Når planerne ændrer sig

14-04-2021 15:01

Rikke Arkesteijn

Når jeg lægger en plan for den næste stævnesæson, så gør jeg mit bedste for at lave en realistisk plan, som jeg altid håber på går op. Men… 99,9% af gangene sker der noget uventet, og så må man lave en ny plan

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Det seneste år har bestemt ikke gjort det nemmere, med aflysning af stævner på række. Efterhånden er det blevet sådan, at jeg næsten ikke tør lave nogle planer, for jeg forventer nærmest, at det bliver aflyst alligevel. Men derfor er det stadig vigtigt at holde gejsten oppe, og tænke på alle de sjove oplevelser man stadig kan have med sin hest. Jeg ved ikke med jer, men jeg startede ikke med at ride, fordi det var sjovt at gå til stævner. Jeg startede med at ride, fordi det er sjovt. Og det skal man huske. Bare fordi der ikke er stævner at se frem til, så er det stadig sjovt at have hest. Jeg kan i hvert fald mærke at jeg bliver en smule småskør, hvis jeg ikke har været ude at ride et par dage!

Nyheden fortsætter efter annoncen

I mit seneste blogindlæg skrev jeg, at vi endelig kunne se frem til det næste stævne, som skulle have været i sidste weekend. Det er efterhånden lang tid siden jeg har været til stævne, og jeg glædede mig så ekstremt meget, og så alligevel. Jeg turde ikke sætte mig alt for meget op til det, især i forhold til Corona-restriktioner, men også herpes-virus. Det gik som jeg næsten havde forventet, stævnet blev aflyst… Det var selvfølgelig helt vildt irriterende, at vi ikke kunne komme afsted, men sådan er det nu en gang, og der er ikke så meget man kan gøre ved det. Nu må vi bare kigge fremad og glæde os til næste stævne.

Copyright Ridehesten.com

Selvom det er vigtigt at tænke på, at det også er sjovt at have hest, selvom man ikke kan komme til stævner, så er det mange gange stævnerne, der er skyld i at jeg tager ud og rider i pis-øs regnvejr eller snestorm. For hesten skal jo trænes, og når jeg først kommer afsted, så virker vejret ikke så slemt alligevel. Derfor synes jeg også det er vigtigt at have en plan for stævneåret, men også en langsigtet plan. Det er en god ide at tænke på, hvad man gerne vil opnå i løbet af de næste 2-5 år. For mig er det den bedste motivation at kunne se på sine mål, og tænke på hvor fedt det vil være at opnå det. Selvom der er mange faktorer der spiller ind, og som kan ”forstyrre” planen, så er der heldigvis mange bogstaver tilbage i alfabetet, hvis ikke plan A går som den skal.

Læs også

En knap så god nyhed fra mig

18-09-2021 09:02, af Rikke Arkesteijn

Det er altid dejligt at fortælle og skrive om de gode historier der er forbundet med mine dejlige heste, men nogle gange skal der også være plads til de knap så glædesfyldte fortællinger. Det er én af de knap så gode nyheder jeg vil dele med jer i dag

Så har vi været til jysk-fynsk mesterskab

30-07-2021 06:51, af Rikke Arkesteijn

Dette års Jysk-Fynske Mesterskab blev afholdt i de flotte omgivelser i Mols Bjerge. Sadeeq manglede en enkelt MA 80 km inden han var kvalificeret til internationale stævner, og det var til Mols Bjerge Ridtet, at dette skulle ske

Fra distancehest til filmstjerne (video)

05-07-2021 18:22, af Rikke Arkesteijn

Som I alle nok ved, så bliver mine heste til dagligt brugt som distanceheste. En dag fik jeg et opkald fra én af mine gamle klassekammerater fra gymnasiet, og det endte ud i et rigtig spændende projekt

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hattrick til Karen Møller Rohde i dag (video)

15-10-2021 22:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde har i dag vundet anden kvalifikation for både 4-, 5- og 6-års, og i den netop overståede 6-års klasse var det i sadlen på den velspringende avlshingst Cassado Ask

Forbilledligt ridelig dressurhoppe tog sejren i 6-års

15-10-2021 15:28, af Thomas Bach Jensen

Sidste indledende dressurklasse ved finalestævnet for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var 6-års hestene, hvor der igen blev vist masser af kvalitet, og den meget velgående hoppe RGS Finest Alegra opnåede et 10-tal for ridelighed

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Hold da op! Fuldt fart på fremragende 5-års (video)

16-10-2021 20:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Jacob Theodor Schmidt og Bøgegårdens Gladiator lagde stærkt ud i omspringningen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års heste, og selvom de følgende seks omspringningsekvipager gjorde sit, så lykkedes det ingen at slå den 17-årige sønderjyde af pinden

Dramatisk afslutning for vinderen i 4-års kvalifikation (video)

14-10-2021 17:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde red den velspringende 4-årige Fi Fi Ask til sejr i første kvalifikation af Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste med en flot runde, som dog sluttede lidt dramatisk, da Karen måtte en tur i sandet lige efter målstregen

Keller tilfreds med hjemmeavlede Galliana KH (video)

15-10-2021 13:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Det gør det lidt ekstra sjovt at ride ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championatsfinaler på Blue Hors, når man er til start på et af sine første hjemmeavlede afkom, fortæller Anée Keller, som i går fik fine ord med på vejen fra dommerne efter et fejlfrit ridt på hoppen Galliana KH, som blev belønnet med et 8-tal

U2 TD: Fra følauktion til championatsfinale (video)

16-10-2021 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Camille Silke Pless købte tilbage i 2017 U2 TD DWB på Dansk Varmblods Elitefølsauktion og i dag kan hun glæde sig over at have præsteret rigtig flot ved finalestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste. Camille fortæller, at U2 TD vil gøre alt for hende, ligesom hun vil gøre alt for ham og dette makkerpar kan uden tvivl se frem til mange succesfulde resultater fremover

OL bør ændres mener IDRC

16-10-2021 11:28, af Christine Krogh Frausing

Det seneste OL i Tokyo har vakt interesse, og særligt måden at afvikle dressurkonkurrencerne på, mener The International Dressage Riders’ Club bør revurderes

Et 9-tal og en sejr til Bøgegårdens Comann (video)

14-10-2021 19:57, af Annika Knudsen Lorentsen

I Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års springheste har Jacob Thedor Schmidt og Bøgegårdens Comann netop taget sejren i første kvalifikation, efter en flot fejlfri runde

5-års verdensmesteren i front på Blue Hors (VIDEO)

15-10-2021 11:33, af Thomas Bach Jensen

I den indledende klasse for 5-årige dressurheste ved finalerne for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste på Blue Hors har hingsten Hesselhøj Down Town lagt sig i spidsen efterfulgt af endnu et Hesselhøj Donkey Boy-afkom