Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Copyright Ridehesten.com

Familien havde længe haft et godt øje til Aurora, men troede egentlig min lillesøster skulle overtage hende, men da de så så, at hun kom til salg, så valgte de at slå til. Steffanie er bare 8 år og derfor vil det være en gradvis overtagelse, hvor jeg hjælper hende godt i gang, træner hende og stadig rider nogle stævner på hende, indtil Steffanie selv er helt klar. Jeg er begyndt at undervise en hel del i min fritid og elsker det. Jeg er så glad for, at vi har fundet en god familie til Aurora, og at jeg kan hjælpe hende godt i gang. Jeg håber jo, at hun kan få lige så mange dejlige oplevelser på hende, som jeg selv har haft.

Aurora har givet mig alt, hvad jeg kunne drømme om, vi har vundet Ecco Cup, redet DM tre gange og NM to gange. Og så har hun bare en helt fantastisk personlighed, så det bliver vemodigt, at hun ikke længere er min.

Men det var min egen beslutning, da jeg gerne ville videre med min ridning på hest, så derfor var det nødvendigt.

Copyright Ridehesten.com

Til gengæld har Lone Bang Larsen givet mig en helt unik mulighed for at udvikle min sport ved at overlade tøjlerne på Frida Gold til mig. Da jeg besøgte hende hos Lone vidste jeg bare, at hun var den helt rigtige for mig. Frida Gold har gået mange år i Finland, men som 5 års var hun reserve for Tyskland til UVM. Ligesom Aurora har hun et rigtig dejligt temperament, og derfor tror jeg, at hun kan blive den bedste læremester for mig som juniorrytter. Jeg er Lone evigt taknemlig for, at hun har givet mig den her mulighed og ville ønske, at der var flere i dressursporten som hende.

Ellers går hverdagene jo med træning udenfor og heldigvis er vejret jo mega skønt. Jeg prøver at variere den så godt jeg kan.

Pas godt på hinanden derude til vi ses igen på stævnebanerneJ

I kan følge min træning på @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Højt til hest

02-03-2020 15:31, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har det igen været stævnetid. Jeg har været så heldig at få lov til at låne en hest på rideskolen, hvor mine ponyer står opstaldet

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Thomas Larsen er i svag bedring