallak ved navn Farbentanz er blevet indkøbt af Janne Rumbough, og planen er, at Mikala fremover skal ride hesten med "Stars and Stripes" på underlaget.

–Jeg vil gerne ride for USA, så snart jeg kan, udtaler hun til dressage-news.com. –Jeg håber, jeg kan blive klar inden nytår. Jeg føler, tiden er kommet for mig. Nu har jeg været her i 14 år, og næste år bliver min 15. sæson i Wellington, og jeg føler, at dette er mit hjem. Jeg er taknemmelig for alle de år, jeg har kunnet ride på det danske landshold, og forhåbentlig vil jeg en dag kunne ride på det amerikanske hold, siger den 49-årige dressurrytter, som med den nu pensionerede DV-hoppe My Lady har repræsenteret Danmark ved både WEG, EM og World Cup-finalen i 2014-2015.

Copyright Ridehesten.com
Mikala Münter og Farbentanz til træning i lørdags på farmen i Wellington. Foto: privat

Hendes nye, røde makker på dressurbanen er efter First Dance/Alabaster kommer fra Ungarn, hvor den for et år siden blev først købt af den Wellington-baserede tysker, Kevin Kohmann. Han var i gang med at træne hesten op til Stor Tur, men hans træner, Ernst Hoyes, som også er Mikala Münters træner, mente, at hesten passede bedre i størrelsen til Mikala.

Farbentanz er både temperaments- og udseendesmæssigt en helt anden type end My Lady, så det bliver starten på en helt ny epoke for Mikala Münter.

Læs også

Tidligere landsholdsrytter har skiftet nationalitet

27-10-2018 09:25, af Charlotte Kondrup

Efter at have været dansker hele livet, og bl.a. deltaget på det danske landshold i dressur, har Mikala Münter skiftet nationalitet

My Lady er blevet mor til My Valentino

14-05-2018 11:58, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Den 18-årige DV-hoppe My Lady, der har gået international Grand Prix-dressur,  er blevet mor til et hingsteføl efter Vitalis

DV-hoppen My Lady gik på pension i aftes

10-02-2018 09:20, af Sussi Hjort Hollensted

I aftes kunne fans tage afsted med DV-hoppen, My Lady ved det femstjernede dressurstævne i Florida, Global Dressage Festival. Hoppen er i fol med Nürnberger Burg Pokal-vinderhingsten Vitalis

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Charlotte Kondrup

Webredaktør og nyhedsvagt

Charlotte Kondrup
28 30 12 37
cko@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Lisbet har sagt farvel til Nørden

15-02-2019 09:48, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Lisbet Seierskilde har sendt knap 20-årige Jonstrupgårdens Raneur på sin sidste rejse. På grund af en foldskade i knæet kunne den tidligere danmarksmester og OL-deltager ikke fortsætte sin pensionisttilværelse

Glædeligt gensyn med Agnete og Jojo AZ

12-02-2019 09:57, af Camilla Tiefensee Schrøder

(Opdateret 12/2) Agnete Kirk Thinggaard vandt søndagens Grand Prix på sin OL-hest Jojo AZ. Nanna Merrald og St. Schufro brillerede med endnu en flot sejr i lilletur. Og ponyrytteren Alexander Helgstrand vandt MB3-dressurklassen til hest ved landstævnet i Hedensted

Sådan får hesten mere bæring del 1

12-02-2019 09:52, af Cecilia Lindahl

Vil du gerne udvikle din hests bæring? Du får her en række værktøjer til, hvordan det kan lykkedes

Har du set kollektionen til Forårsauktionen?

12-02-2019 14:54, af Thomas Bach Jensen

De 28 auktionsheste fra kollektionen til Forårsauktionen ved Dansk Varmblods Hingstekåring i Herning i uge 10 findes nu online , og disse 28 ungheste ser ualmindeligt lovende ud

Heste kan også smile

14-02-2019 13:11, af Cecilia Lindahl

En ny undersøgelse viser, at heste har specifikke ansigtsudtryk, der afslører positive lykkefølelser, som minder om et smil. Kan du genkende din hests smil?

Sikker sejr til Nanna Merrald

09-02-2019 20:20, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med en score på 74% vandt Nanna Skodborg Merrald en overbevisende Prix St. George-sejr på Blue Hors St. Schufro ved landsstævnet i Hedensted

Ny unghingst til Blue Hors

13-02-2019 12:19, af Kristine Ulsø Olsen
Avl|

Ved KWPN kåringen i Hertogenbosch investerede Blue Hors i en særdeles spændende unghingst, som har fået navnet Blue Hors Livius og fremover vil indgå i hingstekollektionen

Ryttere tror, de ved mere, end de egentlig gør

13-02-2019 07:43, af Cecilia Lindahl

Et nyt studie er det første, der viser, at hestefolk har en tendens til at overvurdere deres viden om heste, og det er bekymrende set i forhold til hestenes velfærd, mener forskerne

Ekstremt indspændt pony skaber furore

25-10-2007 10:05, af Maja Golles
Fotos af hesten Power and Paint fra dette års EM for ponyer i i Freudenberg skaber stor furore. Hingsten udsættes i ekstrem grad for rollkur.

Dansk juniorhold til Nations Cup i USA

13-02-2019 14:45, af Camilla Tiefensee Schrøder

Danmark stiller med tre ryttere ved nationsspringningen i Wellington denne uge takket være Caroline Rehoff Pedersen, som er rejst til Florida for at springe under det danske flag sammen med to dansk-amerikanske ryttere